Zijn er mensen die ook de Yasmin pil slikken??? zo ja, krijgen jullie deze ook niet vergoed? maar mijn belangrijkste vraag is eigenlijk, als je stopt met deze pil, krijg je dan veel 'ontpillingsverschijnselen????
Als met alle pillen zal je lichaam zijn eigen balans weer moeten zoeken dmv je eigen hormonen en dat zal wel even duren. Ik had na 2 maanden weer een normale cyclus maar heb wel ernstige en langdurige haaruitval gehad na het stoppen met deze pil. Succes, C
Ik heb 6 jaar deze pil geslikt, en na het stoppen geen ontpillingsverschijnselen.. maar zoals Charlie al schrijft, je eiegn lichaam zal weer moeten wennen. Bij de een gaat dit vlot, bij een ander misschien wat langzamer. Ik was gelijk de eerste ronde zwanger! De pil krijg ik trouwens maar deels vergoed. De helf is eigen bijdrage.. Maar ik zou niet stoppen omdat het geld kost, als je je er verder goed bij voelt (tenzij je zwanger wil worden natuurlijk ) Ik heb na mijn bevalling deze pil weer opgepakt en heb nergens last van.
Jaja ik wil zeker stoppen met de pil omdat we zwanger willen worden maar we wachten nog heel even om even wat dingen goed af te wegen en een goed besluit te nemen. als het aan mij ligt dan stop ik nu al maar ja haha het is toch een beslissing van 2 hahaha
Ik gebruik ook de Yasmin-pil. Eerst de eigen bijdrage van 20 euro ofzo en daarna krijg ik zelf de rest van de rekening via mijn ziektekostenverzekering. Dit komt omdat de eerste 155 euro binnen het verplichte eigen risico valt. Ik maak verder heel weinig zorgkosten, dus op die manier betaal ik volledig die pil. Errug duur vind ik 'm, 46 euro voor een half jaar! Maar goed, daar staat tegenover dat je minder last van puistjes hebt (helemaal als je 'm doorslikt en geen stopweek inlast) en ik ben ervan overtuigd dat ik vanwege die pil 2 kg minder ben gaan wegen. Ontpillen heb ik nooit wat van gemerkt, komt omdat Yasmin een lichte pil schijnt te zijn. Menstruatie was direct weer regelmatig om de 29 dgn, alleen de eerste ronde was 36 dgn.
Yasmin heeft idd een eigen bijdrage van rond de 26 euro, dat komt omdat het een duurdere pil is (duurder dan de andere) dus daar moet je dan een deel zelf van betalen. Sommige aanvullende verzekeringen hebben een onderdeel waarmee je dat dan weer terug kan krijgen, zou je even moeten checken of je dat hebt. Dan moet je de nota van de apotheek naar je verzekering sturen. Ik heb dus ook yasmin en ben een tijd gestopt, maar werd wel gewoon ongesteld in de tussentijd.
Ik had inderdaad van mijn huisarts gehoord dat het een lichte pil is, waardoor ik dus helemaal niet kan doorslikken want ik word ook gewoon ongesteld. (afgelopen keer niet dus misschien moet ik toch maar test gaan doen).....
ik heb geen lichaams veranderingen door de yasmin gekregen, alleen kwa hormoon huishouding was wel even danig in de war (veel mini puistjes op me voorhoofd maar dats natuurlijk iederene verschillend) ik denk dat yasmin een hele goeie pil is!!
Ik heb ook ongeveer 7 jaar de yasmin pil geslikt, ook regelmatig doorgeslikt. Ik heb geen last gehad van het bekende "ontpillen" mijn cyclus was meteen weer regelmatig. Sinds het stoppen ben ik zelfs wat korter ongesteld. Alleen nog niet zwanger helaas, maar geduld is een schone zaak
Ik ben afgelopen week gestopt met de yasmin pil. Ik heb telkens in mijn stopweek een aantal dagen migraine (de ene keer al meer dan de andere). Normaal moet ik dinsdag opnieuw beginnen, maar vermits ik gestopt ben, zal ik vanaf dan weten wat mijn lichaam gaat doen... Verwacht mij alleszins nog aan een aantal dagen migraine, omdat die hormoongevoelig is bij mij. Ik betaalde voor mijn pil in de 30 euro voor 3 maanden. Maar in België krijg je je pil alleen maar tot een bepaalde leeftijd vergoed (18 of 21, weet het niet meer).
Ik heb ook een aantal jaar de Yasmin-pil geslikt, weet niet meer precies hoe lang, omdat ik geswitched naar de Yasmin op aanraden van m'n gyn, omdat dit inderdaad een lichte pil is en van Microgynon 30 kreeg ik klachten. In totaal heb ik 7 jaar de pil geslikt, geen last gehad van "ontpillen" en m'n cyclus was meteen weer regelmatig, 29 dagen en was de eerste ronde zwanger. Ik heb trouwens de Yasmin-pil wel altijd doorgeslikt, totdat ik bruinverlies kreeg, dan stopte ik een week, nooit geen last van gehad. Liefs Huismus
Ik heb deze ook een tijd geslikt, maar ik werd door de ha gebeld (al zo'n 3 jaar geleden hoor) dat hij wilde dat ik stopte met deze pil ivm trombose. Kans hierop schijnt met yasmin veel hoger te zijn dan met andere pillen. Ik heb trombose in de fam dus ben er ook meteen mee gestopt. Heb daar verder geen andere ontpillingsverschijnselen van gehad als met de mycrogenon, wel een beetje zere boobs enzo maar verder viel het wel mee.
ik hoef nooit wat te betalen (zilveren kruis achmea 4* verzekering) Ik heb niet lang hoeven ontpillen maar bij de eerste ook niet (toen had ik die diane35) en allebei de eerste ronde zwanger.
Dat zou wel beter zijn zeg dat je niet hoeft te betalen! dat scheelt wel weer een hoop! Dank je voor het doorgeven van je verzekering, ik ga meteen ff informeren!!!
Ik ben nu een week na de dag dat ik eigenlijk opnieuw mijn strip had moeten starten. Maar ik moet zeggen dat het ontpillen mij heel goed meevalt. Ik heb alleen wat last van steekjes in m'n onderbuik. Zo precies alsof je ongesteld moet worden, maar zo erg zijn de steekjes zelfs niet. Van migraine heb ik niet meer last als ervoor.
Ik heb ook jaren yasmin geslikt, ik was er heel tevreden mee. Ik heb geen last gehad van 'ontpillen' en was direct zeer regelmatig ongesteld. Wat betreft bovenstaande krabbel, ik denk dat elke pil zijn voor- nadelen heeft. Elke pil heeft een waslijst aan mogelijke bijwerkingen. Zolang je zelf tevreden bent en je goed voelt is het prima.
Hier idem dito. Ik kreeg bericht in huis dat ik een afspraak moest maken met de ha ivm de bijverschijnselen van de Yasmin. Die risico's lagen bij die pil aardig wat hoger dan bij andere pillen. Ik ben toen overgestapt op de nuvaring. Verder nergens last van gehad.