kuiltje boven de bips...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

    sim Niet meer actief

    gister legde ik mijn zoontje op zijn buik op het aankleedkussen, en toen viel me ineens op dat het daar bij dat kuiltje een klein beetje scheef loopt, niet erg hoor, maar een klein beetje...

    nu vroeg ik me af of dit normaal was, hij is onderzocht op zijn heupjes (niet met foto's maar door de dokter en die achte het niet nodig om foto's te maken)

    hij zakt wel altijd scheef in zijn wippertje en altijd naar rechts omdat hij zo met zijn beentjes trappelt.

    dan leg ik m weer recht erin..

    zou dit kwaad kunnen?

    groetjes sim
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hoi Sim,

    Bink heeft dat ook...beetje krom ;)
    Op het cb zeggen ze dat hij zo in de baarmoeder heeft gelegen en dat dat vanzelf "recht" trekt.
    Nu moet ik wel voor foto's naar het ziekenhuis ivm zijn heupen omdat heupafwijkingen in de familie zitten....tis alleen voor de zekerheid.
    Als ze zeggen dat het niets is zou ik me geen zorgen maken...als je er niet gerust op bent kun je eventueel foto's laten maken.
     
  3. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Over zijn heupjes: Valt hij in de risicogroep, dwz heeft hij in stuit gelegen of komt het in de familie voor?
    Bij Fabian zag de arts ook geen verschil maar ik heb er toch op gestaan om foto's te maken. En toen bleek hij aan alle 2 de heupen een behoorlijke afwijking te hebben. Dat zie je dus niet aan de buitenkant omdat het allebei de benen betreft en er dus geen verschil is.
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Naast heupjes kan het ook zo zijn dat je kindje ergens in de wervelkolom iets scheef zit. Jarissa heeft dit ook. Zij had een scheef bekken (en geen hd oid) en heeft nog een scheve nek. Ik ga hiervoor met haar naar een therapeut die alles heel voorzichtig weer recht zet. Te vinden via www.kiss-kinderen.nl
    Jarissa heeft geen last van overstrekken en/of huilen. Maar wel een hele sterke voorkeurshouding. Ook boog haar lijfje niet mooi symetrisch. Ik ben blij dat we er met haar zo vroeg bij zijn. Met een beetje mazzel kunnen we in ons geval een helmpje vermijden!
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wat is overstrekken? :oops:
     
  6. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Dat is als ze met hun hoofd helemaal naar achteren gaan als je ze oppakt. Dat ze hun rug helemaal hol maken zeg maar.
    Fabian deed dat ook wij mochten hem dus niet meer onder de okseltjes oppakken maar echt een hand onder zijn hoofd en de ander onder zijn billen.
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat is als je baby op z'n rug ligt en dan alleen met hoofd en tenen de ondergrond nog raakt. De rest van z'n lijfje is in een boog omhoog gestrekt. Hij maakt zich aan de voorkant zo lang mogelijk. Kan ook op schoot natuurlijk.
     
  8. sim

    sim Niet meer actief

    hij is wel eens bij de huisarts geweest om naar zijn heupjes te kijken, die vond het toen niet nodig om foto's te maken, het komt wel in de familie een keer voor, maar dat schijnt te ver weg te zijn..

    heb het trouwens gister op het cb laten zien en die vond het niet zodanig erg om er verder op door te gaan, meer baby's schijnen dit te hebben...
     

Deel Deze Pagina