Sinds tig-jaren heb ik de Persona weer eens tevoorschijn gehaald. En ben er ook gebruik van maken (eerste mnd). Kom ik er dus achter dat ik een zeer onregelmatig cycli heb. Vaak onder de 21 met soms een uitschieter. Het gebruik van de Persona is dus niet meer voor mij. SHIT Dat wordt temperaturen en ovulatietesten doen. Dan gaat zij maar weer eens naar die link toe.
Het schijnt dat er op de Persona ook een 0-Symbool kan verschijnen, die de aankomende eisprong kan aangeven! Ik ga toch in combinatie met ovu-testen en temperaturen verder met de Persona. Als ik wel een lang genoeg cyclus heb, heb ik er misschien toch nog wat aan. We zullen zien. "Geduld hebben is een schone zaak" JA MAAR WEL EEN HEEL VERMOEIENDE
Hoi Zijvandehoek... ik heb de persona een hele tijd gebruikt... als anticonceptie. En dat ben ik dalijk ook weer van plan als alles weer op gang is. Ik had altijd een eisymbool die mijn eisprong aangaf. Slechts een enkele keer gaf ie niks aan, maar dan voelde ik het aan mijn lijf. Uit je stukje haal ik dat je er juist zwanger mee wilt worden? Als dat klopt, wens ik je veel succes en hoop ik dat het apparaat ondanks je korte cyclus gauw een mooi eitje laat zien! Succes, groetjes DeeLighT
Ook ik heb persona gebruikt als anticonceptie maar voor mij werkte het niet. Hij gaf inderdaad keurig een O symbool aan op de 2 dagen waarop mijn eisprong zou kunnen zijn. Ware het niet dat de 16 dagen daarvoor ik al een rood lampje had. Van persona mocht ik dus 4 dagen in de maand sex hebben. Iets wat ik en vriendlief toch aan de weinige kant vonden. Ik vond het daardoor ook onmogelijk om me aan dat rode lampje te houden en ondanks dat je dan wel probeert om condooms te gebruiken schiet dat er dan toch een keer bij in. En nu ben ik zwanger. Even wennen maar wel heel leuk! Mocht je nog geen persona hebben dan mag je mijne overnemen, slechts 2 maanden gebruikt
Laust: inderdaad geeft Persona de eerste paar maanden veel rode lampjes. Maar als je hem een paar maanden gebruikt, en een regelmatige cyclus hebt, wordt dat steeds minder! Hij moet je lijf leren kennen he. Bij mij was het op een gegeven moment +-7 rode lampjes per cyclus. Geod te doen dus.
Ik ben toch de Persona blijven gebruiken. Voor het zelfde geld, heb ik juist een langere cyclus. Ik hoop het maar. Tot nu toe geen O-teken en alle testen eigenlijk negatief. Ik zie eigenlijk alleen maar rode lampjes, maar dat vind ik juist weer niet erg . Ik hoop dat het goed zal gaan (ja wie niet), maar goed geduld is een schone zaak. Alleen (zoals al vaker gezegd), die is soms OP! O, ja! Je kan op de test zelf de streep zien. Links is vrijwel altijd in beeld en soms zie ik heeeel heeeel licht en streepje rechts. En juist dát streepje wil ik zo graag DIK/VET zien.