Wij zijn er over aan het nadenken of ik ga stoppen met werken, zodat ik volledig bij mijn dochtertje kan zijn. Maar op welke toeslagen heb je dan recht? Ik heb al een berekening gemaakt op toeslagen.nl maar dat is niet veel. Maar is er toch ook zoiets als loonheffing wat je dan per maand kan krijgen? Hoe komen jullie thuismama's rond? Want wij hebben wel een koophuis, en die hypotheek is niet niks.. Ben erg benieuwd hoe jullie dat doen..
Ik ben geen thuisblijfmama maar geef toch even antwoord Dat ligt eraan wat je vriend/man ook verdient. Waar jij het over hebt is de algemene heffingskorting, ik geloof iets van 160 per maand (heb je nu ook als je werkt trouwens). Dit wordt wel afgebouwd. Dit kan je dus maandelijks laten uitbetalen dmv de voorlopige aanslag. Verder kindgebondenbudget of zorgtoeslag, maar dat is dus afhankelijk van het inkomen van je partner. Hebben jullie de renteaftrek al maandelijks? Wij zouden het niet kunnen betalen van 1 salaris. T leven is duur..
Mijn man verdient genoeg, zodat ik thuis kan blijven...daarnaast de renteaftrek die we jaarlijks terugkrijgen van de hypotheek is handig , kinderbijslag is leuk extraatje en voor de rest hebben we best wat gespaard voordat we kinderen krijgen en dat is ook deels voor als we ´tekort´ zouden komen in de maand. Maar eerlijk gezegd gebruiken we dat tot nu toe helemaal niet. Bij ons is het plan dat ik weer ga werken als de jongste naar school gaat, dus het is eigenlijk maar voor een paar jaar. We doen er niet echt heel veel minder om
Ik ben altijd al thuisblijfmama geweest. Hier komt ook een salaris binnen waarbij het niet nodig is om te gaan werken. Verder speelt ook mee dat we in het buitenland wonen en niet in elk land kan of mag je als echtgenote betaalde arbeid verrichten.
Ik werk nog wel maar heel weinig. Mijn man verdient erg goed en maakt promotie binnenkort, en dan ga ik misschien ook helemaal stoppen. Wij kunnen gewoon rondkomen van zijn salaris, hebben bijv ook alleen op zijn inkomen gekocht.
Ik ben heel even thuisblijfmoeder geweest, maar het beviel me totaal niet. Nu werk ik 2 dagen in de week. Waar je recht op hebt, ligt allemaal aan het inkomen van je man.
Bedankt voor jullie reactie's! Mijn man verdiend niet verkeerd, maar het is niet genoeg om alleen van zijn inkomen rond te komen.
mijn man verdiend wel genoeg, wat wij nog krijgen is die algemene heffingskorting, iets van 145 per maand... Dan een gezamenlijke zorg toeslag van 68 euro en kindgebonden budget is 28 euro ... hebben wel een huurhuis ipv koop...huur is 550 ex.. we hebben verder geen hobbies of dure uitgavens, drinken en roken niet en gaan niet uit...
Ik ben allebei geweest. Met de meiden was ik thuisblijfmama en nu werk ik 2 dagen. Ik blijf echt nooit meer thuis! Heerlijk lkr werken en bijkomen. Ik hoef niet te werken maar zo ist toch wel lkrder.
hier nog een mama die twijfelt of ze een thuisblijfmoeder zal worden. Ik werk nu 2,5 dag, maar ik mis me mannetje zo. De oma's passen op, maar dit vind ik niet zo lekker gaan, maar me werk vind ik leuk en ik verdien goed, dus als ik stop zullen we behoorlijk moeten inleveren, wel hebben we behoorlijk wat gespaard, dus we hebben een buffer. Maar zo'n baan zal ik ook niet snel meer vinden. En daarbij begint de wens voor en tweede. pfff weet het echt niet.
dan zou ik persoonlijk zelf blijven werken. als je toeslagen nodig hebt om rond te komen dan ben je gewoon niet goed bezig. je hebt dan toch helemaal geen zekerheid? ze willen van alles gaan korten/bezuinigen, alles wordt duurder volgend jaar. je hebt nu een baan. wel naar ja zin? ik zou dus eerst eens afwachten wat het allemaal gaat worden. het zal er volgend jaar ook niet beter op worden met bijv. het vinden van een baan. dus dan stop je nu met werken en blijk je het volgend jaar niet te redden. en dan?
de norm is 33.000,- als je daar onder zit per jaar dan heb je er recht op. dus reken ff de salaris van je vriend uit voor het hele jaar.. en dan kan je kijken of je boven de norm komt of er net nog onder zit.. hoop dat je er onder zit dan heb je veel recht op dingen en krijg je bijna overal korting op... hebben wij namelijk ook..
