Na de zoveelste warme dag en slechte nacht door warmte ben ik toch maar eens aan het kijken voor een oplossing om de binnentemperatuur van het huis te verlagen. Nu hou ik alles dicht (ramen, deuren, zonwering) en zet ik de ventilatoren aan, maar dat koelt uiteraard niet. Daarnaast kan ik 's nachts niet slapen door het geluid van de ventilator. Dus: wie heeft er ervaring met een aircooler? Welke heb je? Wat vind je ervan? Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Dan zou ik kiezen voor een mobiele airco, geen cooler. Een airco maakt veel koudere lucht aan. Nadeel is wel dat ze vaak ook best wat herrie geven en als je ze uit zet is het binnen no time weer warm.
Wij hebben er een, het verschil met een gewone waaier is bijna niet voelbaar. Het maakt een hoop herrie en je moet de waterbak schoonmaken en vullen
Ik hoor in mijn omgeving alleen maar mensen die hem wegdoen omdat het effect minimaal is en omdat hij stinkt
Ken 2 mensen die zo'n ding hebben, of eigenlijk, hadden. Ze merkte weinig verschil met een ventilator en hij maakte ook nog eens flinke herrie. Je schrijft dat je al niet kan slapen van het geluid van een airco dus dan zal je zeker niet kunnen slapen met een cooler. Vaste airco een optie? Of een andere ventilator? Wij hebben beneden een vaste airco . Voor boven heb ik een DUUX whisper ventilator. Echt een topding. Kan op een nachtstand en op klok uitschakelen. Heeft 24 blaas snelheden en ook een stand dat hij nietn continu op dezelfde sterkte blaast maar als een zomerbries. Dus hij blaast even heel zachtjes en daarna steeds iets harder als een opkomende windvlaag. En al eens gemeten hoe vochtig het in je huis is? Als er veel vocht in de lucht hangt dan voelt het ook vaak warm /klam. Je zou dan ook kunnen proberen of het door een ontvochtiger wat koeler wordt .
Wij hebben er één. Het werkt iets beter dan een ventilator, met de nadruk op iets. Ik vermoed dat een blok ijs voor je ventilator beter werkt. Mocht je nou niet meteen een airco willen aanschaffen, kijk dan eens naar een plafond ventilator. Slaapt echt heerlijk in de zomermaanden, hier hangt hij boven ons bed (wat betreft het geluid, ik gebruik oordopjes).
Bij praxis hebben ze nu 1 plus 1 gratis op alles van sencys. Zag gisteren 4 mensen lopen met allemaal mobiele aircos dus wie weet is dat interessant voor je. https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/luchtbehandeling/airconditioners/mobiele-airco-s/sencys-mobiele-airconditioner-mpph-08-2300w/5681847 Heb je er dus voor 399 euro 2. BCC heeft ook aanbieding, 149 euro, dus nog goedkoper https://www.bcc.nl/huishouden/koelen-en-verwarmen/mobiele-airco/aerian-airconditioner-aac2300/295505?channable=00798269640030303030303030303030303032393535303582&gclid=Cj0KCQjw0vWnBhC6ARIsAJpJM6cFsB6BC7sMkiKOrbw58iNfmXZUI5fpnnRfqPlzjgY-Qf4R5EuUcQQaAjcOEALw_wcB