Stoppen middagslaapje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gwenvd, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoon was er met 2 jaar en 3 maanden wel mee klaar.

Mijn dochtertje nog niet in ieder geval maar zij moet nog 2 worden en hoop eerlijk gezegd dat ze het nog een tijdje volhoudt :p

2. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    bedankt voor jullie reacties. Ons zoontje slaat hem ook al regelmatig over maar is andere dagen nog erg moe rond 12e. We hadden het al ingekort naar 1,5 uur maar gaan nu naar maximaal een uur en kijken of dat helpt.

Hij is nu 2 jaar, doet er in de avond lang over om in slaap te vallen en wordt nu weer elke nacht elke 2 uur wakker voor een slokje water. Ik ben zwanger van de 2e en het begint me uit te putten na 2 jaar lang ongeveer 10 nachten door te hebben kunnen slapen.

Niet naar hem toe gaan is geen optie dan begint hij ontzettend te huilen, nu is het slokje geven en weer slapen. In goede tijden was dit 1 keer per nacht en dit was prima maar nu is het weer super vaak.

ik ga ook op zoek naar een flesje waar hij zelf een slokje uit kan nemen in de nacht.

3. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    De oudste sliep tot ze naar school ging nog drie à vier middagen. Net hoe het uit kwam. De eerste tijd op school vaak op zondagmiddag nog.

De middelste gaat bijna naar school. Hij slaapt nog vier à vijf middagen. Hij vindt het heerlijk.
    En... ik ook :)

4. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    ja ik vind het ook heerlijk, zeker nu doe ik lekker een tukkie mee. Hij vind het ook nog heerlijk maar kan in de avond niet meer in slaap komen

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn jongste is bijna 4 en doet nog steeds 5 van de 7 dagen een slaapje van ongeveer een uur. Hier (niet NL) is het gebruikelijk dat kinderen op school en de opvang t/m 5 in ieder geval even rusten. s avonds gaat ze om 19.30 naar bed en 6.30 is ze weer op.

De oudste was met 3,5 van de middagslaapjes af.

6. SpringDing

1 sep 2018
    72
    51
    18
    Vrouw
    Mijn oudste sliep met 2,5jaar niet meer en ging dan om 19.30uur naar bed. Nu met school om 19uur.
    Mijn jongste is echt een uitzondering die sliep met 13 maand niet meer in de middag.
    We kregen haar met geen mogelijkheid meer in bed overdag en s avonds was helemaal een strijd. Dat wilde ik niet meer dus eens gekeken hoe het ging zonder. En ze was meteen een stuk beter te pas.
    Nu met school ligt ze ook ook 19 uur maar slaapt pas tegen 21 uur

7. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Vanmorgen was hij pas na 8e wakker dus vanmiddag wakker gehouden, dit ging prima. Iets korter lontje einde can de dag maar dat geeft niet. Hij sliep binnen 5 minuten. Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen.

Is t nou beter dat ze dus zo moe zijn en in 5 min in slaap vallen of dat ze heel lang liggen te draaien en dan rustig worden en in slaap vallen? T voelt beide niet helemaal lekker.

8. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik zit hier ook enorm mee. Sinds ons zoontje naar een groot bed is komt hij vaak sochtends vroeg aan maar soms ook ineens midden in de nacht en dan duurt het zo 2 a 3 uur dat hij weer slaapt. Zo ook afgelopen nacht.
    Ik twijfel of het komt door de zwangerschap dat hij iets aanvoelt of dat hij toe is aan minder slaap overdag. Ga vandaag testen door hem een uur te laten slapen. Maar dat betekend voor mezelf ook minder rust.
    Meestal wordt hij niet echt vrolijk wakker als ik hem wek, maar goed wil het wel proberen.
    Hij valt normaliter savonds wel normaal in slaap. Duurt vaak echt maar een minuut of 5 a 10 zonder huilen. Alleen snachts als hij wakker wordt dus wel huilen als we hem terug leggen

9. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Hier met een maand of 15 gestopt. Smiddags was het een strijd en savonds werd het ook een strijd. Als ik haar smiddags in bed kreeg, al was het een half uurtje, dan sliep ze savonds niet voor 22 uur.

Dus toen in de middag gestopt, ging ze rond 19 uur naar bed en sliep ze tot minimaal 8 uur. Dus haar slaap pakte ze wel.

Deel Deze Pagina