Stoppen met roken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mississippi, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Je vaak via de praktijkondersteuner van de huisarts begeleiding krijgen bij het stoppen met roken. Samen bekijk je dan hoe nicotine afhankelijk je bent, je stelt doelen op korte en lange termijn en viert natuurlijk je succes! In onze praktijk is het een hoog percentage patienten die het onder (tijdelijke) begeleiding lukt om langere tijd te stoppen :)

Je kunt het!

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Dit is mijn tweede dag zonder te roken nu... Ik.heb sommige momenten veel moeite maar het lukt me aardig... Wel hoofdpijn en probeer mezelf zo veel mogelijk bezig te houden (12 jaar gerookt 20 per dag denk ik wel)

Lies1611, xElles en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
  4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier ook echt het gevoel alsof mijn hoofd vol watten zit. Irritant! Slaap ook heel slecht, hopelijk snel voorbij!

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Lief dankjewel! :)

6. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Wat een heftige tijd beleven jullie.. :( vreselijk om je kind te verliezen.

Ik ben inmiddels 5 jaar gestopt. Ik rookte echt als een ketter.

Ik ben in 1x gestopt. Als ik trek in een sigaret had vroeg ik mezelf steeds de vraag: is de de drang om te roken groter dan de wil om te stoppen? Het antwoord was altijd nee. Dus ik moest doorzetten en het is gelukt. Wie weet helpt dit bij jou ook. Het gaat je lukken!! :thumup::thumup::thumup:

Mississippi vindt dit leuk.
  7. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Diegene die al een langere tijd gestopt zijn? Wanneer ben je er echt vanaf in de zin van bv na het eten dat je niet denkt o ik ga er 1 roken. Hier sinds zaterdagavond gestopt. Ik vond het de eerste dagen vrij pittig maar nu moet ik zeggen dat ik er geen moeite mee heb nog wel "trek" maar als iemand zegt neem maar een sigaret zou ik het niet doen. @Mississippi & @Cooks hoe gaat het met jullie?

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Dag 4.... Gister avond echt heel moeilijk gehad! Op naar een nieuwe dag....

Ik denk dat het nog wel in je hoofd blijf zitten dat je denkt oh ff roken je hebt jaren zo gedacht dus gaat er niet zomaar uit

9. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    Dat ik echt een hele dag niet aan een sigaret gedacht heb, dat duurde wel lang. Zeker een half jaar. Dat ik op mijn 'standaard-rookmomentjes' geen behoefte meer had aan een sigaret duurde wel korter, max 3 maanden denk ik. Maar de gedachte dat je zin hebt in een sigaret wordt ook steeds korter. Waar je eerst voor je gevoel ieder moment zit te stuiteren, worden dat afgebakende stukken, eerst van een paar minuten, later van een paar seconden. Het klinkt misschien nog ver van je bed, maar het wordt echt beter :thumup::)

10. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    De gewoonte moet inderdaad slijten, en dat kost tijd :(
    Maar het wordt beter! Zet 'm op! :thumup:

11. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Als ik het pakje op heb dan stop ik ook! Dus dat zal vandaag in de loop van de dag zijn.

12. Bloem1989

Thanks ja is nog moeilijk voor te stellen je heb wel gelijk de trek duurt nu al minder lang dan een paar dagen geleden. Het enige waar ik het het moeilijkst mee heb is de gedachte dat ik zielig ben dat ik geen sigaret meer "mag" en als ik me verveel dan is het ook wat lastiger maarja vooruit we gaan er voor

13. Bloem1989

Goed bezig! :)

14. Tuttebelleke

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    Dit had ik in het begin ook heel sterk. Ik vergeleek het dan met zoiets als afvallen, dan mag je de 'slechte dingen' niet voor een bepaalde periode, maar als je dan eenmaal je gewenste gewicht hebt bereikt, dan mogen die slechte dingen weer wèl. Of in ieder geval met mate. De gedachte dat ik dan dus (hopelijk) nooit meer een sigaret zou roken, vond ik ook erg lastig. Maar ook dat gaat vanzelf weg, duurt alleen even :thumup:

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ben nu een week gestopt.
    Is niet mijn eerste keer maar ik voel dat bij mij nu echt de knop om is.

Zodra ik denk ‘ik mag niet meer’ dan mislukt het altijd.
    Want dan voelt de sigaret nog als je vriendje, je steuntje. Iets dat je erg mist.

Nu denk ik ‘ik hoef niet meer’. Ik ben de baas en niet die sigaret.
    Dat voelt heerlijk en bevrijdend. Heb geen moeite gehad tot nu toe.
    Alleen slecht geslapen maar ook goede nachten dus is te doen.
    Ik stink niet meer, mn ademhaling voelt beter, ik kan mn kind zoenen en knuffelen zonder stank. Scheelt geld en ben gezonder.

Heel veel sterkte. Een boek zoals Allen Carr kan je helpen die knop om te zetten.

Succes!!

DastyQueen, Lilium en Eefje00 vinden dit leuk.
  16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh ja een apje van ‘quit now’ motiveert mij ook. Zie je hoeveel je al bespaard hebt en steeds nieuwe gezondheids doelen die je behaald.
    En je kunt chatten met medestoppers.
    Zitten ook mensen bij die al lang gestopt zijn maar je kunnen helpen met motiverende woorden.

17. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Pfff had gister heel moeilijk en vandaag dag 4 ook... Wil echt gewoon weer roken en snap niet waarom ik gestopt ben... Had gehoopt dat het na 4 dagen wel minder zou zijn :(

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

Ik ben na 22 jaar roken gestopt!

(Ook wel tijdens zwanger raken /behandelingen/zwangerschap en 3 maanden na de bevalling gestopt hoor maar toch weer begonnen:()

Maar nu voorgoed gestopt en dat alweer 1,5 jaar

Wat ik tegen mijzelf heb gezegd is:
    ik hoef niet te stoppen van niemand ..ik wil het zelf..maar ik moet niets

Ik heb mijn man de peuken gegeven en hij heeft ze destijds verstopt!

(Het heeft een jaar lang recht voor mijn neus gelegen maar het is me nooit opgevallen:roflmao:

Ze liggen inmiddels op Wijster(vuilnisbelt)

Het geld wat ik verrookte
    heb ik vanaf week 1 apart gelegd en daar doe ik of wij samen leuke dingen van met onze dochter

We hebben inmiddels al heeeeel veel uitstapjes gemaakt;)

Ik vond het in het begin na het eten ontbijt / avond eten moeilijk.. maar ik ging dan iets actiefs doen en dan vergat ik het

Je kunt het!!
    Houd vol

Cooks vindt dit leuk.
  19. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ahh wat jammer.
    Het maakt niet uit of het dag vier is of dag 15, zolang je nog graag wil roken werkt het niet.
    Je moet echt in staat zijn je mindset te veranderen. En denken: ik hoef niet meer.
    Als je denkt: ik mag niet meer, dan gaat het niet lukken.

Probeer het boek van Allen Carr eens, kan echt goed werken.

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam

Deel Deze Pagina