Ik vraag me weleens af sommige vrouwen kunnen stoppen met werken als ze een kindje hebben!hoe redden hun dit financiële?heb je recht op extra dingen vd gemeente ofzo?
euh hier gaat dat niet lukken hoor, financiele steun is er niet en er valt een heel salaris weg dan, je spaart alleen de kinderopvang kosten uit dan... maar wij redden het niet met 1 salaris hoor!
Ik zit in de luxe positie om thuis te kunnen blijven! Mijn man verdient genoeg om ons gezin te kunnen onderhouden. Daar staat wel tegenover dat hij 6 dagen per week werkt en ook regelmatig 's avonds weg is... Als ik weer aan het werk ga, is het dus niet voor het geld, maar voor mijzelf. Maar er zijn ook andere verhalen. Een vriendin van mij is gestopt met werken, omdat ze hierdoor financieel zelfs beter uit kwam. Haar salaris was net te weinig om de opvang te kunnen betalen... En een ander is juist meer gaan werken, omdat ze het anders niet konden redden! Er zijn geen extra financiële regelingen van de gemeente ofzo, in ieder geval niet dat ik weet. Het enige wat zou kunnen is de bijstand, maar dan moet je aan aardig wat voorwaarden voldoen en er zitten ook (sollicitatie)verplichtingen aan vast.
Is denk ik vrij simpel: als het salaris van de partner voldoende is om rond te komen. Anders doe je het niet lijkt mij. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je dan meer toeslagen zal kunnen krijgen mogelijk. Maar lijkt me ook niet slim om daar in deze tijd van afhankelijk te zijn als je de keuze hebt. En mbt kinderopvang: alleen als je vent een heel goed salaris hebt en je als vrouw minimaal verdient kan het zijn dat de kinderopvang ongunstig is. Maar als je allebei in dezelfde salariscategorie zit levert het nog steeds meer op dan dat het kost.
Mijn man zou wel kunnen stoppen met werken, zeker als ik dan juist fulltime zou gaan werken. Dan zouden wij het financieel wel redden omdat ik naar verhouding veel meer verdien dan hij. Maar aangezien ik mijn kids niet teveel wil missen en hij niet wil stoppen met werken, werken we gewoon allebei parttime. Het was bij ons trouwens inderdaad voordeliger om hem 1 dag onbetaald ouderschapsverlof extra te laten opnemen, zodat we kdv en bso konden laten stoppen. Dat scheelt per maand ongeveer 50 euro netto. Niet heel spectaculair natuurlijk, maar wel doorslaggevend. Helaas is zijn ouderschapsverlof bijna op en dan moet ie een half jaar fulltime aan de bak voordat hij deeltijdontslag kan nemen.
Je kunt denk ik alleen stoppen met werken als het salaris van je partner voldoende is. Ik ben ook er nog steeds over aan het twijfelen. Ik haal een leuk salaris binnen maar dadelijk met twee kids is de opvang gewoon erg duur voor ons en zou ik echt maar iets minimaals overhouden... Om daar nou 40 uur voor te werken en mijn kinderen te missen, hmm... Wij hebben nergens recht op (geen toeslagen o.i.d) maar redden het dus puur obv mijn man's salaris. Ik ga waarschijnlijk wel een kantoor aan huis beginnen, maar daar verwacht ik geen tienduizenden euro's mee te verdienen, maar alle extra's zijn leuk meegenomen !
Mijn man verdient genoeg om voor alles te betalen, maar ik werk gewoon omdat ik het leuk vind. Ik ben een zeer goed moeder, als ik niet alleen maar een moeder ben. Ik meot iets anders doen, helaas. MIjn kinderen vinden ook de kvb echt super leuk dus dat helpt een beetje. Ik krijg niet zoveel binnen ná de kinderopvang en want ik alleen 3 dagen per week nu werk aan het universiteit (niet zoveel geld!!!), maar ik ben gelukkig zo....