Wie heeft er eerder moeten stoppen met werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Loetje88, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je eerder moeten stoppen met werken?

1. Nee, ik heb doorgewerkt tot aan mijn verlof

2. Ja, voor de 12 weken

3. Ja, tussen 12 en 24 weken

4. Ja, tussen 24 en 34 weken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd wie er nog meer eerder heeft moeten stoppen met werken en met hoeveel weken zwangerschap dit dan was.

Ik ben nu 20 weken en heb binnekort een afspraak bij de ARBO want ik heb ontzettend last van mijn bekken (zitten,lopen, omdraaien in bed) En daarnaast ook nog een beknelde zenuw in mijn onderrug dus steeds opspeelt. Ik hoop dat ik minder kan gaan werken en ben heel benieuwd wat het advies wordt van de ARBO.

2. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik ben helaas met 15 weken thuis gaan zitten.
    Had problemen met een geknelde zenuw waar ze niks aan konden doen. Het zou na de zwangerschap weggaan zoals het gekomen is.

Fijn was het niet, want het enige wat ik kon was een half uurtje zitten en dan weer gaan liggen.
    In het begin kreeg ik het nog wel weg door de combi van lopen, liggen en zitten. Maar dat lopen ging na een tijdje ook al niet meer.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb wel kunnen doorwerken tot aan mijn verlof, maar heb wel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om extra pauzes te nemen. Onder de Arbo-wetgeving heb je recht op 1/8 deel van je werktijd extra pauzes. Bij beide zwangerschappen had ik in het twee trimester nogal last van opstartproblemen... oftewel ik kon met geen mogelijkheid om zeven uur s morgens wakker worden. 8 uur lukte wel en dan met de trein naar kantoor etc.
    Dus ik begon s morgens een uurtje later en werkte dan "normaal" door tot 17 uur en dan weer naar huis.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb tot 36 weken doorgewerkt, 34 uur per week, ben doktersassistente. Dus lichamelijk niet zwaar werk, maar geestelijk soms wel.
    Ik ben wel vanaf 34 weken later op de ochtend begonnen, om 10 uur ipv 8 uur. Het vroege opstaan en slecht slapen begon me op te breken.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben ook eerder gestopt met werken. De arboarts was er heel makkelijk in. Hij begon eerst met een max aantal uur per dag en als dat roostertechnisch niet zou kunnen dan maar stoppen.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Nr 1: gestopt met 26 wkn in verband met ernstige vermoeidheid en bekkeninstabiliteit. Ik was veel te lang doorgegaan met klachten in een drukke baan in de zorg. Ben compleet ingestort en kon niets meer.

Nr 2: vanaf 10 wkn gedeeltelijk ziek gemeld ivm extreme misselijkheid, vermoeidheid en bekkeninstabiliteit. Vanaf 18 wkn volledig in ziektewet omdat het niet meer ging.

Nr 3: vanaf 6 wkn volledig in de ziektewet ivm hyperemesis gravidarum, was erg ziek en kon niets. Duurde helaas 9 maanden.

Ben altijd verbaasd als mensen tot 4 weken voor uitgerekende datum vrolijk op hun werk rond lopen, kan me echt GEEN voorstelling van maken ;)...

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik wou dat ik eerder gestopt was, ik zit nu in mn laatste werkweek en loop behoorlijk op mn tandvlees. Ben nog hard bezig m'n vervangster in te werken, maar het schiet niet op, ik heb t idee dat ik nog wel een maand nodig heb om haar alles te leren, super stressend dus. Maar nog een paar dagen volhouden, donderdag is m'n laatste werkdag.
    Dan heb ik dus doorgewerkt tot 36wkn

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Zoals ik dus;) had eigenlijk een droom van een zwangerschap :D wel een draak van een bevalling en ga ook na m'n verlof waarschijnlijk nog de ziektewet in....

9. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Bij de eerste tot 31 weken gewerkt, mijn tas stond al klaar voor de volgende werkdag, maar toen lag ik al in het ziekenhuis... geboren met 31,4 weken...
    Bij de tweede gewerkt tot 28? weken...toen leek het iedereen verstandiger om te stoppen gezien mijn eerste zwangerschap. Baby uiteindelijk geboren met 36,6 weken.

10. Gember

Gember Niet meer actief

Een week eerder moeten stoppen.

