Jemig wat irritant! Als we Lune haar kleertjes in de was gooien komt het met blauwe vlekken erin weer uit En dan bij de hals, dus het komt van de voeding. Ze spuugt namelijk niet veel. Ik heb geen idee waar het aan ligt want we hebben al ander wasmiddel gebruikt en in een andere wasmachine gebeurt het ook. Maar het is echt zonde want na 1x wassen kun je de kleertjes weggooien. Plus dat de kleertjes gigantisch vervagen en ook nog eens erg krimpen. Het ziet er dus niet uit.. vale, te kleine kleertjes met blauwe vlekken.. Iemand ervaring mee en de gouden tip?
hmm wat raar zeg! Ik heb dat nog nooit gehad... de kleertjes blijven hier mooi en de meeste vlekken gaan er gewoon meteen uit. Ik zou zeggen een keer je wasmachine met een lege trommel op 90/95 graden laten draaien met een beetje azijn. Maar als het in een andere wasmachine ook gebeurt is dat ook geen oplossing.
Geen ervaring, maar misschien wel een tipje: ik gooi altijd bij lichte kleding een schep oxy vanish bij het wasmiddel en alles wordt brandschoon.
hihihihi, zat gisteren een aflevering van Columbo te kijken en hij had allemaal blauwe vlekken in zijn witte was... En bleek toch dat het het wasmiddel was. Misschien bleek wat er in zit?
Ik heb wel altijd vlekken die grijs uitslaan in de kleertjes. Dat zijn altijd de speekselvlekken. Ik snap niet hoe het kan, ze gaan er in elk geval niet meer uit.
Echt nog nooit last van gehad, ook niet van speekselvlekken. Ik was de kleertjes altijd op 30/40 graden, met Ariël. Ik heb 1x een goedkoop wasmiddel gebruikt, maar dat heb ik halverwege het pak de kliko ingemikt. Dat wasmiddel maakte de was smoezelig.. Krimpen ook echt geen last van, zeker niet op 30 graden. En de kleertjes gaan bij mij ook nooit in de droger, dus blijven echt mooi.. Grijs uitslaande vlekken kan duiden op vetluis. Dat krijg je als je teveel wasmiddel gebruikt. Het is heel belangrijk om de hardheid van het water in je woonplaats te kennen, om je wasmiddel goed te doseren. Hardheid van het water bij jou in de buurt kun je opvragen bij je waterleidingbedrijf..
hmm, ik gebruik altijd neutral omdat dat het enige wasmiddel is waar jesper tegen kan en ik dacht dat ik nooit zoveel gebruikte..
Oke, heeft dus misschien toch te maken met het wasmiddel. We hebben altijd wel goedkope eigen merk, dus wie weet.. En de hardheid van het watr zullen we ook eens naar kijken. Misschien de kleertjes ook niet in de droger doen. Wel jammer hoor van die schattige kleertjes, de meeste kunnen we gewoon weggooien
Nou ik gebruik altijd iets in de trant van Color Reus, Fleuril, Robijn, dat soort merken en heb er ook last van. Het water is bij ons erg hard dus ik denk niet dat ik teveel wasmiddel gebruik. Ik doe kleertjes nooit in de droger en was ze nooit warmer dan 40 graden. Maar ja toch die vlekken.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Blauw grijze vlekken in alle kleertjes. Het was echt geen gezicht. Ik heb de wasmachine helemaal schoongemaakt ( en ik kwam erachter dat ik dat vaker moet doen ) Toen de wasmachine 2 keer op 90 graden aangezet met een schep soda. Ook schijn je minder snel vlekken te krijgen met poeder dus heb nu weer poeder gekocht en gebruik maar een heeel klein beetje. Volgens mij ben ik nu van het vlekken probleem verlost ( afkloppen). Ik heb de witte was trouwens in de vanish laten weken en daarna nog in de wasmachine. Hiermee zijn de vlekken niet weg maar wel iets lichter. Moet je maar eens googelen op "wasmachine maakt vlekken" dan kom je heel veel info tegen. Ook je trommel niet te vol doen is trouwens heel belangrijk.
raar dat die vlekken er niet meer uit gaan, miss. kun je ossegal proberen dat helpt vrijwel altijd wel. Dat je kleding er verwassen en gekrompen uitkomt is omdat je het te heet wast of miss. ligt het aan je machiene? Ik zelf was van mijn dochter alles op 60 graden ( de lichte kleding) en het gaat er vrijwel altijd wel uit , maar zo niet dan smeer i ker nog eens extra ossegal op en gaat het nogmaals in de machiene vaak is het dan wel weg.
Weet je echt zeker dat het water zo hard is? Wij hadden hier in Assendelft altijd ontzettend hard water (18), maar een aantal jaar geleden is dat aangepast en we hebben nu zacht water (5 a 6). Ja wasmachine schoonmaken is inderdaad ook belangrijk. Toevallig heb ik dat gisterochtend ook gedaan, met spul van HG, speciaal voor het reinigen van de (vaat)wasmachine.
Heb even opgezocht, de waterhardheid is 10, oftewel hard water. Ik heb net een klein wasje gedraaid op 95 graden en de machine draait nu leeg op 95 graden. Ik las nog wat tips op internet, een keer met chloor laten draaien en dat soort dingen. Dat maar eens proberen. Heb alleen geen chloor in huis nu dus dat eerst nog even in huis halen.
Hmmm zie net dat er zo'n irri smiley ipv de 8 staat, moet 18 zijn dus...Als je 10 hebt, dan is dat gemiddeld..