'Is de baby er al??'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Barbulet, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pff even zeuren hoor. Ik ben morgen 34 weken en word helemaal gek van de vragen die nu dus al gaan beginnen. Een vriend stelde deze vraag aan mijn man, of de baby er al was. Uhm... gelukkig niet?? Ik snap het hoor, ik ben ook niet goed in allerlei data onthouden van andere mensen, zoals trouwdagen etc, maar dit gaan nog een paar lange weken worden op deze manier.

ik zei het net ook al tegen mijn man: 'als je zelf nou nog niet onrustig was over wanneer de baby komt, dan zorgen mensen om je heen er wel voor, door continu vragen te gaan stellen of de baby er al is, hoe lang je nou nog moet (en vervolgens een gezicht trekken van .. oo... nog zo lang...)

vind het heel lief dat mensen met je meeleven en naar je omstandigheden vragen, maar kan dit even niet hebben nu. hormonen?? hihi

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gewoon zeggen dat hij er al is maar dat je hen niet belangrijk genoeg vond om het mede te delen :D

Dat heb ik een aantal keer gedaan. Werkte prima.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Amai die vragen het al vroeg bij jou :D Of ze er nog niet is bedoel ik dan
    Dat ze vragen hoelang je nog moet is wel normaal, is hier ook vaak.. En hier worden ze intussen wel ongeduldig :)

4. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hahahaha Oh meid! Als je je daar nu al aan irriteerd wens ik je veel succes de aankomende weken! Want dit word alleen maar erger.. Ik krijg elke dag zeker wel 5 of 8 apps of telefoontjes of het al zo ver is..

En elke x zeg ik nee, je hoord het wel als tie er is hoor! En vokgende dag herhaald dit zich weer.. En gewoon de zelfde mensen ook nog!

Heel lief en leuk dat ze het ook zo spannend vinden maar hierdoor word ik zelf ook nog ongeduldiger..

Ik ben a.s donderdag uitgerekend dus t zal niet lang meer duren nog voor mij.. Dus ik wens jou vast veel succes voor de aankomende weken! Want dit word alleen maar meer straks!

Liefs Valerie

5. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha Joycey, leuke opmerking, zal gewaardeerd worden hihi.

en yes... dat is precies wat ik bedoel... ik ga de komende tijd alleen maar ongeduldiger worden als mensen dat continu maar blijven vragen. En het begint wel erg vroeg nu :-/

aiaiai Valerie, altijd diezelfde mensen die maar blijven vragen haha ongelooflijk. Idd... als het zover is dan hoor je het ECHT wel wanneer wij het willen laten horen, ongelooflijk.

bij mij heeft het erg lang geduurd voor ik zwanger was en dan kreeg ik ook vaak de vraag ' en ben je al zwanger' pffff uhm.. als het zover is dan denk ik dat ik het van de daken schreeuw of niet dan? Ook weer, echt lief bedoelt, mensen die met je meeleven, maar ze kunnen je helemaal gek maken hiermee ;)

6. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Heel irritant! 100000x gezegd dat het eind feb is, vroegen ze in dec nog wanneer de kleine komt.. en van de week weer.. strontchagrijnig word ik ervan!

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb op een gegeven moment de app eraf gehaald en ik reageerde nergens op. Gek werd ik ervan.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het zo erg is als dat gevraagd word. Is toch gewoon goed bedoeld van mensen?

9. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    We wonen ergens waar mensen je snel kennen, dus ik heb het zelfs als ik in de supermarkt ben, dan vragen de mensen achter de kassa van alles aan je (ze kennen je namelijk ook een beetje).

en idd... als je het al supervaak verteld hebt en dan NOG blijft het niet hangen bij mensen, dat is dus echt heel irritant. elke keer maar weer opnieuw vragen, gek word je ervan.

en het irriteert me dus vooral nu, juist omdat het helemaal nog niet zover is. ik ben voorbereid op de laatste paar weken, dat mensen het dan continu aan je gaan vragen 'is het zo ver??' lijkt me ook heel irritant, maar je weet dat mensen het dan gaan doen. maar dat ze zo vroeg al gaan beginnen, dat is vervelend.

10. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Haha nou dan vragen ze het wel heel vroeg, word alleen nog maar erger ;). Ik krijg elke dag berichtjes en telefoontjes of er al wat gebeurt haha. Ik kon laatst de telefoon niet opnemen en mijn vriend nam ook niet op dus mijn ouders hadden hun fototoestel al aan de lader gedaan omdat ze dachten dat het begonnen was haha.

11. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hihi kan heel goed begrijpen dat je het gauw zat ben!
    Zo gaat het een hele lange tijd worden!
    Me vriendin had het ook heel erg de laatste weken!
    Dat ze soms zelfs huilend belde dat ze er gek van werd. Naderhand had ze iedereen een apje gestuurd dat als er iets ging gebeuren dat het wel gemeld zou worden! En anders 1x in de week max is genoeg haha
    Vooral de ouders en broers en zussen deden het heel vaak bij haar Hihi

Heel veel succes met de laatste loodjes!

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Oooo ik word al nerveus als ik hier aan denk :)

Ben overigens van plan om vanaf m'n verlofdagen regelmatig m'n telefoon een aantal uur niet op te nemen of terug te appen :p doe ik nu ook al regelmatig (min of meer per ongeluk) en wordt er wel meteen een stuk rustiger door ;)

Als het elke keer dezelfde mensen zijn zou ik ze er ook echt op aanspreken (iets in de geest van: als je zo doorgaat ben je de laatste die het hoort :p)

13. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Wij hebben tegen iedereen gezegd dat ze het horen als de kleine uk geboren is en wij eraan toe zijn om het tegen iedereen te vertellen.
    Diegene die nu toch zo nieuwsgierig of ongeduldig zijn en appen of bellen hebben pech want daar wordt gewoon niet op gereageerd. Schoonmoeders stond laatst voor de deur waarom er al een paar uur geen blauw vinkje bij haar gestuurde appjes kwam, ze was totaal in paniek omdat ze dacht dat de bevalling begonnen was 😓

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee, maar bij mij begon men vanaf week 37 dagelijks te vragen via elke vorm van communicatie en wanneer ik een dag of twee niks op Facebook postte (ik ben een veelposter :D) nam men al gelijk aan dat ik ongetwijfeld met mijn voeten in de beugels op de verloskamer lag - terwijl ik gewoon in mijn tuin een boek aan het lezen was in de zon. Ik heb namelijk tot week 41 gelopen. Geloof mij maar, ik was het zat :cool:

15. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik gaf gewoon geen antwoord meer, mensen die dit vroegen werden dus compleet genegeerd. Werd er gewoon stront chagrijnig van en had echt geen zin meer om constant het zelfde gesprek met de zelfde mensen te voeren.

16. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen dat er herkenning is en ik niet een zeur ben dat ik dit zo irritant vind nu al. Ik ga zeker mn tel een tijdje naast me neer leggen om niet altijd maar apjes te krijgen en telefoontjes, want dit gaat alleen maar erger worden de komende tijd.

En het grappige is, hoe verder je vordert in je zwangerschap, hoe minder zin je hebt in communicatie, dus hoe sneller mensen denken 'o er zal wel iets zijn, want er wordt niet gereageerd' Ongelooflijk ook dat door die stomme blauwe vinkjes mensen nu conclusies gaan trekken haha!!

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik krijg DE vraag ook al (ik ben bijna 35 weken). "En, nog geen baby?" Eh... Ziet het eruit alsof ie er al is? Laatst kwam ik een buurvrouw tegen die ik niet zo vaak spreek, dus ik snap dat ze niet precies weet hoe ver ik ben. Ik was te voet en liep flink door want ik was al laat. Zij: "zo, nog niet aan het bevallen?" Ik:nee hoor, dan lag ik er wel anders bij!" Wat een domme vragen! Echt...

18. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Oohjaaa, heel herkenbaaar!!
    Ik ben vandaag uitgerekend, nou, je wil niet weten hoeveel berichtjes ik vandaag wel niet heb gehad!
    En de weken hiervoor trouwens ook al.. Word er soms wel een beetje moe van.. :/
    Vorige week hadden we de plissé gordijnen helemaal dicht, beneden. Ik kreeg gelijk 3 telefoontjes van mensen die langs ons huis waren gereden... haha.. niet best..

Mn schoonvader appte ook net "*mijn naam*, het wordt nu wel eens tijd hoor"
    Dus ik stuur terug.. "Moet je tegen de baby zeggen, niet tegen mij"
    Stuurt hij; "Ja, maar die heeft nog geen whatsapp"
    Aaaargh.. Grappig bedoeld hoor.. Maar ik kan daar op dit moment helemaal niet tegen! :p
    *Blame it on the hormones* haha

19. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL

20. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ooooo die blauwe vinkjes!!

Die staan bij mij heerlijk uit :D

In je instellingen heet het iets van Leesbevestigingen ofzo. Gewoon lekker nu vast uit zetten, dan krijg je daar inderdaad geen gezeur over.

Overigens hoeft mijn schoonmoeder echt niet opeens voor de deur te staan als ze een paar uur geen reactie krijgt, dan zou ze echt de wind van voren krijgen (of ze wel helemaal tof is ;) ). Geldt overigens ook voor ieder ander hahahaha

Deel Deze Pagina