Vanavond ga ik mijn werkgever vertellen dat wij een derde kindje verwachten.Ik zie hier enorm tegenop daar het nogal een hork is,een kinderloze hork die de zaak op nummer 1 eist....Hij heeft een tijdje terug laten weten dat hij echt niet zit te wachten op nog een zwangerschap van onze kant omdat hij dan veel meer moet werken en daar geen zin in heeft....Nou staat bij ons wel het gezin op 1 enzo dus ook onze kinderwens,dus de derde is onderweg.Ik probeer echt schijt te hebben aan hem maar weet echt niet hoe ik dit subtiel moet gaan brengen zonder dat ie boos word.....Ik werk in de avond horeca in een klein bedrijf en werk dus altijd alleen.We hebben al een personeels tekort,en nu ga ik in oktober ook nog eens weg voor 16 weken,brrr heb echt een knoop in mijn maag....Ik ben niet zo goed met woorden dus misschien heeft iemand een tip over hoe het,subtiel,maar duidelijk te brengen????
Jeejte wat lastig! Je hoeft nog niks te vertellen he! Of wil je het wel vertellen in verband met je werkzaamheden? Als dit niet het geval is zou ik lekker niks zeggen als hij zo bot doet. Klinkt misschien een beetje stom maar als je als werkgever vrouwen in dienst neemt weetje dat ze zwanger kunnen raken en ook van een tweede of derde dus hij moet gewoon niet zeuren, maarja daar heb je niks aan. Anders vertel je het tussen neus en lippen door van oja ben weer zwanger en zie je morgen!
erlinda, allereerst, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap het blijft toch een mooi wonder. Je kunt bij je werkgever aangeven dat jij ook wel aanvoelt dat dit niet goed uitkomt ivm bezetting, maar dat jij hem wel wilt helpen om vervanging te krijgen voor de periode dat jij met verlof bent. Te betalen via de WAZO uitkering natuurlijk... Laat hem denken dat je heel erg met hem meedenkt voor een oplossing, maar laat ook merken (indien hij boos wordt) dat je wens voor een gezin niet anders wordt ........