Ik heb deze zomer ontslag ingediend, dit gewoon in goed overleg met mijn werkgever(nu zit er hier heel wat meer aan vast en ga ik echt met veel verdriet weg maar sommige keuzes zijn betere keuzes dan te blijven hangen in vertrouwdheid en veiligheid). Ik denk dat dat het belangrijkste is; ga eens in gesprek. de opzegtermijn is er (lijkt me) voornamelijk om de werkgever een kans te geven je te vervangen, je kan hier vast goede afspraken over maken. Als ik jou latere berichtje trouwens lees; waarom niet, gewoon doen!
Bedankt allemaal voor jullie reacties! @Treez Jij hebt eerder ook al eens op een topic van mij gereageerd en dat was erg fijn. Ik denk ook dat je helemaal gelijk hebt, ik ben er nog niet helemaal aan toe om de beslissing te nemen, maar denk wel dat het binnen een maand gaat lukken
Ik zou niet nu al opzeggen. Mondeling kan je wel dingen afspreken maar niet zwart op wit. Stel je voor dat je na je verlof nog ziek bent ten gevolge van zwangerschap of bevalling. Dan had het UWV je salaris doorbetaald als je nog in dienst was. Ook bij opgenomen ouderschapsverlof
Ik heb het ook gedaan, toen ik was bevallen ging ik er zo tegenop zien, lang over nagedacht en in goed overleg met parter toch gedaan, en wat ben ik blij met die beslissing! dus als het voor jou ook zo voelt en het kan allemaal dan gewoon zorgen dat ze voor 1 november ej ontslag brief hebben! Doen waar je jezelf goed bij voelt!