Kontract afloop en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tanja20, 26 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik vroeg me af als je zwanger bent en je kontract afloopt, hoe het dan verder gaat..?
    Heeft iemand enig idee en kan mij dit uitleggen.

Mijn kontrakt loopt binnen kort af.
    Als ik zwanger raak binnen die tijd , wat moet ik dan doen?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niks zeggen vóór je de 12 weken hebt bereikt, tenminste zo deed ik dat. Vlak vóór ik de 12 weken had bereikt, hoorde ik dat mijn contract niet zou worden verlengd. Daarna als een gek solliciteren en evengoed ww aanvragen. Succes!

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Bedoel eigenlijk meer : kontrackt loopt over 1 maand af, en je ondekt net dat je zwanger bent...
    moet je het dan zeggen, moet je werkgever je kontrakt dan verlengen?

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    NOPE

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hangt er vanaf wat er in je contract staat.

Of er staat in dat zonder overleg de overeenkomst stopt of
    dat het contract stilzwijgend wordt verlengt indien men niets laat weten.

Als dat laatste in je contract staat mogen ze jou niet zomaar ontslaan vanwege je zwanngerschap. Maar bij dreigend ontslag ALTIJD rechtsbijstand inschakelen!

Mijn tijdelijk contract wordt stopgezet, omdat ze mij dit vertelden op een moment dat het niet goed met me ging (mijn moeder lag in ziekenhuis) ben ik mondeling akkoord gegaan (werkdruk is te hoog en collega met wie niet boterd). Wat dus bindend is. Nu heb ik geen recht op uitkering en een baan zoeken als je zwanger bent is niet zo makkelijk.
    Rechtsbijstand is ermee bezig maar omdat ik ze niet eerder heb ingeschakeld heb ik waarschijnlijk pech.

6. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik denk dat er wel iets over in je CAO staat, bij ons is het geloof ik zo dat je drie maanden voor je bevaldatum verplicht bent om het je werkgever te melden. Is pas na zes maanden dus...

Deel Deze Pagina