Hallo Iedereen, Ook honden thuis?? Ik zelf wel een mechelaar, een schat van een hond, die echt alle aandacht krijgt van ons beiden thuis. Ik heb mij wel eens afgevraagd hoe anderen dit deden tijdens en na de zwangerschap. Ik ben zelf nog geen mama, al zijn wij wel druk bezig... En vroeg mij af hoe dit te commbineren de jaloezie van de hond en de aandacht aan het kind, je hoort wel eens van die verhalen van bijten naar een kind van de hond vanwege de jaloezie. Iemand misschien nog tips?? Grts Typje
Hoi, Wij hebben ook een mechelaar, van bijna 8. En onze zoon is 20 maanden. Het gaat prima samen. Wij hebben de hond, nooit weggestuurd. Laat maar even snuffelen, zolang je er maar bij blijft. En later, toen onze zoon met hapjes begon, hebben wij, als onze zoon klaar was met eten, de hond de bakjes en/of potjes laten leeglikken. Klinkt vies, maar de bakjes gaan na gebruik toch in de afwasmachine. Door de hond, te laten "eten" als de kleine klaar is, maak je gelijk de rangorde duidelijk. De hond staat "onder" het kind.. Onze hond, en zoon zijn dikke maatjes. Kop en kont.. Soms best lastig, maar over het algemeen hartstikke leuk.
Wij hebben een oude sok van 13. Rens is een golden retriever en ondanks dat het lieve honden zijn kunnen ze als ze op latere leeftijd nog geconfronteerd worden met een kind nogal 'grumpy old (wo)men' worden. Maar gelukkig heeft rens daar geen last van. Hij vind Kyra zelf niet bijster interessant, maar is voornamelijk geinteresseerd in haar eten. Kyra krijgt al vanaf het begin dat we begonnen met voedsel haar eten in stukjes. En je begrijpt dat rens nu al begint te kwispelen als ik Kyra in haar eetstoeltje zet want regelmatig vliegen de stukken peer en brood door de kamer of voert ze hem zelfs als ze geen zin meer heeft in haar eten. Omdat voedsel voor Rens heel belangrijk is (ongeveer het belangrijkste in heel zijn hondenleventje) hebben we het wel goed in de gaten gehouden. Maar hij pakt het niet af en bijt ook niet per ongeluk als ze hem stukjes aangeeft. Omdat we iets heel positiefs voor Rens in verband hebben gebracht met Kyra is hij ook eigenlijk niet echt jaloers. Wel is het zo dat hij meer naar mijn man toetrekt en het absoluut niet erg vindt als ik met Kyra bezig ben, maar als mijn man met Kyra bezig is wilt hij nog wel eens blaffen of gaan porren met zijn snuit. Wij hebben eigenlijk niet echt iets speciaals gedaan omdat als je zelf heel krampachtig de nieuwste aanwinst presenteert aan de hond hij aanvoelt dat het iets 'raars' is. En als je zelf heel ontspannen bent dan neemt een hond dat vaak over. Oh en dan is er ook nog het Boomertje van mijn schoonouders en die is helemaal dol op Kyra. Dat zijn echt twee handen op een buik. Omdat het boomertje zelf nog een pup was toen Kyra is geboren, is het eigenlijk allemaal als vanzelfsprekend gegaan. Ze is af en toe wel jaloers maar als ze dan weer een aai krijgt is het weer meer dan goed.
Hey, Ja inderdaad, je hond neemt die spanningen wel over. Maar dat van het potje uitlikken is inderdaad ook wel een goeie tip. Ik zelf heb wel eens gehoord, dat je een vieze luier ( uiteraad Wel dicht ) In de bek van de hond moet stoppen... Maar weet niet ahahahah Grts Typje
Dat van de luier wordt tegenwoordig ten sterkste afgeraden. Ik heb toendertijd wat tips van internet geplukt die ik wel zinnig vond. Een van die sites was Tips voor een goede omgang tussen kinderen en honden .
Hier 2 kinderen en een hond...kruising maltezer en jack russell.... We hadden Eva al toen we haar kregen....dus ze is kinderen wel gewend. T enige nadeel soms, is dat t een ontzettende springer is! Eva kan dat wel hebben en vind t leuk, maar andere kinderen vaak niet. Toen Tim geboren werd, heeft ze wel heel erg moeten wennen. Zelfs 1x in de box gesprongen toen Tim begon te huilen...ze wil m ook t liefste de hele dag aflikken, zeker als ie huilt! De box dus maar verplaatst, nu kan ze er niet meer in. Ze ligt meestal naast me als ik de fles geef....we hebben niet bijzonders gedaan verder..
Hier een huishouden met een kindje van 8 maanden en vier grote honden (allen in de kennel en weinig in huis). Met twee van de teven gaat het sowieso goed. De derde teef hebben we er nog niet veel bij gehad omdat we haar al later terug hebben gekregen, die is nu een maand of vier bij ons ofzo. Met onze reu gaat het iets minder, dus die laten we echt gedoseerd bij haar en ook alleen maar als ze slaapt.... dan maakt ze geen geluid en geen bewegingen. Hij mag dan wel ruiken in de kamer en haar box enzo, maar hij mag niet bij haar in de buurt komen (voorlopig) We verwachten dat het met hem in de toekomst wel beter gaat aangezien hij wel goed is met ietwat grotere kinderen.