Dochter wil niks van haar vader weten

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Samba25, Apr 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben een beetje ten einde raad.
    Onze dochter van ruim 2,5 jaar wil de laatste tijd niks meer van papa weten.
    Hij mag niets tegen haar zeggen, niks voor haar doen, als hij alleen al kijkt begint ze al met; jij mag niet naar mij kijken, jij mag niet ... noem maar op.
    Ik vind het op de eerste plaats niet leuk voor mijn partner en daarbij kan ik nu hoogzwanger wel wat rust gebruiken. Maar ze alleen ik 'mag' alles doen.
    Ik merk ook dat hij haar gewoon begint te negeren, dus al niet eens meer wat zegt als hij thuis komt. Dit is natuurlijk ook niet goed, dat heb ik al gezegd maar dan zegt hij, ja als ik wat zeg is het toch niet goed.
    Over een paar weekjes komt er nog een baby bij, nou dan hou ik helemaal mijn hart vast.
    Is er iemand die dit herkent en misschien tips heeft, hoe hiermee om te gaan? Ik weet het niet meer.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ken het wel van mijn zoontje alleen was hij toen iets jonger alles was mama mama mama. ik was toen nog niet zwanger van de tweede (gelukkig) dus snap best dat jij goed je rust kan gebruiken nu. het is een gekke fase van die bijdehandjes, ik weet niet meer precie shoelang het heeft geduurd hoor maar je man moet zich juist niet van haar afzonderen. gewoon blijven doorgaan zoals altijd en niet toegeven als jouw dochter voor de zoveelste keer speciaal door jou aangekleed wilt worden bijvoorbeeld. dan gewoon zeggen nee vandaag gaat papa jou helpen met de kleertjes aantrekken en je moet je er verder ook niet mee bemoeien.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens mij heb ik daar al meer topics van gezien...
    misschien eens terugzoeken :)

4. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    mijn zoontje zonderde zich dan niet af van pappa maar wel dat ik echt bijna alles moest doen en hij vroeg alles aan MIJ.

Ik heb toen gewoon steeds verwezen naar pappa. Nu probeerd hij het nog wel eens en dan zeg ik. Vraag maar aan pappa....

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben een dametje in huis wat erg aan mama hangt... stickertje noem ik haar. We proberen het zoveel mogelijk te negeren als ze papa weer eens afwijst. Man vindt dat natuurlijk af en toe wel moeilijk maar we gaan er niet in mee. We brengen dus gewoon om en om naar bed, drogen om en om haar af etcetc. Madammeke heeft niet zoveel te willen. Het levert af en toe wel wat gebrul op maar wij zijn er van overtuigd dat we het brullen nu aardig inkorten dan wanneer we er aan mee zouden doen.

Hier heeft het in ieder geval niets te maken met een afkeer van papa maar met een voorkeur voor mama... Er is namelijk niets aan de hand als ik niet thuis ben :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja.. hier ook.. ik voel me dan zwaan-kleef-aan

vaak kun je bij het uit bed komen al zien hoe de dag gaat verlopen wat dat betreft :)

7. Lysette

Lysette Actief lid

Jul 22, 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    Hier is het andersom.. Zoontje wilt alleen maar papa.. Ben blij als we een dagje zonder papa weg zijn want dan plakt hij aan mama.. haha

8. droppi

droppi Actief lid

Sep 20, 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee dat hij alleen iets mat haar gaat ondernemen? Dan kan jij ook even lekker rusten. Ze kunnen bv samen naar de speeltuin of samen boodschappen doen, bv bak spullen kopen en dan samen koekjes bakken. Of met de bus weg naar bv de stad en dan een ijsje kopen. Echt samen iets doen, lijkt me toch beter dan dat hij haar negeert....toch?!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hier ook een mama-fan!
    Vooral met naar bed brengen zijn we geregeld redelijk streng geweest als t nodig was. Anders ging ze dr echt een steeds groter drama van maken. Dus aantal keer doorzetten en dan werd t al snel minder.

Verder geef ik over t algemeen wel snel toe als ze alleen mij wil, bijv met billen afvegen ;) maar soms moet ze het ook gewoon accepteren als papa of iemand anders het doet.

MAAR sinds een week of 2 is ze met bedbrengen iig opeens helemaal papa-fan! Jeej, voor t eerst in 3 jaar :)
    Dus..komt vast allemaal goed!

10. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor de reacties!
    Ze is niet de enige haha.
    Ik ben vooral blij om te lezen dat het eigenlijk niet zo is dat ze niks van hem wil weten, maar dat ze een voorkeur voor mij heeft.
    Want inderdaad, als ik weg ben ( heb een tijdje savonds gewerkte) is er niks aan de hand!
    Hij moet ook gewoon dingen met haar gaan doen zonder mij, zwemmen, kinderboerderij zoiets.
    We gaan haar nu ook beide naar bed brengen, ene avond ik, andere hij. Ik doe het namelijk altijd :)
    Vanavond heb ik dat tegen haar gezegd en ze weet nu dat papa haar morgenavond naar bed brengt en dat ik haar daarna een kus kom brengen. Ze leek het wel ooke te vinden maar het is nog geen morgenavond he ;)
    Gaat vast goed komen, al vind ik het een lastig probleem en ook zo lullig voor mijn partner.

Share This Page