Stoppen of toch juist doorzetten nu?

Discussie in 'Voeding' gestart door moonlight159, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    pffff....ik weet het even niet. Ik afgelopen donderdag begonnen met fruithapje geven. Hij vind het ontzettend lekker, maar ik beperk het nog even tot een half potje per dag. Nu is hij sinds gisteren niet lekker in zijn buik. Spugen, hele harde boeren laten tot kokhalsen toe, poept de hele dag door en drinkt zijn flessen maar half op of is heel erg onrustig met het drinken.
    Is het nu verstandig om wel of niet met het fruithapje door te gaan? Of zal ik een paar dagen wachten tot zijn buikje weer in orde is? ( ik denk trouwens niet dat het aan de fruithap ligt, want ik voel me ook niet lekker!!)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, er heersen nogal buikgriepjes en dergelijke. Als hij slechter eet daardoor, maar wel graag het fruit eet, dan zou ik het geven, maar als het fruit weer ten koste lijkt te gaan van de melk, dan zou ik liever de completere voeding van de melk geven.
    Belangrijkste is gewoon dat hij voldoende vocht en voedingsstoffen binnen krijgt.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Daar sluit ik me bij aan.
    Omdat je pas een paar dagen bezig bent met fruit, kan het misschien handiger zijn om even een weekje ofzo te stoppen.

4. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    dank je wel voor je reactie. Ik denk dat ik vanavond rond de fles van 19.00 uur kijk hoeveel hij van zijn flessen gedronken heeft. Heeft hij dan voldoende binnen dan kan ik altijd nog fruit geven. Net heeft hij ook weer 100 van zijn fles laten staan (van de 200cc). Maar hij is wel ontzettend vrolijk, hij is nu hard aan het lachen naar de speeltjes die hij heen en weer mept in de wipstoel :)

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als hij niet genoeg melk binnen krijgt zou ik zeker stoppen met de bijvoeding. Ook omdat hij ergens last van heeft. Misschien is het niet van fruit maar zeker weten doe je niet, ik zou persoonlijk even niet meer geven.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Wij zijn nog niet begonnen met bijvoeden, omdat ze daar nog niet aan toe leek te zijn. Inmiddels denk ik dat het wel kan, maar dit terzijde. Een paar weken geleden is ze ziek geweest, heel vieze luiers en ze heeft één keer 's nachts behoorlijk overgegeven. Nu hebben drie van mijn zusjes vorig jaar ook een baby gekregen en die zijn allemaal ouder dan ons meisje en ze zijn alledrie ook ziek geweest rond de vier maanden. Dat vond ik wel opmerkelijk. Ik heb begrepen dat ze rond die leeftijd de afweerstoffen die ze bij de geboorte hebben meegekregen "kwijt" zijn en dat ze het dan dus op hun eigen weerstand moeten doen. Maar ik weet niet zeker of dat het is.

Ik weet ook niet wat handig is. Aan de ene kant denk ik: als hij de fruithap wel lekker vindt, lekker blijven geven, dan krijgt hij in ieder geval iets binnen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat hij meer drinkt als hij geen fruit krijgt en zitten in de melk natuurlijk meer voedingsstoffen dan in de fruithap..... Lastig hoor.
    Kan het ook nog zijn dat hij tandjes krijgt?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zou ook even een tijdje stoppen.. Laat 'm maar even bijkomen en helemaal weer zichzelf zijn. Beterschap!

8. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb het gisteren even aangekeken, hij heeft eigenlijk al zijn fles wel leeggedronken, maar niet in één keer. Dus meerdere op een dag. Gisteravond na zijn fles (wel helemaal leeg!!) een paar hapjes fruithap gegeven (nog minder dan een kwart potje). Hij zat steeds met zijn mondje open van "Meer meer!!". Zo doe ik het vandaag denk ik ook. Overigens heeft hij vandaag al wel beide flessen in één keer opgedronken. Dus misschien dat het ook al wel over is. Ik weet het niet, hou het in ieder geval in de gaten.

Bedankt voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina