Cryo terugplaatsing

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Trimiento, May 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

Hoi,

Wij hebben vorig jaar een geslaagde ICSI behandeling gehad waaruit wij een zoontje hebben gekregen :), en er zijn nog 2 embryo's ingevroren.

We hebben halverwege Juni een afspraak voor een gesprek omdat wij een cryo willen laten plaatsen. Die datum valt precies met mijn menstruatie.
    Weer iemand wat de wachtlijst daarvoor is, zouden we bijv dan al begin Juli een eventuele terugplaatsing hebben, of, omdat het op zo'n korte termijn is, zouden ze het dan een maand opschuiven? We zitten in Zwolle en omdat ze momenteel veel puncties hebben, is er ook voor een terugplaatsing, een wachtlijst(je), vertelden ze. Normaal gesproken, als het rustiger is, kan er makkelijker tussendoor geschoven worden.

Groetjes, Elles

2. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Volgens mij moet je eerst aan de medicatie. Ik had progynova en utro bij de cryo tp. Je zult weer een schem krijgen hoe lang je de progynova moet slikken. Volgens mij is dat ongeveer 1 cyclus. Enkele dagen voor de tp begin je met utro. Tenminste, zo ging het bij ons..

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bij mij gebeurde een cryo tp altijd in mijn eigen cyclus.
    Misschien kan een tp dezelfde maand nog. Denk dat het aan het wachtlijst(je) ligt.
    Ik moest op de eerste dag van mijn menstruatie bellen en dan werd er een afspraak gemaakt voor dag 11 of 12 van mijn cyclus. Misschien kan die afspraak meteen gemaakt worden?
    Bij ons was dat (ander ziekenhuis) geen probleem.

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi, de wachttijd is een beetje afhankelijk van je ziekenhuis. Ik kon bellen en weer door.Bij mij gaat een cryo tp ook in mijn eigen cyclus. 10 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie krijg ik een echo, soms 2 dagen erna nog eens en als het ik goed in mijn cyclus zit moet ik mezelf Pregnyl injecteren om de eisprong op gang te brengen. Paar dagen erna krijg ik de terugplaatsing. Succes!

5. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

Dank je voor je reactie.
    Wat ik alleen niet zo begrijp:( , als je een terugplaatsing hebt( wel of niet in eigen cyclus), waarom je dan toch medicatie nodig hebt, want ik denk dan, het is toch al een bevruchtte embryo? Waarom moet dan toch de eisprong opgewekt worden?
    Bij mij word het vrijwel zeker ook in mijn eigen cyclus.

Groetjes, Elles

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi Elles, bij mijn ziekenhuis doen ze het bij voorkeur volledig in je eigen cyclus. Dus als iemand goed reageert op ovulatietesten hoeft ze niet eens te komen voor echo's, dan begin je vanaf dag 9 met de testen en bij een positieve test mag je dan bellen dan wordt de tp ingepland. Ovulatietesten en ik zijn geen goede combinatie want ze blijven negatief als ze positief hadden moeten zijn en zijn positief als er geen eisprong te bekennen is :D Daarom moet ik voor echo's en die ene injectie Pregnyl dan kunnen ze de boel gecontroleerd in gang zetten.

Waarom sommige ziekenhuizen standaard allemaal hormonen voorschrijven bij een cryo tp weet ik niet, als het niet nodig is dan liever niet dénk ik. Maar ikzelf moet bijvoorbeeld bij mijn eerst volgende cryo tp wel heel veel hormonen gaan gebruiken maar dat komt omdat ik een auto immuunziekte heb en daardoor steeds miskramen dus dat is een heeeeeeel ander verhaal dan waar jij nu inzit.

Als het in je eigen cyclus kan zou ik dat zeker ook de voorkeur geven.

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Mijn ziekenhuis wil het moment van ovuleren kunnen sturen (plaatsen niet terug op zondag) daarom moest ik ook altijd pregnyl spuiten.

8. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Tja weet t ook eigenlijk niet goed.. Ben verder wel gezond en regelmatige cyclus. Ik zal er eens naar vragen bij ons in het zkh. Wordt nu wel nieuwsgierig..

9. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Of er een wachtlijst is zal wel afhankelijk zijn van het ziekenhuis. Ik heb na m'n komende menstruatie een cryo terugplaatsing, maar er werd niets gezegd over een wachtlijst. Om het zeker te weten kan je vast ook wel bellen naar het inplanspreekuur (of misschien heet het ergens anders wel anders) om het te vragen.
    Bij mij gebeurd het terugplaatsen in eigen cyclus met alleen Pregnyl om de eisprong te plannen. Dan na (ik geloof) 5-6 dagen wordt de embryo teruggeplaatst.

Maar over een maand weet ik pas zeker hoe alles loopt :p

Share This Page