Stoppen met roken..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meisje87, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    Ik ben al enige tijd geleden opnieuw begonnen met roken. Ik wilde pas weer stoppen (zwak.. ik weet t) na een positieve test. Ik krijg alleen sterk het vermoeden dat het de 1e ronde al raak was geweest. Ik heb nog een paar sigaretten liggen boven, dat zijn mijn laatste; hierna koop ik niks meer.

Maar waar ik heel bang voor ben :oops: is dat ik weer aan ga komen. 2,5 jaar geleden toen ik was gestopt, ben ik van 50 kilo naar 73 gegaan. Ik zit nu na 2,5 jaar eindelijk weer netjes op 63 en wilde het laatste buikje nog kwijt.
    Hoe ga ik nou tegen dat ik weer aankom? Ik heb overigens geen trek gehad in snoepen, alleen de laatste 3 dagen. Milkshake, chocola, sunday-ijsje, mmm..

2. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Gewoon van de zoetigheid afblijven. Je behoeften op een andere manier stillen.. misschien met nicotine kauwgum?

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Gewoon bedenken wat belangrijker voor je is: een gezond kind en die paar kilo's op de koop toe nemen of een ongezonde baby en een strak lijf! Succes met je beslissing!

4. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    Ik ga sowieso stoppen, dat is niet de vraag ;)
    Maar het gaat niet om een paar kilo's, ik was ongezond veel aangekomen in een keer

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Als je t echt TE vind, dan zou ik gewoon eens met je huisarts over hebben of een dieetiste bellen, voor info.
    Ik ben na het stoppen toen 10 kilo aangekomen.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zelfdicipline hebben en niet gaan snoepen/meer eten.
    Meer kan je niet doen.
    Ja gaan sporten ofso.
    Maar in ieder geval niet anders gaan eten dan nu.

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Maar meid...als je zwanger raakt kom je ook aan hoor.

Ben ook gestopt met roken.....en ben nu 7 kilo zwaarder....5 van t stoppen met roken en 2 van mijn zwangerschap en ik twijfel er niet aan dat er nog veeeeel meer kiloos gaan aankomen.
    Maar krijg wel een gezond kindje!

Ik zou zeker niet gaan dieeten als je stopt met roken...het is het een of het ander! Het kan niet allebei want dat hou je niet vol.
    Probeer lekker veel komkommers te eten en lekker veel water te drinken.

Na 5 maanden schijnt je schildklier weer normaal te werken en dan kan je kijken (als je nog niet zwanger bent) hoe je die kiloos weer kwijt raakt!

Nooit nicotinekauwgum nemen als je zwanger bent trouwens ;)

Succes!

8. Trees

Trees Niet meer actief

Als je zin krijgt in zoetigheid een glas water drinken. Vult de maag en leidt af. Op de moeilijke momenten, dat was voor mij na het eten 's avonds, ging ik hardlopen. Als je zwanger bent en je bent niet gewend om hard te lopen is dat niet zo handig, maar je kunt bijv. ook een stuk wandelen of een baantje zwemmen. Alles gezellig met manlief, want hij mag je ook wel helpen met een gezonde beeb. Zo heb ik het zelf twee jaar geleden gedaan en ben toen een kilo aangekomen en mijn conditie is sterk verbeterd.

Nog eentje, als ik het op mijn werk moeilijk had ging ik foto's van rokerslongenbekijken. Blegh ik had spontaan geen trek meer!

Deel Deze Pagina