Opleiding verzorgende met baby?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Missy88, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Momenteel zit ik nog thuis met ouderschapsverlof en ben ik opzoek naar een andere baan en uitdaging. Nou ben ik te laat voor dit jaar weer opleiding te gaan doen maar ben mij toch aan het orienteren op de opleiding verzorgende IG. Maar dan werk je onregelmatige tijden en weekenden etc en mijn partner werkt fulltime als bedrijfsleider in een winkel en altijd koopavond en zaterdag.
    Zijn er toevallig mamas hier die in zo'n situatie zitten? Hoe doen jullie dit?

Ben er nog niet overuit of het wat zal zijn maar ben wel benieuwd naar ervaringen.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

mijn collega is leerling en heeft 2 kinderen. Echter haar man is fulltime thuis (afgekeurd) dus daar kan ik niets over vertellen. Mijn man werkt ook fulltime en ik ga straks weer in de zorg werken. Ik heb gelukkig een flexibele oppas waar ons kind straks ook in de avonduren kan blijven mocht het echt uit de hand lopen.

3. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik ben verzorgende IG, en doe nu de verkorte opleiding tot verpleegkundige. Ik werkte voor ik met verlof ging 32 uur. en dan ging ik nog 1 dag in de week naar school. Nu na m'n verlof ga ik 24 uur werken, en daarnaast die ene dag school.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat met het oppakken van mijn studie, momenteel lukt dat me totaal niet met een baby van 5 weken... ik kom echt niet toe aan m'n studie, maar hopelijk komt dat nog!
    Mijn vriend werkt ook fulltime. Wij hebben nu een flexibele gastouder gevonden. Ik geef de maand ervoor de dagen door dat ik moet werken en mijn vriend is altijd voor 17u klaar en kan hem dan ophalen.
    Succes met je keuze! ik vond de IG opleiding erg leuk en afwisselend, en er is zoveel vraag naar IG'ers dat je zomaar niet zonder werkt komt na je diplomering

4. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik kan je ook nog niet vertellen hoe het zal zijn want ik start in mei met de opleiding verzorgende ig met kindje die dan 10 maanden zal zijn.
    Voor wat ik gehoord heb moet het sowieso goed te combineren zijn met een kindje.
    Durf alleen niet te zeggen hoe het met de diensten zal gaan ivm de werktijden van je man maar met een goede oppas moet het lukken.
    Mijn man werkt in de bouw dus ik ook van ma tot vr werken maar daarom vind ik de wisselende diensten juist een uitkomst.
    Succes met een keuze maken!

Deel Deze Pagina