stoppen? of toch niet...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door annamam, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    he allemaal,

toch even een berichtje van mij. ik ben een moeder van 3 kinderen en de jongste van 3 maanden krijgt borstvoeding. het liep eigenlijk wel lekker en we zaten op zo'n 6 voedingen per dag ( 1 's nachts). tot 2 weken geleden. ik merkte dat hij behoefte had aan meer en dat kan natuurlijk af en toe. ik weet dat er rond 3 maanden regeldagen kunnen voorkomen. dus lekker vaak aanleggen en dan moest het wel goedkomen. alleen zijn de regeldagen nu regelweken geworden en hij is echt niet tevreden. we zitten nu ongeveer op 10 voedingen op een dag! waarvan 3 's nachts en het begint mij een beetje op te breken. ik heb ook nog 2 andere kinderen rondlopen natuurlijk. vanmorgen zijn we naar het consultatiebureau geweest en mijn vermoeden werd bevestigt; hij was wel in de lengte gegroeid maar niet in gewicht. daar schrok ik natuurlijk best wel van! ik moet toegeven dat ik de laatste tijd best wel vaak heb gedacht aan stoppen en dan maar gewoon de fles maar eigenlijk wil ik dit echt niet! ik wil gewoon graag borstvoeding! maar niet ten koste van alles natuurlijk. op het consultatiebureau gaven ze het advies om zelf meer te drinken en meer rust te nemen (beetje lastig met 3 kinderen). over een week bellen ze terug om te kijken hoe het dan gaat. overigens heeft hij nog wel net voldoende plas luiers.

hebben jullie nog tips voor mij?
    groetjes anna

2. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    Hoi Anna,

Ik heb een beetje hetzelfde gehad met mijn dochtertje. Ik ben toen begonnen met één flesje per dag bij te geven (toen was dat eentje van 60cc, maar ze was ook nog een stuk jonger). Belangrijk is wel dat je telkens op een ander moment op de dag doet (die tip kreeg ik van mijn vroedvrouw) omdat ze anders te snel zou door hebben dat er op dat moment een flesje komt en ze dus niet veel mee zou drinken aan de borst.
    Ik was daardoor veel relaxter, zij sliep beter en uiteindelijk heb ik die fles terug kunnen weglaten.

Nu is ze zes maanden en geef ik nog steeds bv, al geef ik voor het slapengaan nog een extra fles die ze zo ver mag uitdrinken als ze zelf wil. Ik ben al drie maanden terug aan het werk en kan mijn melk niet altijd op peil houden.

Dit zijn tips die ik heb gekregen van mijn vroedvrouw, ik ben er zelf goed meegeweest omdat dan mijn onzekerheid van 'heeft ze wel genoeg' niet meer hoefde te hebben en ik toch nog veel bv kon geven.

Wie weet, misschien heb je er iets aan...

Veel succes!

arka

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Misschien goed om te weten dat bijna alle BV-kids met 4 maanden een groeidip hebben, (uiteraard in samenhang met de BV-dip bij jou als moeder). Dus dat ie nu even niet in gewicht is gegroeid, is niets om je zorgen te maken. Pas als dat langere tijd aanhoudt, zou je daar echt actie op moeten zetten. Nu gewoon lekker laten gaan.

Verder natuurlijk wel zien dat je productie voldoende bijtrekt.
    En wat doe je 's nachts? Is troosten ook voldoende, of leg je direct aan?

4. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips!
    misschien 's avonds maar eens een flesje en dan hopen dat hij goed gaat slapen. ik kan tijdens dat flesje ook gaan kolfen natuurlijk zodat mijn productie niet nog verder achteruit gaat. alleen gaat kolfen niet echt geweldig hier (melk schiet moeilijk toe).
    's nachts troost mijn man hem meestal totdat dat echt niet meer gaat en dan pas leg ik hem aan. hij heeft wel echt honger dan.
    fijn dat jullie meedenken!

5. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wist trouwens niet dat kindjes van zijn leeftijd even niet hoeven te groeien! hij is in een maand tijd niet gegroeid. dat maakt me ook wel onzeker natuurlijk...

Deel Deze Pagina