Stoppen met werken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Liselou, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Ja dat is natuurlijk ook prima. :)

Iertje81 en Hopsatee vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat het niet mag zeg je niet letterlijk maar je laat duidelijk doorschemeren dat je het niet oke vindt. Dat bedoelde ik met bepalen, het komt echt over alsof je het afkeurt. En ik begrijp dat niet, een diploma halen betekend niet dat je verplicht bent er iets mee te doen.

3. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik ben thuis en werk niet.

Voor een beetje diepgang kijk ik Dr. Phil en lees ik hier op ZP.

NdNk, Tannie, toch3 en 24 anderen vinden dit leuk.
  4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik keur ook oranje dragen en het feit dat mijn buurman zijn vrouw «die van ons» noemt af, maar dat wil niet zeggen dat iemand mijn mening daarover als een halszaak moet opnemen.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik werk gemiddeld 30 uur per week en heb een goedbetaalde baan. Daarvoor kan ik een mooi hypotheekje krijgen hoor. Wij hebben dus idd de werkuren en zorgen voor huishouden en kind redelijk evenredig verdeeld.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat kan, ik vind het geen halszaak, maar wel erg jammer.

7. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Ik wil graag blijven werken, maar ik twijfel aan de haalbaarheid daarvan. Straks met vijf kinderen, waarvan drie van dezelfde leeftijd, gaan slepen (ook al is het maar 2/3 dagen) van/naar de opvang zie ik niet zitten. Het werk van mijn man is soms erg lastig te combineren met het gezinsleven, vandaar dat ik ben gaan nadenken over stoppen met werken. De argumenten die ik hier lees om wel te blijven werken kan ik mij het beste in vinden, al lijkt de rust (nouja rust:p..in ieder geval niet naar werk hoeven) die je thuis hebt als je stopt mij ook wel fijn. Ik denk alleen niet dat ik een leuker mens word van thuisblijven. Wellicht toch kijken naar een andere oplossing, opvang aan huis oid.

Oceanna en Hopsatee vinden dit leuk.
  8. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Schijnt bij meerdere kinderen goedkoper en fijn te zijn, opvang aan huis. Kan me voorstellen dat je met een drieling weer tegen hele andere dingen aanloopt! Komt vast goed. Eerst herstellen van je bevalling straks en als de kindjes het goed doen, gewoon kijken wat voor jullie fijn voelt!

Liselou vindt dit leuk.
  9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik snap niet waarom jij je altijd zo geraakt voelt door topics over tbms. Jij werkt toch? En ja, je bent een tijd thuis geweest. Maar je bent weer beginnen werken. Dus jij miste dan toch ook iets in je leven als tbm, waardoor je toch weer bent beginnen werken? Financieel, of intellectueel, of qua gevoel... In een job die misschien niet aansloot bij je diploma, en eentje die voldoet aan veel eisen van jou. Prima. Maar je werkt toch?

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hoeft het toch ook niet te snappen? Maar iedereen doet het anders. Ik heb respect voor die mensen, dat mag ik andersom toch ook verwachten? We hoeven andermans keuzes niet te snappen. Doe ik ook niet altijd. Maar een ieder doet wat ie wil of zich goed bij voelt. Dat is toch het belangrijkste? We doen er allemaal niemand kwaad mee denk ik dan. Vriend en ik vinden dit allebei het prettigst zo, daar heeft niemand dan toch wat van te vinden?
    Ik kan me zelfs ook goed voorstellen dat er vrouwen zijn die graag thuis blijven. En dan snap ik volkomen dat alles op de grote hoop gaat. En dan snap ik ook volkomen dat je dsn niet hoeft te bedelen bij je man voor geld. Hij kan tenslotte zoveel werken, omdat vrouw thuis is.

Iertje81, Shakes en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  11. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

En wat betreft gespreksstof: ik lees graag, en dan graag informatieve boeken. Dus ik kan gelukkig nog wel een normaal gesprek voeren ;) doe ik niet altijd maar meestal vind ik die andere persoon dan gewoon niet interessant genoeg :p

Tannie, Manana en Biny vinden dit leuk.
  12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik neem vrouwen die over hun werk spreken als ‘uitrusten’ en ‘ eindelijk een warm kopje thee kunnne drinken’ alles behalve serieus. Op je werk ben je om te knallen, gezellige dingen doe ik in mijn eigen tijd en met mensen die me eigen zijn.

