Iemand erbij vragen eigen bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door Picolientje, 22 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Ik weet even niet hoe ik de topictitel anders kan noemen.

Maar, ik heb nu een eenmansbedrijf (allemaal online en soms afspraken aan huis). Ik ben dmv franchise aangesloten bij een ander bedrijf maar ik doe alles eigenlijk alleen.
    Probleem is alleen, het is geen bedrijf dat ik 'klein' kan houden. Het is nu nog niet zo heel groot, maar ik merk dat ik nu al overloop in alles dat ik moet doen; marketing, klantcontact, website, administratie, offertes, klachten, altijd bereikbaar zijn etc.
    Daarnaast mis ik soms echt een partner om mijn ideeën mee uit te werken en 2 is altijd sterker dan 1.

Ik ben voorzichtig aan het overwegen om iemand erbij te vragen. Maar hoe regel je zoiets in vredesnaam? In principe valt natuurlijk alles vast te leggen, maar ik vind het stukje financiën wel moeilijk. Ik heb alles opgebouwd dus hoe verdeel je de lusten en de lasten.
    Ik heb ook niet echt een idee wie ik kan vragen. Er is één vrouw (die ik sinds een paar maanden ken via vriendjes van de kinderen), waar ik een mega goed klik mee heb. Ook zonder kinderen had ik dikke vriendinnen met haar kunnen worden. Zij liet een tijdje terug vallen dat ze heel graag weer opnieuw ondernemer zou willen worden (haar vorige bedrijf moest ze wegens verhuizing verkopen). Ik overweeg haar nu te vragen.

Maar ik merk dat ik een heeeeeleboel hobbels op de weg zie. Het zal niet allemaal vlekkeloos lopen en ben bang voor eventuele problemen.

Iemand tips?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    ze kan zich evt inkopen zodat jij nu al wat krijgt voor het feit dat je het bedrijf opgebouwd hebt.
    en dan verder alles vastleggen ook de financiele verdeling van de winst.

je kunt ook iemand in dienst nemen voor de administratie e.d. dan houd je zelf de winst maar dan moet je wel iemand kunnen garanderen dat je elk maand loon kunt betalen.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Waar woon je? ;)

Ik zou misschien dingen wel gaan uitbesteden of iemand in dienst nemen?

4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Een andere zzp’er inhuren als je het druk hebt een optie? Dit doet mijn man ook. Geen gedoe met salarisuitbetaling etc. Gewoon per opdracht/uur betalen (net wat de afspraak is natuurlijk)

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hoe gaat dit precies in zijn werk?
    Jou man huurt dus een andere zzp-er in voor de taken die je man niet afkrijgt. Maar wie betaald die andere zzp-er dan?

6. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Mijn man :) hij krijgt natuurlijk gewoon geld voor die opdracht van de klant.

Het voordeel hiervan is dat je niet met loonbelasting e.d. zit, wat je bij loondienst wel hebt. Ook heb je dan alleen iemand erbij wanneer het écht nodig is :) Man betaalt als het ware gewoon een dienst in. (Arbeid van de andere zzp’er)

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou inderdaad beginnen met iemand in te huren voor bepaalde werkzaamheden. Besteed bijv. je administratie uit aan een boekhouder of administratief medewerker. Of iemand die je website up to date houdt of klanten nabelt. Gewoon voor een paar uurtjes per week of per maand, zodat je die taken niet meer zelf hoeft te doen. Die persoon huur jij in, dus dat kost je wel geld, maar omdat je tijd overhoudt om je bezig te houden met de zaken die echt geld opleveren, verdien je dat wel weer terug, als het goed is.

Ik heb zelf een eigen bedrijf en inmiddels 2 compagnons. De eerste gevonden via mijn beroepsvereniging. Ik had een oproep op het prikbord van onze beroepssite gezet en hij reageerde daarop. De tweede hebben we een aantal jaar later via een werving- en selectiebureau gevonden.

