Stoppen met Utrogestan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tosti123, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op eigen houtje begonnen met Utrogestan omdat ik 3 miskramen heb gehad en ik er veel goede dingen over heb gelezen. Mijn gyn wilde het niet geven omdat het niet bewezen was miskramen te voorkomen.

Ik ben vandaag 12 weken en 3 dagen zwanger en denk toch echt dat deze bollen me geholpen hebben. Ik ben nog nooit zo ver geweest! Gister een 12 weken echo gehad met nekplooimeting en alles was perfect in orde :)

Ik heb het tot afgelopen zaterdag ongeveer 3 keer per dag 2 pillen in gebracht. Nu neem ik alleen nog maar sochtens 1 en savonds 1. Maar er zitten nog 3 pillen in en dan is het op.

Ik vind het toch een eng idee om ermee te stoppen nu. Ik kan ook niet doorgaan omdat het dus bijna op is.

Meer mensen hier ervaring mee?

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben met 11 weken al gestopt met de utro :) na 12 weken neemt je placenta het over en is progesteron niet meer het belangrijkste hormoon. Maar ik ken ook vrouwen die het langer hebben gebruikt. Kun je er nog aan komen eventueel? Ik heb nog 1 stripje maar daar schiet je niet veel mee op.

3. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de 12 weken begint of NA de 12 weken? Dat vroeg ik mij dus af. Ik heb sinds ik zo weinig utro neem geen bloedingen ofzo gehad gelukkig.

Op zich heb ik nog de progestreron Gel die je in de vagina in moet brengen. Maar daar zou ik dan niet echt mee af kunnen bouwen. Omdat dat een hele dag werkt. Misschien maar gewoon stoppen als ze op zijn.....

Voelde jij veranderingen toen je stopte?

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Volgens mij gebruik je in week 12 nog utro en is dat de week dat je dus afbouwt.

Nee ik voelde geen verandering. Maar ik denk dat ik de utro niet nodig heb gehad. Weet ik uiteraard niet zeker.

5. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ik heb nog iets van 5 pillen. Dan ga ik daar mee afbouwen.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik kan als ik zo thuis ben nog kijken hoeveel ik er nog heb?

7. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Vanaf 12 weken gestopt en al beginnen afbouwen vanaf 11 weken, dus ik zou er gewoon mee stoppen hoor :) Te veel hormonen is ook niet goed.. Het gevaar is echt wel geweken nu :)

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb je het eigenlijk aan je gyn verteld Tosti? Ben wel benieuwd wat hij/zij ervan vond :D

10. Ster67

Ster67 Lid

26 apr 2015
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 12 weken gewoon gestopt (zelfs niet afgebouwd). Geen problemen mee gehad :)

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou die laatste drie gewoon opmaken, 1 per avond.
    Ik vond het ook super eng om te stoppen maar uiteindelijk niks van gemerkt en tot nu toe gaat het nog goed:)

12. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja jullie hebben misschien ook wel gelijk. Ik maak de laatste bollen op en dan ist klaar :)

13. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL

Hij reageerde nauwelijks....hij typte het in de computer en mompelde wat.

Het is ook een man die je eigenlijk behandeld als een nummertje. Hij feliciteerde me niet eens met de zwangerschap. Ben blij als ik straks naar de verloskundige ga :D

14. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ik ben zwanger geworden met ivf en hiervoor ook 5 miskramen gehad. Ik mocht meteen na de positieve test stoppen. Ben toen zelf nog een week doorgegaan maar ik had er last van dat het slijm er dan weer een beetje uit kwam en ik was dan elke keer bang dat het bloed was. Gevolg.. 300x pd naar wc om te checken op bloed..
    Vond het ook heel eng om te stoppen hoor maar de gyns weten echt wel wat ze zeggen!
    Mag ik vragen hoe je er aan bent gekomen dan?
    Btw. Van harte met je zwangerschap!

15. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gyn is van de wetenschap. Snap ik ook wel weer hoor. Maar een baad het niet schaad het niet daar doet hij niet aan.
    Het interesseerde hem volgens mij geen drol dat ik het gebruikte.

Ik heb het gekregen en overgekocht van vrouwen die het niet meer gebruikten. Via het forum van IVF moeders.

16. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en bedankt! :)

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Na het eerste termijn stoppen! Progesteron is schadelijk voor je kindje als je nu doorgebruikt, met name voor de geslachtshormonen. De placenta heeft nu een zelfstandige functie.

Als je nog kampt met progesteron tekorten moet je proluton gaan sluiten maar echt stoppen met utrogestan!

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Er zijn anders vele vrouwen die het wel langer gebruiken. Maar nu stoppen zou ik ook doen hoor.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Die hebben een - middels bloedbeeld aantoonbaar- voortdurend progesteron terkort. Als je dat niet hebt omdat dat echt een zeldzaamheid is kun je door overmatig progesteron met name bij meisjes geslachtsafwijkingen krijgen. Utro tm 12 weken na ivf of herhaalde miskramen is gangbaar en zinvol, daarna moet je echt wel weten wat je doet.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is dus niet zo. Het wordt gewoon gegeven onder het mom baadt het niet schaadt het niet.

Maar nogmaals ik adviseer niet om het langer te gebruiken, ik ben zelf al eerder gestopt. Maar ken genoeg meiden die pas na week 12 begonnen af te bouwen en het dus langer hebben gebruikt.

Deel Deze Pagina