Mijn kleine meid van nu 5 weken oud heeft een nieuw 'grapje'. Na een voeding is ze even rustig (half slaperig). Maar dan gaat ze 10 minuutjes daarna heel hard huilen, echt krijsen! Dan denk ik oke, ze heeft toch misschicen nog niet genoeg gehad dus leggen we nog een keer aan. Dan neemt ze echt 1 of 2 slokken en dan valt ze in slaap.... Herkenbaar?
JA!!!! Heerlijk toch?!? Werkt super. Dat is het mooie van bv! Gewoon even de warmte, troost en geborgenheid geven. Mijn jongste had ook een tijd, dat ze een paar minuten keihard krijste, en viel dan als een hypnose van het ene op het andere moment in slaap. (zonder bv) Maar op de momenten dat ze wat huilerig is, moe, maar net niet de slaap kan vatten, dan werkt het troostslokje hier uitstekend. Even drinken, in slaap vallen, borst eraf, speen erin, en weg leggen maar
Ja, heel herkenbaar en ik vond en vind het altijd juist makkelijk. Geen gezeur met speentjes, gewoon nog even aan de borst en lekker slapen. Noemen het hier altijd een "slaapborstje".
Hier ook herkenbaar. Gebeurd hier de laatste dagen ook weer, 's avonds laat of 's nachts wakker worden en na de troostborst weer heerlijk verder slapen.
Hoe klein ze ook is, hier gebeurd het ook al, nog even een slokje en dan is het goed...een toetje noemen wij het
Heel normaal. Heel veel kinderen willen zo'n 15-30 minuten na een grote voeding een toetje, om dan echt lekker in slaap te vallen. De melk die je kind dan drinkt bevat ook veel meer slaapverwekkende en rustgevende hormonen, dus je kunt er denk ik wel van uitgaan dat de natuur het ook zo bedoeld heeft.