'Moet' je naar de HA na licht bloedverlies?

Discussie in 'De lounge' gestart door KleineLai, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    'Moet' tussen aanhalingstekens want niets moet natuurlijk.. maar in hoeverre is het echt aangeraden om langs de huisarts te gaan wanneer je licht bloedverlies hebt na het vrijen?

Ik heb het volgens mij wel vaker, maar nu pas denk ik: 'volgens mij hoort dat niet helemaal'.
    Eergisteren gevreeën, vrijwel meteen lichtroze verlies en dat houdt eigenlijk wel aan. Zojuist zelfs een beetje rood. Het is echt minimaal hoor, maar het is er wel.
    Kan me van andere keren ook wel herinneren dat ik lichtroze verlor. Hoe serieus kan dit zijn? Of kan het pas serieus zijn icm andere symptomen, zoals pijn ofzo? Want daar heb ik geen last van.

Ik wil eigenlijk niet naar de huisarts omdat het zoveel tijd kost :rolleyes: (en er is hoogstwaarschijnlijk toch niets aan de hand) , en ik wil niet met mijn benen wijd. (Bij een gyn geen last van, maar de HA is wel drempel ...)

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.185
    113
    Is het elke x of alleen als he flink heb liggen rampestampen?

Tweekids vindt dit leuk.
  3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Misschien kun je eerst je vraag aan de assistent stellen?
    Als het niet bij een enkele keer blijft, zou ik in jouw schoenen toch een keer een bezoekje aan de HA brengen.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Je kunt altijd een uitstrijkje laten doen door de huisarts.
    Waarschijnlijk is het niks, maar je kunt het beter zeker weten

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nouja dat wat toch zegt..

Of misschien ben jij wat nauw en je man wat fors dat hij net een adertje raakt?

Of dat het juist rond je ovulatie is, dus je baarmoeder wat beter doorbloed is?

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als je het vaker hebt "moet" je inderdaad een bezoekje aan de huisarts brengen. Ik ga er vanuit dat je dan een uitstrijkje krijgt.

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    :roflmao: nee hoor, wij zijn heel lief voor elkaar
    Maar nu je het zegt schiet mij wel te binnen dat ik dat vaker als verklaring heb gedacht dat we misschien iets te gepassioneerd bezig zijn geweest. Maar eigenlijk is dat niet zo. Nou ja, wel gepassioneerd maar niet te .. :roflmao:

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    We hebben hier geen huisartsassistenten in de zin van dat zij advies geven.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Gaan!

Ik had ook bloedverlies na het vrijen (en ook tussentijdse lichte bloedingen). Ik had toen ook advies gevraagd op ZP en toen gaven een paar leden aan dat het bij hun een voorstadium van baarmoederhalskanker betekende. Ik ben nog erg jong (net 26) en toen ik de huisarts mijn klachten vertelde moest ik ook direct een uitstrijkje laten doen. Helaas was het bij mij ook een teken van baarmoederhalskanker. Sterker nog, het was CIN 3. Laatste fase dus... Sindsdien ben ik echt super voorzichtig met verhalen over bloedverlies en zou ik je dus zeker aanraden om het te laten onderzoeken. Het hoeft natuurlijk geen teken van baarmoederhalskanker te zijn maar ik zou het zeker laten uitsluiten. Ik had het zelf namelijk ook nooit bij mezelf verwacht en mij overkwam het ook. Ik wil je niet bang maken, hopelijk is het bij jou gewoon iets onschuldigs! Succes

Colour, Roos123, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar misschien wel net iets meer te dan de andere keren? Of een ander standje ofzo. Misschien eens bijhouden hoe je dan vrijt. En hoe je een ander keer vrijt wanneer je geen bloedverlies hebt.

11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Bij mij kwam het van de baarmoedermond ze hebben het slijmvlies weggehaald en nergens last meer van

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    :eek: wat een schrik! Hoe gaat het nu met je? Heb je nog steeds last van bloedingen?

Misschien dat ik toch maar moet gaan dan...

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    Hm, ja kan natuurlijk. Ik ga het eens bijhouden.

Ik zie het al voor me trouwens: "Begin maar vast, ik pak even pen en papier" :roflmao:

Loetje85, Jessi79, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja echt gaan. Gewoon om dit in iedergeval uit te sluiten. Het gaat nu goed. Ik ben in januari geopereerd en sindsdien heb ik geen bloedingen meer gehad. Ik moet in juni weer terug komen om te controleren of de cellen niet terug zijn gekomen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het nu weer goed is:)

Hier een link naar mijn topic, misschien vind je daar ook wat antwoorden op je vraag
    http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/heel-licht-bloed-verlies-buiten-menstruatie-om.662519/

15. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Wel gaan, misschien is het niks maar voor de zekerheid. Wil je absoluut niet bang maken, maar Vriendinnetje van me had het zelfde en ook baarmoederhals kanker.
    Hopelijk is het gewoon onschuldig en ben je gewoon wat gevoelig. Succes!

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.242
    28.250
    113
    Ik heb je topic doorgelezen , en heftig joh! Van 'zal wel niks zijn' naar 'shit'.
    Enige verschil is wel dat jij tijdens het vrijen al bloedde? Ik heb het pas daarna, en dan heel licht.

Fijn dat het bloeden gestopt is, ik hoop dat alles verder rustig blijft :)

17. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Daar moest ik ook meteen aan denken :roflmao:

KleineLai vindt dit leuk.
  18. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    #18 Jules!, 22 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2018
    Wat heftig zeg! Ik ga zo je topic van toen ook eens doorlezen.

Edit: gelezen... wat ben jij daar rustig en positief mee omgegaan zeg. Knap!

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahahaha tijdens ff opzij draaien hahaha :D

KleineLai vindt dit leuk.
  20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja 1x had ik het tijdens inderdaad en daarnaast ook een paar keer er na en dan was het alleen heel licht tijdens het afvegen op een wc papiertje te zien. Dus niet in mijn ondergoed. Dat was een half uurtje er na ongeveer.

Dankjewel! Ik ook! :)

Deel Deze Pagina