Ik weet niet wat haar bezielde, maar ze heeft 2 weken geleden een munt ingeslikt. Ze is bijna 6 jaar en had net een paar muntjes gekregen van een opa om in haar portomoneetje te stoppen. Ik dacht ze allemaal te hebben maar ze heeft er dus toch een weten te verstoppen. Ze kwam een aantal dagen later met het verhaal naar buiten. Wat wel strookt met de gebeurtenissen van een aantal dagen daarvoor. Ze kwam toen namelijk het bed uit en ging wat drinken pakken. Dat bleek dus te zijn om de munt door te spoelen. Sinds vanmorgen klaagt ze over pijn in haar flanken en onderbuik. Ik ga zo maar even de HA bellen. Heeft iemand dat wel eens mee gemaakt met hun spaarvarkentje?
Ik denk dat jij alle plannen van vandaag en dit weekend wel af kan zeggen en je voorbereiden op avontuurtje ziekenhuis. Ik had heel eerlijk ook al gebeld zodra ik wist dat ze dat ingeslikt had.
Ingeslikte munt - Aandoeningen - Dokterdokter.nl Dit is wat ik online lees; ik hoop dat jouw dochter 1 van de mensen is die er geen last van heeft en dat de buikpijn meer het 'slechte geweten' is. Ik zou inderdaad naar de dokter gaan en naar de kinderarts.
Sterkte voor je dochtertje,ik hoop dat ze zich snel wat beter gaat voelen... Onze zoon is ook altijd erg blij met de centjes die hij krijgt,hij stop ze alleen in zijn broekzakken om ze daar vervolgens te laten zitten....in de wasmachine kom ik ze later tegen
Het is haar slokdarm vast al gepasseerd. Toch verstandig even te laten controleren. Sterke met haar! Oh en er heerst buikgriep. Mogelijk heeft ze daar buikpijn van!
Al het geld dat uit de wasmachine komt is fooi voor degene die de was doet Dan mag jij beslissen wat ermee gebeurt! @TS; gelukkig kost het verzekeringstechnisch niets voor een kind. Anders had je nog een duur grapje gehad met je eigen risico en dergelijke. Daar kan 1 muntje niet tegenop.
Ook den keer meegemaakt via mijn werk, zus van kindje op de groep bij mij had t ook gedaan, die had een hele euro doorgeslikt! Moest er gewoon vanzelf weer uitgepoept worden Maar zou sowieso wel ff langs de dokter gaan en alles Succes!
Ik zou mij er niet teveel zorgen over maken hoor het is een rond iets zonder uitsteeksels of wat dan ook... Je kan even advies vragen aan de HA Ik vergeet nooit meer dat we met vrienden op vakantie waren en dat ze de luier verschoonde van hun 3jarige dochter ineens ziet ze iets glinsteren in de drol Daar zat een klein spijkertje (met scherpe punt) in had ze bij de deurklink eruit gepakt en doorgeslikt Gelukkig goed afgelopen...
Serieus ? Is dat het belangrijkste ? Je kind is onbetaalbaar boeiend dat eigen risico en de kosten Ts hopelijk is het ondertussen uitgepoept. Ik zou wel een hartig woordje met haar praten ze is al 6 en dan zoiets doorslikken.
Ik deed het vaak als kind. (Waarom.. geen idee!) Maar het moest er altijd vanzelf uitkomen, mijn moeder was ook erg blij met dit klusje.. Maar ik zou toch even langs de dokter gaan.
Ik zou voor de zekerheid wel bellen, maar voorbereiden op een weekend EHBO is overdreven, ze poept het vanzelf weer uit.
Mijn jongste heeft een paar weken geleden een GULDEN door geslikt. HAP gebeld, moest meteen komen voor foto's, binnen 4/5 dagen moest hij uitgepoept zijn anders moest ik terug komen, op dag 3 kwam hij er uit.
Dochter heeft het een poos geleden ook gedaan. In de auto.. Ik schrok me een ongeluk toen ze ineens wat gekke geluiden maakte en daarna verkondigde "muntje is op!". Dag of 2-3 later is ie er weer uit gekomen. Ze at en dronk normaal, dus niet eens naar de huisarts gebeld. Als ie er na 3 dagen nog niet uit was gekomen had ik dat wel gedaan.
Mijn dochter had dit een aantal weken geleden ook. De huisarts gaf toen aan dat het smalste punt in haar slokdarm zat. Dus tenzij ze direct last heeft na het inslikken omdat hij is blijven steken, zal ze er verder niet echt last van hebben. Dan passeert het muntje de rest ook wel. Na een paar dagen heeft ze hem uitgepoept. Bel even je huisarts voor advies, had ik sowieso direct gedaan. Gewoon even vragen waar je op moet letten e.d.
Ik had ook meteen gebeld nadat ze het mij had verteld hoor. De assistent verzekerde mij er toen van dat het niet zon probleem was en dat het vanzelf er uit gepoept moest worden. Maar aangezien dit meisje overal makkelijk kan zitten kakken heb ik niet altijd de mogelijkheid om de spaardepositos op te vangen uit de mobiele pinautomaat En ze is niet zon pieperd doorgaands dus ik heb vandaag toch het zekere voor het onzekere genomen en nog eens contact opgenomen met de HA. Die wijt het aan inderdaad de evt buikgriep. Ik heb dochter er ook niet meer over horen klagen. Ze eet, drinkt en poept ook nog gewoon. Ze vertelde me later dat ze het muntje alleen even wou "vasthouden" omdat ze haar boeken wou pakken. Maar dat toen met het kracht zetten ze per ongeluk het muntje had ingeslikt. Het was echt een ongelukje zei ze nog. Ik was allang blij dat ze het mij wel gewoon heeft verteld.
Toen ik klein was, heb ik ooit eens een dubbeltje opgegeten. Mijn ouders moesten vervolgens poepluiers uitpluizen om na te gaan of het er weer uitgekomen was.