Ik ben sinds twee weken thuisblijfmama. Ik trok het niet meer om te werken en alles daarnaast. Daarbij bleef er amper wat over. Met alle toeslagen staan we nu bijna quitte! Hoe het bevalt? Ik moet nog wel wennen en zoek naar een ritme!
Ik denk dat je ook realistisch moet zijn de komende tijd: je hebt/krijgt gewoon minder te besteden als je thuisblijfmama bent. Regering gaat idd korten op vanalles, dus iedereen levert in. En dat hakt er vaak toch meer in als je inkomen al lager is. Hier werk ik maar een paar uur per week, maar het is net genoeg om zelf tevreden te zijn én nog een beetje inkomen erbij te hebben. We kunnen niet alles, moeten duidelijk nadenken waar we ons geld aan uitgeven. Maar dat vind ik niet erg. Maar verwacht gewoon niet dat je én op vakantie kan én nog een grote aanschaf kan doen.
Ik heb berekend wat er aan het eind van de rit over zou blijven als ik heen werken zou gaan en onze kleine in de opvang zou doen (wij hebben geen geschikte oppasoma's)... Ik zou uiteindelijk maar voor 100,- in de maand extra heen werken gaan voor 2,5 dag (hier betaal je dus dan 3 complete dagen KDV en je krijgt maar voor 2,5 dagen toeslag, plus dat de toeslagen voor kinderopvang al flink gedaald waren).... Nou, dan zorg ik voor die 100,- wel zelf voor mijn kind. Ik ben inmiddels alweer een jaartje thuis (incl. ziektewet van de zwangerschap) en het bevalt me prima. Zodra de jongste naar school gaat, ga ik weer op zoek naar een baan. (of het moet om financiële redenen eerder nodig zijn)
Ik ben thuisblijfmama, hier geen toeslagen ofzo, maar ik verdiende zo een beetje evenveel als de opvang kost voor ons, dus financieel maakt het hier allemaal erg weinig uit.
Maar hoe kan het dan jullie dan zoveel betalen aan de opvang? Verdient jullie vent zoveel dat de eigen bijdrage ineens omhoog schiet? Of ligt jullie uurloon zo laag? ik ben nu thuis..valt niet mee om geschikt werk te vinden.. maar ik vind het zooooooooooooo verrot om niet mijn eigen geld te verdienen! Ik werk al sinds het behalen van mijn hbo diploma en heb altijd leuk verdiend!! En nu heb ik geen cent te makken. Even shoppen kan ook niet meer..wil ik eten kopen moet ik mijn vriend aankijken voor geld. Sorry maar zo een levensstijl hou ik niet vol, hoor....... Ben gewend dat ik kan kopen wat ik wil. Dus dit valt enorm zwaar. Geeft me trouwens wel heel veel motivatie om werk te zoeken. Dan zitten de kids maar op de opvang...
Ik ben nu ook een thuisblijfmoeder en ben ook van plan dat de komende jaren te blijven, in ieder geval tot mijn dochter naar school gaat (en mocht er een tweede komen, dan dus tot die naar school gaat). Ik heb het geluk dat ik hiervoor kan kiezen, mijn man verdient voldoende en staat ook volledig achter mijn keus. Verder hoef ik hem ook niet aan te kijken voor geld als ik eten wil kopen of wil shoppen ofzo, we hebben gewoon een gezamenlijke rekening. Natuurlijk kan ik niet even een duur ding kopen zonder te overleggen, maar als ik zou werken, zou ik dat ook nooit zonder overleg doen. Het is gewoon ons gezamenlijke geld.
Ik ben thuisblijfmama sinds de oudste 5 maanden is. Blijf het zeker tot de jongste naar school gaat. Financieel hebben we het niet breed maar we redden het en dat is ook een keuze die we gemaakt hebben. Ik lever graag wat in om fulltime bij onze kindjes te kunnen zijn. En dan hoef ik echt niet eerst mijn man aan te kijken als ik wil gaan shoppen, dat zou wat zijn. Het is ons geld en wie het heeft verdiend doet er niet toe.