Stoppen met werken na verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door goldy, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bij mij op het werk zijn ze allemaal moeilijk aant doen over wanneer ik met verlof zou gaan ( 6 of 4 weken van te voren) Omdat het voor hun niet goed uit komt met de vakanties. Daarbij willen ze mij geen vakantie geven in de bouwvak (terwijl mijn man bouwvak gebonden is) en kan ik dus niet samen met mijn gezin vakantie hebben. Op deze manier hoeft het voor mij allemaal niet meer en stop ik liever met werken. Mijn verlof zou eind juni/ begin juli aflopen. En mijn contract loopt in augustus af.

Weet er iemand hoe lang van te voren je aan moet geven dat je niet meer wilt werken na je verlof. En ben ik dan wel verplicht om uit te werken??

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    volgens mij hou je gewoon een maand opzegtermijn
    en zou ik dus zeggen dat je per.... je contract opzegt

3. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Je hebt recht op 3 weken aaneengesloten vakantie in het hoofdseizoen geloof ik.
    Daarbij als je maand opzegtermijn hebt dan heb je ook recht je restant vrije dagen op te nemen.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kijk even hoeveel vrije dagen je nog over hebt, aangezien je verlof 1-8 afloopt heb je nog recht op 7/12 van het aantal vakantiedagen op jaarbasis. En dan zou ik tijdens het verlof, dus pas na de bevalling het contract opzeggen met inachtneming van je opzegtermijn. Daarbij geef je dan ook aan dat je je vakantiedagen zoveel mogelijk wilt opnemen.

Lees je contract wel even goed na of je evt ook tussentijds mag opzeggen, dus dat je bijv ook eerder dan 1-8 zou kunnen stoppen. Dan zou je bijv ook per 1-7 kunnen stoppen, direct aansluitend aan je verlof.

In dat geval zou je er ook voor kunnen kiezen om bijv wel 6 weken van te voren te stoppen, daarvan neem je 2 weken vakantie en laat je je verlof 4 weken van tevoren ingaan.... heb je aan de achterkant nog altijd je 12 weken bevallingsverlof.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Aangezien je nog een contract hebt dat af kan lopen, dien je (mits anders overeengekomen) minimaal 1 kalendermaand voor aflopen van het contract te melden dat deze niet van jouw kant uit wordt verlengd.

Je kunt wellicht ook eerder ontslag nemen, maar ik zou er wel mee wachten tot de kleine goed en wel geboren is. Mocht het namelijk zijn dat je klachten overhoudt na de bevalling, dan heb je geen mogelijkheden om eventueel in de ziektewet te kunnen.

Ik weet niet of je bij een (FNV-)bond bent aangesloten of een rechtsbijstandverzekering hebt? Bij hen kun je alle informatie inwinnen die je nodig hebt.

Mijn rechtsbijstand heeft me namelijk geadviseerd te wachten met ontslag nemen tot de kleine goed en wel geboren is.

6. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle info! Ik ga het even allemaal goed uitzoeken.

Deel Deze Pagina