stoppen met werken..recht op geld

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lovelybaby, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Hahah nou weet je ik vind het niet erg om voor voorzieningen te betalen hoor. onderwijs, zorg ed
    Maar toen ik gewoon nog werknemer was net als mijn man hadden we even veel geld in de maand maar we kregen daarnaast ook nog geld van de belastingdienst terug.
    Dat is nu niet meer zo dus dan vind ik het wel terecht dat ik heffingskorting krijg :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Als Je een eigen zaak heb krijg je het altijd achteraf.
    Dus in princiepe niet zo van toepassing. Je boekhouder zou dit mee moeten rekenen en dan draag je minder belasting af. Dan wordt het als het ware verekend. of je man draagt het af en dan wordt het in 1 keer op jouw rekening gestort.
    Maar de verdienste maakt niet uit. het gaat erom juist dat er inkomen zijn iemand met een lager inkomen krijgt minder terug. omdat het belastingi is wat je man afdraag. maar jij krijgt daar een deel van terug.

Liefs Jazzie

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Bericht verplaatst naar het onderdeel Zwangerschap & Werk.

Groetjes, Wendy

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    En als je nu eerst een half jaartje ouderschapsverlof op neemt voordat je stopt?

Dan zit je op 680 per maand.

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    je krijgtmeer meer toeslagen omdat je minder inkomsten hebt maar dat is ook niet erg veel volgens mij. :D

Als je geld kreeg met stoppen deden meer mensen het we denk ik (incl mijzelf) maa rja we willen ook op vakantie en lekker eten :p

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Stop je direct met werken? Je hebt namelijk nog recht op 26 weken ouderschapsverlof. Dan krijg je in ieder geval geld van de belasting terug die 26 weken en je pensioenopbouw gaat nog door.

Deel Deze Pagina