Mooi weer dus vaak vieren mensen het dan buiten in de tuin. Wij hadden mazzel, eind september de jongens jarig en super mooi weer. Hadden alle mensen buiten en een springkussen in de tuin voor de kinderen.
Oh wat lekker! In mijn omgeving heeft niemand een tuin (binnenstad) dus vandaar dat ik daar niet aan dacht.
Zet je man aan het werk joh! Mijn man vind het ook fijn om heel de hele middag te zitten en te kletsen maar ik zeg gerust "Hey ik ben koffie aan het zetten, vraag jij even wie taart wilt en deel het dan uit" ook qua eten ( Ik maak ook meestal soep oid wat ik eerder klaarmaak en dan alleen nog op hoef te warmen ) dek je even de tafel? Gelukkig begint hier de familie wel mee te helpen als ik iemand aan het werk zet. Wat ik bv lastig vind ik zelf de koffie/thee/taart/limo voor kids te delen en dan ook nog in de gaten te houden dat de kinderen gaan plassen en schone luiers hebben. Dan helpt het echt wel iemand even aan te spreken. Verder zou je idd wegwerp servies kunnen gebruiken maar ook toch gewoon 's avonds je man aan sporen? Kom, we gaan afwassen, of stofzuig jij terwijl ik afwas?
we zijn gestopt om onze verjaardagen te vieren. ouders komen in het weekend dan wel een bakkie doen met me ouders afgesproken dat we elkaar niks geven, gaan 1x per jaar een weekend of midweek weg met schoonouders af gesproken 1x per jaar uit eten we gaan ook niet meer naar verjaardagen van ooms en tantes. alleen nog de kinderverjaardagen gaan we heen en dan beide ouders en oma's die nog leven
Een verjaardag is zo druk als je 'm zelf maakt. Jij maakt er erg veel werk van en je maakt het jezelf daarmee, zo te lezen, dus ook erg moeilijk. Je kunt het ook simpeler houden. Taart met thee en koffie, daarna wat schalen chips op tafel en frisdrank in de zelfbediening. Wegwerpbordjes en bekertjes. Een eindtijd aanhouden... Zo doen wij het altijd: feest tussen half 3 en 17, blijven eten voor iedereen die van ver komt (meestal gewoon friet) en dan is rond 20 iedereen weg, kunnen de kids op bed en ruimen wij in een half uurtje de zooi op. Zo simpel kan het ook Uitgebreider doe ik hier wel weer als de kinderen groter zijn en mee kunnen/willen helpen
I love verjaardagen! We pakken vaak uit (het is maar een paar keer per jaar). Zonder kinderen begonnen we rond een uur om 20.30 tot diep in de nacht. Nu beginnen we vaak rond 15 tot de laatste weg gaat meestal uur of 20.00. We hebben ook nooit een "zitverjaardag". Taart en koffie moment is gewoon 1 moment (wegwerpborden etc.). Ik schenk 1 of 2 rondes drinken in. Op een gegeven ogenblik pakt iedereen zelf wel. Hapjes zet ik op (sta)tafels. Kinderen hebben een eigen tafel met een grote ranjakan met kraan, doekje ernaast. Eten is altijd soep, broodje knakwost, pasta etc. lekker makkelijk wat ik een dag van te voren al maak. Bij mijn man zijn verjaardag juni doen we vaak BBQ in de tuin. Gaat ook allemaal op wegwerp servies. Het toilet controleer ik tussendoor een paar keer en maak ik schoon met chloor en wegwerpdoekjes. En ja het is vaak wel een rommel. Maar dat is meestal voor het grootste gedeelte wel opgeruimd omdat er mensen helpen. Vaat staat hier nooit de volgende morgen te wachten. En ik dweil voordat ik ga slapen. Wel moe aan het einde van de dag, maar dat weegt niet op tegen de gezelligheid en het feestje! Ik vraag trouwens ook gewoon om hulp eigenlijk. Aan m'n schoonzus of zussen, die komen ook vaak van te voren wel helpen.
Hier geen denken aan...gister weer eentje achter de rug hier en ik vind het supergezellig. Iedereen bij elkaar...mensen zien genieten van de hapjes e.d die gemaakt zijn en gezellig afsluiten met zn allen doordat iedereen blijft eten.
Afgelopen keer voor het eerst mijn verjaardag niet gevierd. Twijfelde er al langer over (heb een hekel aan in de belangstelling staan en heb ook niet zo'n grote sociale kring wat ik ook confronterend vind met verjaardagen); maar nu lag ik ziek op bed met Hyperemesis Gravidarum + migraine... En eerlijk gezegd beviel het niet vieren me wel goed en denk ik dat ik het ook gewoon niet meer gá vieren. De verjaardagen waar wij voor uitgenodigd worden daar gaan we wel naartoe, maar wij hebben dus niet zo'n grote sociale kring helaas (1 vriendenstel met 2 kinderen, en voor de rest alleen onze ouders en schoonzus/zwager met 2 kids) dus die paar verjaardagen zijn voor ons juist leuk. Wij kopen trouwens wel een kleinigheidje voor elkaar en helpen elkaar ook in de keuken.
Ik vier mijn verjaardag al heel lang niet meer. Was het gewoon beu. Extra schoonmaken, extra boodschappen, de hele avond heen en weer lopen en familieleden op bezoek die ik niet eens leuk vind (ook nog eens op verschillende tijden, want ruzies in de familie). Als mijn man het wil vieren, vind ik dat prima en dan organiseer ik het allemaal wel voor hem, maar ik doe mezelf er niet echt een plezier mee om m'n verjaardag te vieren; dan wil ik namelijk gewoon een leuke, rustige dag.
Mijn man en ik vieren onze verjaardagen niet meer met visite. Ik ben vrijdag jarig en ga lekker met mn man een dagje weg (kindjes zitten dan toch op kdv) en de volgende dag komen mn ouders en schoonouders voor een kopje koffie en een gebakje. De verjaardagen van onze kindjes vieren we wel. Mijn man helpt gewoon mee enik zorg dat ik bijvoorbeeld de hapjes al klaar heb. S avonds even met zn tweeen opruimen (al zetten mn schoonmoeder en moeder ook vaak alles in de keuken) en dan met de benen omhoog haha. We spreken ook altijd een tijd af zodat de kinderen aan hun rust komen met hun middagdutje ern ik niet heel de dag bezig ben
Wij vieren onze eigen verjaardagen niet meer. Die van onze kinderen wel. We gaan ook niet meer naar verjaardagen van de volwassenen, maar we gaan wel ( zover het kan) naar de verjaardagen van de kinderen. Dit is een beetje een tussenweg, maar scheelt al enorm veel tijd en gedoe
Heb niet alles gelezen, maar de verjaardag van de kinderen niet vieren zou ik sneu vinden. Dat is voor hun een dag dat ze echt in het zonnetje gezet worden en het echt hun dag is. Maar zou stoppen met jullie eigen verjaardagen te vieren. Bij de verjaardag van de kinderen zou ik een tijd aangeven dat gasten welkom zijn, dat doen wij ook en het bevalt ons prima. Wij houden alleen 's middags een verjaardag tot een uur of half 6 en dan zijn de mensen welkom. Werkt erg goed en dan heb je 'smorgens om de laatste dingen nog voor te bereiden.
Wij vieren verjaardagen wel maar altijd vanaf een uurtje of 2 tot een uur of 5 savonds. Heerlijk geen rekening houden met eten en de afwas valt ook wel mee.