Sinds ik 5 maanden zwanger was van onze zoon, ben ik gestopt met werken. Mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen, dat een van ons thuis blijft. Mijn man heeft een zeer goede baan en ik kan mijn beroep voortzetten wanneer ik wil, dus de keuze was snel gemaakt. Ik ben Pedicure van beroep en zou als ik zou willen zo weer kunnen beginnen of voor mijzelf kunnen gaan beginnen. Voorlopig niet. Ik wil wel mijn diploma's uitbreiden. Dat ga ik dus ook doen. Wij willen ons kindje niet naar het kdv brengen, maar geheel zelf opvoeden. Dat is onze keuze en we zijn blij met onze keuze. Ik als full-time moeder/thuismanager geniet er elke dag weer van, al is het best heel vermoeiend. Maar het is ook heel erg leuk! Ik leg alle gebeurtenissen vast in een dagboek en doe aan fotografie en maak van de foto's mooie albums etc. Door complicaties tijdens de zwangerschap en na de keizer snede, heb ik de dingen die ik gewend was te ondernemen een lange tijd niet kunnen doen. Sinds kort heb ik mijn hobby's en sporten weer opgepakt. Zalig is dat! Afstompen doe ik dus niet vind ik. Ik doe mijn ding. Soms brengen we onze zoon een paar uurtjes op zaterdag of zondag naar opa en oma. Dan nemen wij de tijd, om met z'n tweetjes of met meer mensen te gaan diep zee duiken en dat is lekkkerr en gezellig. O, ja! En het is echt niet zo, dat onze zoon niet leert delen of geen geduld leert krijgen, of niet met andere kinderen leert spelen, omdat hij niet naar het kdv gaat. Daar zijn ook andere manieren voor! Groeten, Een gelukkig gezin.
Ik ben pas begonnen en heb mijn ouderschapsverlof nog iets omhoog geschroefd waardoor ik komend jaar 2 dagen ga werken. Het liefste zou ik thuis blijven! Maar dan halen we het financieel allemaal maar net. Nu met 2 dagen hebben we toch wat extra salaris. Bijkomend voordeel is dat je straks niet benadeeld wordt doordat je gewoon gewerkt hebt. Sommige collega zijn gestopt en na 3-4 jaar weer begonnen met werken. Zij werder in salaris schalen teruggezet gezien ze een tijd niet gewerkt hadden.