Ik heb vaak dat soort dames onder mijn hoede als ik ad interim bezig ben, ver-schrik-ke-lijk. Andere collega’s nemen dat soort types ook niet serieus.

tuc vindt dit leuk.
  13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.635
    5.661
    113
    Ik zou niet willen stoppen met werken . Maar ik zou wel regelmatig willen werken. Dus om daar te komen zou ik wel willen stoppen en dan rustig zoeken naar een baan. Of blijven werken waar ik nu werk maar als oproeper.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

#114 Hopsatee, 4 feb 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2019
    Kan ik mij voorstellen hoor! Ik wil graag financieel onafhankelijk zijn en carrière maken en om dat te kunnen is 32 uur in mijn functie wel minimaal. Tegelijkertijd willen mijn man en ik onze kinderen niet meer dan 3 dagen naar opa/oma/opvang. Dat maakte dus dat wij van tevoren hier over in gesprek zijn gegaan en besloten dat als er kinderen kwamen wij die zorg evenredig op wilden pakken en daarnaast beide een dag minder wilden gaan werken. Gelukkig kon dit ook bij mijn man op zijn werk, wordt hij hier ook gelukkig van en mogen we beide flexibel en tijdsonafhankelijk werken. In ons geval kon dit dus maar als mijn man bijv echt fulltime had moeten blijven werken of er ongelukkig van was geworden,waren we ook naar andere oplossingen gaan kijken. Misschien was ik dan wel 2-3 dagen gaan werken hoor. Of ik fulltime en mijn man thuis! Of had ik oppas aan huis genomen, een goede hulp(al heb ik die al ;)) etc...ik denk dat het vooral belangrijk is dat je een compromis vindt waar jullie allemaal gelukkig van worden. Of dat nou thuis blijven, parttime of niet is :)

Liselou en Eppo82 vinden dit leuk.
  15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nou das niet helemaal waar.... Het vetgedrukte dan. Ik werk 20u per week en verdien net zoveel als mijn man, die daar 40u voor werkt.
    En we zouden het in principe kunnen redden als 1 van ons stopt met werken. Maar dan moeten we gaan nadenken en zuinig zijn. Ben gehecht aan onze luxe dus dat doen we niet.
    Verdiende m'n man dubbel dan nam ik een oproep contract...niet omdat het nu niet kan, maar ik gewoon van ons makkelijke leven hou.

Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.635
    5.661
    113
    Ow en over partime werken en dan niet zelfstandig kunnen leven ben ik het niet mee eens. Ik werk 24 uur en mag absoluut niet klagen wat ik verdien. Ik zou prima mijn eigen boontjeskunnen doppen.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik vind het altijd heel apart als mensen gespreksstof aansnijden. Alsof alle tbm per definitie minder slim zijn of nergens iets vanaf weten. Mijn man moet er altijd om lachen. Ach, zegt ie dan, je weet toch wel beter? Niet voor niets vraag ik jou om advies..

littlemunchkin, Tannie, Manana en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Nou niet geraakt hoor. Ik proef in deze topics een onbegrip en minachting naar tbm's, niet per se van jou hoor, maar in het algemeen.
    Mij persoonlijk maakt het helemaal niks uit wat iemand vindt. Maar de opmerkingen die ik af en toe lees, hier net ook weer van Amberx, ik moet daar echt een tegengeluid aan geven.

Ik ben trouwens niet gaan werken omdat ik iets miste. Dit kwam op mijn pad door de eigenaresse van het gob die ik nog kende van een oude stage. Zij vertelde over het gastoudergebeuren en dat ze heel graag mensen met een kinderopvang achtergrond hadden, dus ik heb het een kans gegeven. En het bleek helemaal bij mij te passen.
    Maar het belangrijkste voor mij was: thuis zijn. Als dit dus niet thuis had gekund dan was ik niet meer gaan werken.

19. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik ben thuis bij onze zoon. Een baan voor mij is niet te combineren met mijn partner zijn baan zijn we achter gekomen toen ik een baan gevonden had. Financieel gezien hoef ik niet te werken, maar ik kan niet wachten tot onze zoon naar school gaat en ik in de schooluren wat kan gaan doen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik zou ook rond kunnen komen van wat ik verdiende toen ik 24 uur werkte. Zou geen mega vetpot zijn geweest, maar zouden ook zeker niet te klagen hebben gehad. Bovendien zit je niet vast aan 24 uur. In tijden dat het nodig is kun je eventueel proberen er meer uren bij te krijgen .

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina