Wij willen gaan stoppen met de nachtvoeding, hij wordt standaard om half vier wakker maar geven hem nu al minder en slaapt dan direct door. Laatste fles krijgt hij om elf uur maar ook als we weleens om half tien geven als dat zo uitkomt dan komt hij ook pas half vier, het zit een beetje in zijn systeem. Hoe hebben jullie de nachtvoeding eruit gehaald en bij hoeveel weken en hoe lang duurde het voor hij/zij doorsliep?
hoi, ik heb daar niets voor gedaan. zolang ze een nachtfles wou heb ik die gegeven. denk tot een week of 12 en dan zo rond de 20w heeft ze terug paar weken een nachtfles gevraagd en heb die gewoon gegeven. en nu vraagt ze momenteel geen. ik volg eig gewoon mijn meisje. wil ze één krijgt ze een, maar nu is het al paar weken dat ze geen wilt. dus denk dat dat er vanzelf uitgaat. zo zie ik dat toch bij collega's hun kindjes en van schoonzus succes
Waarom zou hè daar iets aan moeten doen? Doet je kind uit zichzelf wel hoor, ze slapen vanzelf door als ze daar aanntoe zijn. Ik heb nooit gestuurd, vroegen ze, dan kregen ze, sliepen ze, dan sliepen ze. Reuzehandig!
Heeft hij ecgt honger? Merkte hier dat zoontje om een bepaalde tijd wakker werd, oojk gewoonte. Hij wilde gewoon even aandacht en een speentje en sliep dan weer lekker. Als hij trek zou hebbrmen accepteert hij dat never nooit niet . Misschien het proberen waard. Hier slaapt hij nu tot 7 uur...
Als je kindje honger heeft dan gewoon geven. Je kan evt. eerst een speentje proberen maar als je baby de fles leeg drinkt zal je baby he toch echt nog ff nodig hebben...
Hier ging het vanzelf, hij werd niet meer wakker 's nachts. Overigens begon dat bij ons toen we hem niet meer wakker maakte voor fles rond 23 uur, toen sliep hij opeens door tot 7 uur.
Hier gaf onze zoon het ook zelf aan. Met een week of 8, na zijn inentingen, sliep hij ineens tot 's morgens vroeg en hebben we zijn nachtvoeding laten vallen. Daarna merkten we dat hij steeds een uur voor zijn laatste fles in slaap viel en we hem moeilijk wakker kregen dus hebben we hem zijn laatste fles eerder gegeven. Hij slaapt dan net zolang als wanneer we zijn fles later geven. Zijn nachtje begint gewoon al eerder dan wij dachten. Als ik jou was zou ik hem de fles gewoon om half 10 geven als hij dan ook tot half 4 doorslaapt en dan gewoon eens kijken hoe laat hij dan weer wakker wordt. Soms worden kindjes 's nachts wakker omdat ze geborgenheid zoeken dus misschien helpt het al als je hem, als hij wakker wordt, even een knuffel of kus geeft en hem dan weer lekker instopt. Maar als je het idee hebt dat hij honger heeft zou ik hem ook gewoon nog een fles geven. Als hij van 22.00 tot 03.30u slaapt is dat natuurlijk al een hele prestatie voor zo'n kleintje.