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik zou doorgaan tot 36 weken totdat ik plotseling in het ziekenhuis werd opgenomen ivm zwangerschapsvergifteging met 34 weken. Ik vind het wel,zonde dat ik geen verlof hen gehad.

12. tdw

tdw Niet meer actief

Ik heb gewoon tot 36 weken doorgewerkt beide zwangerschappen en nergens last van gelukkig! Ik sta voor de klas, wel veel werkstress soms maar verder niet lichamelijk heel belastend.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zat met week 7,5 thuis, of eigenlijk lag ik in het ziekenhuis vanwege uitdroging. Daarna niet meer kunnen werken door misselijkheid/overgeven en resulterende zwakte.

14. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ter aanvulling:
    Bij onze dochter ben ik blijven werken tot 6 weken ervoor.
    Maar dit eerder omdat hier in Duitsland verplicht is 6 weken voor de datum te stoppen.
    Anders had ik kunnen doorgaan tot de dag dat ik ben bevallen!

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Bij de eerste 40 uur gewerkt tot 36 weken, deels zittend deels staand werk, wel soms drukte door projecten die onder tijdsdruk gedaan moeten worden maar het ging prima ondanks de bekken/banden pijn, plus 25 kg extra en vochtvasthouden.
    Deze keer hoop ik ook tot 36 weken door te gaan (32 uur), vind het op mijn werk rustiger dan de dagen thuis met een rond rennende peuter! Hahaha! Ben blij dat ik me goed genoeg voel om dit te kunnen doen. Lijkt me heel erg als je al vroeg thuis komt te zitten omdat je je zo slecht voelt, sterkte meiden die dit hebben!

16. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag mijn laatste halve dag werk. Ik heb de laatste 4 dagen bij mijn fulltime baan aangegeven dat ik geen hele dagen meer red, en dat ik graag van de laatste 4 een halve dag wil maken. Dat was gelukkig geen probleem

Fysiek heb ik geen zwaar werk, maar ik merk dat ik het nu echt nodig heb om halverwege de dag even te gaan liggen en mn buik te ontspannen. Vorige week kwam ik helemaal kapot thuis, snapte niet zo goed waarom, want ik had gewoon de hele dag achter mijn bureau gezeten. Blijkbaar ging dat niet meer.

Al met al dan wel doorgewerkt tot week 36, maar nu is het even mooi geweest!

Prijs mezelf gelukkig dat ik geen BI-problemen heb gehad!

17. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Bij mijn eerste doorgewerkt tot aan min verlof (ging tijdens de zomervakantie in). Bij mijn tweede ben ik minder gaan werken vanaf 31 weken ivm aanhoudende harde buiken (al vanaf 20 weken) en beginnende voorweeën. Toen kreeg ik van de vk het dringende advies om minder te gaan werken ivm een mogelijk risico dat voorweeën over zouden gaan in echte weeën. Dat hield ook in dat ik met 34 weken met verlof moest ipv de geplande 36 weken.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de eerste letterlijk gewerkt tot de bevalling begon. Ik was wel met verlof gegaan, maar na 3 dagen vloog ik echt tegen de muren op, terwijl het bij mij op kantoor megadruk was. Dus toen ben ik maar weer gaan werken. Toen ik op een ochtend doorkreeg dat die buikpijn niet zomaar meer over zou gaan, ben ik gestopt, haha.

Bij de tweede en derde ben ik ongeveer 3 weken van tevoren met verlof gegaan en toen ook echt gestopt. Bij de tweede was dat omdat ik er zo beroerd aan toe was dat het ook echt niet meer ging. Bij de derde kwam het toevallig zo uit met de kerstvakantie. Toen had ik op zich nog best kunnen werken, maar ik vond het ook wel heel lekker om toch nog een paar weken rust te hebben voor de bevalling.

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Doorgewerkt tot 36 weken.
    Kon prima,tuurlijk had ik mijn klachten maar ik zorgde er ook voor dat ik na mijn werk eventjes kon rusten en dat hielp voor mij enorm.
    Het scheelt denk ik als het je eerste zwangerschap is.

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Bij 30 weken moeten stoppen van de vk en gyn vanwege afbuigende groei van de baby voor mezelf had ik nog makkelijk door kunnen gaan

Deel Deze Pagina