Het is wel heel moeilijk. Een samenwerkingsverband is net een huwelijk, je levert je met je hele hebben en houden aan elkaar over en als het niet klikt is het erg moeilijk om weer uit elkaar te gaan. Uiteindelijk zijn wij nu voor ons inkomen rechtstreeks van elkaar afhankelijk. Als eentje de stekker eruit trekt, ziek wordt, geen zin meer heeft, dan voelen de andere twee dat direct hard in hun portemonnee en tijd.

In alle gevallen heb ik er eerst voor gekozen om de betreffende persoon bijv. een half jaar of een jaar als ZZP-er in te huren om te kijken of we bij elkaar pasten. Bij wijze van verkering zeg maar ;) We hebben ook wel eens iemand gehad met wie we ook wilden gaan samenwerken, en dat is uiteindelijk toch niet gelukt omdat de visies te ver uit elkaar lagen.

8. mommyof3boys

23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw
    Herkenbaar jouw situatie!

Hier ook een eenmanszaak en het werk stapelt zich op.
    Het is zo druk dat ik vaak 24-7 bezig ben.

Heb ook al overwogen om iemand erbij te nemen... maar poeh vind zo moeilijk.

Waar ik tegen aan loop:

-Ik werk aan huis en dan moet het iemand zijn die ik echt vertrouw natuurlijk.
    Ook ivm mijn kindjes die vaak thuis zijn.

- Ik ben pietje precies en vind moeilijk om dingen uit handen te geven.

- Kosten en verzekeringen enz.

9. mommyof3boys

23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw
    Ter aanvulling ik doe mijn eigen administratie bijhouden maar heb ook een boekhouder die de aangiftes enz verzorgd.

10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ik ben benieuwd wat voor werk jullie doen vanuit huis als zzp er

ik heb vaak nagedacht over vanuit huis werken vandaar

11. mommyof3boys

23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw

Ik heb een webshop in handgemaakte baby en kinderkleding:)

Emama vindt dit leuk.
  12. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wat voor werk wil je door een ander laten doen? Je bron van inkomsten (je product zeg maar) of de nevenactiviteiten?

Wat voor werk wil je zelf blijven doen? Besteed dat uit waar je niet goed in bent en wat je niet leuk vind om te doen.
    (Bv: administratie, marketing, telefoontjes/mails beantwoorden, offertes schrijven, niet betalende klanten nabellen)

Hoe kun je je werkprocessen optimaliseren? Heb je inzicht in de taken die je doet?

Kijk eens naar een businesscoach die je kan helpen bij het opstellen van een businessplan. Of lees er een boek over.

Hou altijd in gedachten dat je het werk moeten blijven doen wat je leuk vind. Vaak zie je dat mensen werk uitbesteden (aan personeel of freelancers) en zelf steeds meer gaan managen. Maar daarom ben je niet gaan ondernemen!

Je kunt iemand in dienst nemen of iemand een ‘deel’ van je bedrijf verkopen of gaan werken met freelancer.

13. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Bedankt voor jullie reacties!

Het is meer dat ik iemand erbij wil die mee wil verder bouwen aan het bedrijf. Ik heb een bepaalde visie, dat ook heel erg veel terugkomt in de manier dat ik communiceer met mijn klanten, en als ik met iemand samenwerk moet dat uiteraard overeenkomen.
    Iemand inhuren voor bepaalde werkzaamheden zie ik nu nog niet zitten.

Ik zou het heel erg leuk vinden om dit bedrijf met iemand samen naar het volgende niveau te tillen. Ik vind in m'n eentje ondernemen ook niet altijd even leuk. Je bent altijd alleen aan het werk, moet alleen de beslissingen nemen, moet de marketing alleen doen en ook zelf verzinnen. Ik krijg altijd heel veel energie als ik samen met iemand kan brainstormen (vreselijk wordt btw :roflmao:) en het houdt me scherp.

14. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Ik heb een kleine online reisorganisatie:)

Emama vindt dit leuk.
  15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat leuk! Ik ben al tijden aan het denken en malen om het zelfde te gaan doen. Mocht je in de regio midden Nederland wonen en nog iemand zoeken, dan houd ik me graag aanbevolen!:D

Deel Deze Pagina