Hallo mijn zoontje is nu 7 maanden. Ik snap dat hij nog niet kan staan maar als je een kindje vasthoudt dan gaat hij vaak automatisch op zijn benen staan. Mijn zoontje doet dat niet. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.. Mijn dochter deed dit wel altijd. Denken jullie dat hij dat reflex niet heeft of zou het wat anders kunnen zijn. Ik moet pas in April weer naar het CB.
ik snap wat je bedoeld, maar het is volkomen normaal dat hij dat niet doet. Met 7 maanden hoeft dit ook niet en sommige kindjes doen dat nooit en gaan uiteindelijk toch optrekken en staan.
Onze dochter deed dat op die leeftijd ook niet, pas vanaf 11/12 maanden. Rond 14 maanden ging ze voor het eerst zelf staan.
Mijn dochter trekt zich al een tijdje op en loopt langs tafels/bank enzo. Ook aan 1 handje. Maar als ik dr optil, gaan die beentjes toch vaak nog opgetrokken. Dus ik denk dat t niks zegt.
Dit idd. Mijn oudste weigerde te staan op schoot of aan de hand, pas toen ze zelf kon lopen deed ze dat.
Dat deed m'n zoontje pas met 13/14 maanden, dus is helemaal niet gek hij is toen ook meteen begonnen met zelf gaan staan en langs meubels lopen, dus het kan dan ineens hard gaan.
Ik had precies hetzelfde rond die periode (mijn meisje zakte gewoon door d'r beentjes als ik d'r neerzette) maar sinds een maandje trekt ze zichzelf ineens op aan mijn handen en staat ze super stevig! Het komt dus echt vanzelf!
Oke dan heb ik nog geduld, dacht dat kinderen automatischdat reflex hadden maar als t maar goed komt 😀! Bedankt voor jullie reacties