Stoppen of doorgaan??? MOEILIJK

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Johannal, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Pfffffff ik weet het even niet meer hoor...

Mijn zoontje heb ik een jaar lang borstvoeding gegeven... het was in het begin een 'opgave' maar het werd steeds makkelijker en makkelijker. Hij was altijd super regelmatig en al heel snel om de 4 uur/ Vanaf 8 maanden kolfde ik niet meer en heb ik de vriezer leeg gemaakt op de opvang dagen... vanaf 10 maanden kreeg hij 2 dag per week 1 x kunstvoeding en en vanaf 1 jaar is hij gewone melk gaan drinken...

Nu met dochter is alles anders... Allereerst is onze thuis/werk situatie veranderd. Mijn man en ik zijn nu beide zzp-er en dus is er veel 'onrust' in de dagen (wie werkt er wanneer, beide druk enz. De zomer is een hele drukke periode voor mijn man en ik ben toevallig ook heel druk, of nou ja... hier kom ik zo op terug). Onze dochter was in het begin best 'lastig' ze heeft veel gehuild en kon moeilijk slapen... inmiddels is het echt een engeltje dat ontzettend veel lacht en doorslaapt :D van 19.00 tot 7!

Maar nou komt het... Ik voel zo veel onrust, ik heb enorme moeite met concentreren. Dat is tijdens mijn werk heel lastig omdat ik of word 'weggeroepen' om mijn dochter te voeden (ik werk thuis, heb kantoor op zolder) of ik moet stoppen om te kolven... Daardoor komt er bijna niets uit mijn handen en dat frustreert me weer. Ondertussen tikt de tijd door en moet ik weer kolven enz enz... Ik krijg dus nauwelijks iets gedaan. Mijn dochter is overdag heel hongerig.. aan de borst wil ze soms na 2,5 uur weer drinken (dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de rust niet heb en! omdat ik niet genoeg melk heb om haar te bevredigen, en nee het loopt niet op hoe vaak ik haar ook aanleg... dit is een gevolg van mijn onrust/stress en gebrek aan rust). Op de opvang drinkt ze 3 flessen die ik vul door 's avonds laat nog een keer te kolven. om 19 uur drinkt ze een fles bv 160ml met 2 schepjes rijstbloem maar ik krijg rond die tijd maar +- 130 gekolfd. Ik krijg sowieso eigenlijk standaard te weinig gekolfd dan wat ze opdrinkt... vandaar dat is 's avonds nog elke keer kolf... inmiddels in de vriezer ook leeg...

Is het al een warrig verhaal...? dat is nl precies hoe ik me voel.... Daarnaast heb ik deze zomer 2 bruiloften (dichtbij) en 2 vrijgezellenfeesten... de hele dag weg van mijn meisje... daarvoor heb ik nu al stress: wie past er op hoe, waar moet ik allemaal aan denken en hoe krijg ik genoeg melk gekolfd enz enz.....

pffffffff reden om er flink doorheen te zitten....
    STOPPEN OF DOORGAAN?

Ik wil haar graag hetzelfde bieden als haar broer maat het feit 'dat ik nog niet eens op de helft ben (qua maanden) maakt me nog moedelozer....

Eigenlijk trek ik het niet meer.... maar ik durf niet voor mezelf te kiezen boven mijn dochter.... herkenbaar?

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    als je er zelf mee wilt stoppen voor je eigen gezondheid(lichamelijk en geestelijk) dan zou ik dat denk ik wel doen, maar je moet puur naar jezelf kijken.

ik ben met bruiloften ed altijd met viktor.

kies voor wat jij belangrijk vind.
    en cijfer jezelf niet weg

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk eerst eens waar die onrust uit voortkomt. Ik kon destijds prima werk doen achter de PC met een kind aan de borst of een kolf in mijn BH.
    Ik denk dat het belangrijkste probleem is dat je je geclaimd voelt op een moment dat je niet geroepen wilt worden, omdat je je werk gewoon wil doen.
    Geeft het je misschien meer rust als je dochter je een deel van de week niet kan 'roepen'? Is er een mogelijkheid haar een deel van je werkweek door iemand anders te laten verzorgen zodat je aan je werk toekomt?

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Als ik je verhaal lees, denk ik en vraag ik me het volgende af:
    -hoe kijk je op de bv periode van je zoontje? iets wat je vond dat je het moest doen, het altijd maar afhankelijk zijn, of herinner je vooral de mooie momenten?
    -ben je zo'n iemand die ook geen tijd neemt om te lunchen?
    -doe ook leuke dingen voor jezelf
    -zorg dat je jezelf niet continue achter na rent
    -doe de dingen die je belangrijk vind
    -geef niet alleen bv omdat je vind dat het "moet"
    -heb je een dubbele kolf? zoniet, kun je dat overwege, zelf ben ik in 10 minuten klaar met kolven per keer
    -wat je ook kiest, als je er zelf maar helemaal achter staat

Mijn interpretatie van jou verhaal (zeg maar of t klopt): het bv geven is nu vooral een moeten geworden door de drukte van werk ed en jezelf wegcijferen. Terwijl je het eigenlijk wel graag deed (anders had je het bij je zoontje nooit een jaar vol gehouden). Volg je gevoel in je keuze.

Mocht je kiezen om borstvoeding te kiezen, misschien kun je iets doen waardoor je het rustiger krijgt? Bv taken delegeren oid.

Sowieso mag je erg trots op jezelf zijn. Je oudste zo lang gevoed en je jongste ook al een tijd, ondanks je drukke werk!!

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Dank!

Ik hou het even kort (tis al laat en ik heb een druk weekend voor de boeg) maar bedankt voor jullie reacties. Ik blijf borstvoeding geven alleen overdag stop ik ermee... dat heb ik nu besloten voor mezelf. Dus 's morgens en 's avonds lekker bij mama drinken en de rest van de dag kv... de komende tijd (voor zolang ik zin heb kolf ik 's avonds nog een tijdje zodat je op de op opvang nog een tijdje borstvoeding kan drinken (of een ander moment dat ik er niet ben)

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het scheelde bij mij dat ik een dubbele electrische kolf had waarmee ik handsfree kon kolven, dus ik sloot me af en werkte gewoon door tijdens het kolven.

Ook hielp het om vriendlief de kolfsetjes 's avonds te laten schoonmaken :)

Succes met je keuze!

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Heb ik vanavond gedaan... Maar of ik ben te perfectionistisch of hij is te slordig ;) hihi

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Expres te slordig, haha, deed ie hier zodat hij maar niet meer hoefde :p Trappen we niet in, toch? Gewoon uitleggen dat het kleintje dan bacterien binnenkrijgt, en niet alsnog zelf gaan doen?

Deel Deze Pagina