Een vriendin van mij is fertiliteitsarts en toevallig gister over dit onderwerp gehad. Zij gaf aan dat het geen meerwaarde heeft om utro verder te gebruiken na een positieve test. Het zal geen miskraam tegenhouden.
Je spreekt jezelf tegen. Utro kan een miskraam dus wel voorkomen als je lichaam niet genoeg progesteron aanmaakt. In de landen rondom Nederland is dat een gegeven, maar hier helaas nog niet.
Helaas kun je dat in z'n algemeenheid niet zeggen. Als je lichaam te weinig progesteron aanmaakt, voorkom je met Utro wel degelijk een miskraam. Heb er zelf 5 gehad, vandaar dat ik er het een en ander van afweet, net als Twoboys. En inderdaad, ook ik ben dankzij Gent zwanger gebleven.
Wat een discussie weer dames. Hier een zeer tevreden utrogestan gebruiker na vier miskramen. En nee het zal geen miskramen voorkomen door afwijkingen, maar ik geloof er wel in dat het bij mij geholpen heeft in het verhogen van mijn progesteron waarde (die mogelijk elke keer te laag was, bij de laatste miskraam gemeten). Dus ik denk dat het zeer afhangt wat de oorzaak van de miskramen is. Nu toch 24 weken zwanger. TS ik hoop voor je dat je met de drie doosjes nog even vooruit kunt en hoop op een hele goede zwangerschap voor je
Maria999 Daarom zei ik: Utrogestan heeft alleen meerwaarde als je lichaam te weinig progesteron aanmaakt.