bijvoeding rapley en gepureerd combineren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ann77, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    wie heeft daar ervaring mee? rapley spreekt me zeer aan maar is het ook te combineren met wel af en toe pureren? scheelt vermoedelijk tijd, en als ik weer aan het werk ben weet ik niet wat haalbaar is. tips/ervaring welkom!

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Het is absoluut te combineren. Onze dochter krijgt voornamelijk Rapley maar als we onderweg zijn krijgt ze een dingetje knijpfruit (dus gepureerd). Dat vind ze ook lekker.

3. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh, fijn. ik kan me voorstellen dat als ik thuis ben straks, ik vooral rapley wil doen. maar als ze elders is en anderen moeten het doen, die hebben daar miss geen zin in/tijd voor. ook mijn partner heb ik nog niet overtuigd van het nut :)

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Wij hebben bij het zoeken naar een oppas er wel om gevraagd of ze er bezwaar tegen had om Rapley te doen. Ik wilde toch het liefst iemand die onze methodes kon volgen.
    Wij gaan vooral voor de gepureerde varianten als we bijvoorbeeld een dagje uit zijn. Dan zie ik haar niet snel in de draagdoek een hele banaan wegwerken :D.

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier ook een combi, de oppas geeft graag gepureerd, wij rapley.
    Leren ze het meteen allebei ;)

Bij gepureerd is er wel het nadeel dat je snel teveel geeft, omdat ze er weinig moeite voor hoeven te doen en het dus zo de keel inglijdt. Het verzadigingsmechanisme heeft 10min nodig om te voelen dat het vol is.

6. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toevallig zat ik me van de week dit net af te vragen! Denk inderdaad ook dat ik de voorkeur aan een combi zou geven, maar ik verwacht wat bijzondere reacties van o.a. mijn moeder ;)

Ik lees even mee!

7. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    de eerste reactie van schoonma is hier ook al binnen. ach, we doen alles afwijkend (zie ook elders hier, geen babyfoon, geen vaccinaties, geen creche:)) en iedereen heeft toch wel een oordeel, jammer dan! maar vriendlief wil ik wel meekrijgen...

8. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    wat andere ervan vinden moet je niet na luisteren. onze zoon krijgt sinds dat hij ruim 5,5 maand is iets om te proeven (hij likte ergens aan of zoog ergens op en dat was het dan ;) ) en sinds een kleine weekje heeft hij door hoe hij stukjes van een gekookte peer, banaan, enz. enz. af kan bijten! en nee hij eet dus niet veel maar hij doet het er goed op. Mensen in mijn omgeving geven niet veel commentaar meer omdat iedereen ziet hoe mijn ventje ervan geniet! En ze weten denk ik dat ik mij er toch niks van aantrek ;)

Ik doe dus alleen maar rapley bij mijn zoontje, maar pureren en rapley kan je gewoon combineren hoor, waarom niet?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja hoor, kun je prima combineren. Zelf eet je toch ook zowel vaste happen als vloeibare dingen? (appelmoes, yoghurt, vla, aardappelpuree). Verschillende structeren leren eten is leuk! En daar past happen net zo goed in als prakken (ik zou het gewoon prakken, niet vloeibaar pureren).

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb het ook gecombineerd, maar het meeste Rapley. Sommige dingen at ze beter geprakt of gepureerd of tot moes gekookt (zelfgemaakte appelmoes zonder suiker). Andere dingen at ze beter Rapley. Ik vond het met Rapley op een gegeven moment niet vlot genoeg gaan. Maar ik heb de hapjes nooit opgedrongen, genoeg is genoeg! Ik denk ook dat het aan je kind ligt, wat beter aanslaat. Methodes zijn leuk, maar niet elke methode is voor ieder kind. Na een paar keer gepureerd snapte mijn dochter de Rapley beter.

Dit is trouwens een leuke site voor lekkere hapjes!

Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter

11. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank voor de site! ik heb er nu al zin in, het hele kliederfestijn:)

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Kan prima hoor .. Onze jongste dochter kreeg van ons alleen via Rapley en als mijn ouders moesten oppassen kreeg ze gepureerd (of grof geprakt;)) ... Mijn moeder durfde haar geen grote stukken te geven haha .. Als ze hier was en Nica kokhalste was het, ohhh help haar toch!! ;)

Ook onze zoon krijgt over 3 maand zijn eerste fruit op de Rapley methode mijn moeder zei al gelijk dat ze dat bij haar niet ging doen ;)

13. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    dat laatste vindt iedereen eng... vond jij dat niet eng zelf? ik vertrouw wel op mijn kind... en als je er bij blijft...

14. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn die site!
    Al duurt het nog even, vind ik het nu al soort van spannend het idee met de hapjes te gaan beginnen :) binnenkort maar eens een stoominzet gaan halen :)

15. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Kan idd prima! Ik gaf brood en groente regelmatig rapley. Fruit in t begin vaker gepureerd omdat bijv peer en mango zo uit zn handjes glibberden. Vond zelf broccoli en zoete aardappel heel geschikt voor rapley. Sommige mensen vinden t doodeng maar onze kleine man deed t super goed! En nu eet ie bijna alle maaltijden zelf, ook handig!

Deel Deze Pagina