Hallo, ik heb een vraag over tepelvormers. Werken die echt als voorbereiding van platte tepels op het geven van borstvoeding? Alvast bedankt!
Het is nog niet uit onderzoek gebleken dat tepelvormers werken, vanuit de literatuur worden ze op dit moment niet meer actief aangeraden. Veel vrouwen hebben naar binnen neigende tepeles, zeker bij een eerste zwangerschap zien we dat meer. Veel vrouwen geven ook aan dat dit naar eind van de zwangerschap bijtrekt. Het gaat daarnaast niet om voeden aan de tepel, maar aan de borst: het kindje neemt een goede hap met borstweefsel. Soms behoeft dat wat aandacht. Vaak is het samen kijken hoe het werkt en groeien moeder en kind hier samen in. Om de tepel even naar voren te vormen is de lansinoh lach assist een mooi hulpmiddeltje. Even googelen. (ik heb ze zelf ook staan, je mag ze bij mij bestellen, laat dan even weten via DM) Sluit uit of het om ingetrokken tepels of echt tepels gaat die anatomisch gezien vastzitten: bij stimulatie gaat de tepel dan vaak dieper naar binnen omdat naar buiten richten technisch gezien onmogelijk is. Vraag evt. bij verloskundige of lactatiekundige na. JE kunt dan gelijk advies op maat krijgen. (ook voor je bevallen bent) Goed voorbereid....is het halve werk! Succes!