Wat kan ik het beste gaan doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Orchidee26, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb een wsw indicatie herkeuring aangevraagt, maar ik wil niet meer bij sociaal werkvoorziening gaan werken omdat ik hiervoor goed redenen heb ga psychisch en lichamelijk achteruit...

Ik heb een gesprek gehad met iemand uit sociaal werkvoorziening hij heeft gezegt in 2013 gaan er veel wetten veranderen, dus als je indicatie word verlengt is het voor jou een voordeel omdat niet iedereen makkelijk een wsw indicatie meer kan krijgen...

Maar wanneer je wsw indicatie krijgt ben je verplicht om bij een sociaal werkvoorziening te werken, maar mijn groot probleem is ik kan het niet meer aan wat moet ik doen alleen maar ziekmelden maar voor hoelang....

Als ik naar uwv ga bellen en mijn situatie uitlegt kunnen ze mij helpen want ik ben echt bang dat ik mijn wajonguitkering kwijt zal raken omdat ik niet in staat ben om bij een sociaal werkvoorziening te werken maar ene kant verplicht ben geen kant op kan gaan...

Wanneer mijn wsw indicatie word verlengt wat voor mogelijkheden hebben ze voor mij op het werk gebied dan alleen sociaal werkvoorziening ik zeg niet dat ik helemaal niet wilt werken ik wil een andere werk wat past bij mij, omdat sociaal werkvoorziening te druk is en heb andere redenen....

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Orchidee26,

Het webcareteam kan je niet helpen aan een andere baan. Je moet hiervoor een afspraak maken met de arbeidsdeskundige. Dat kan door te bellen met UWV Telefoon (0900 - 9294).

Met de arbeidsdeskundige kun je bespreken wat je problemen zijn, en welke mogelijke oplossingen er zijn. Hij kan je waarschijnlijk ook vertellen wat er in 2013 voor jou gaat veranderen.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina