Zijn er meerdere dames die zwanger zijn en werken in de horeca? Ik zelf ben kok in een groot en druk bezochte restaurant. Van de week heb ik mijn bazin verteld dat ik zwanger ben en heb er ook bij verteld dat ik eerder een vroege MK heb gehad, waardoor ik toch wat voorzichtiger wil doen. Ze reageerde heel erg leuk en zei dat ze er rekening mee zou houden. Hier heb ik alleen nog niks van gemerkt! Ze roosterd me vaker in dan normaal gesproken. Ik ben helemaal verrot als ik thuis kom van werken en ik weet wel dat als ik dit zo blijf volhouden, dat ik dit zker niet ga trekken! Hoe voelde jullie je tijdens het werken? Werd er rekening met jullie gehouden?
Ik ben geen kok, maar leiding geveende in de horeca. Het viel mij heel zwaar, vooraal het staan.. soms 9 uur aan een stuk, ik was helemaal gebroken. En door het bukken en rekken, was me rug zo er doorheen. Geef op tijd aan dat je het niet trekt, dat is de enige tip
Het is normaal dat het werk nu zwaarder wordt en dat op zich moet geen reden zijn om te stoppen. Thuis kun je weer uitrusten. Ook de VK gaf bij mij aan dat ik pas zou moeten stoppen als ik minimaal 6 harde buiken per uur zou krijgen. Heb een leidinggevende functie op de winkelvloer wat inhoudt minimaal 8 uur per dag staan. Heb het tot 32 weken toch volgehouden, hierna vervangend kantoorwerk gedaan op het hoofdkantoor. Toen ging het echt niet meer en is voor mij de keuze gemaakt om niet meer in de winkel te staan. Ja, ik was kapot 's avonds en kon verder niks meer plannen. Dat hoort ook wel bij het zwanger zijn. In je vrije tijd wat meer rust pakken. Maar als je bij 12 weken al denkt om te gaan stoppen, worden het nog erg lange weken. Tenzij je natuurlijk klachten krijgt, dan is het een ander verhaal maar 'gesloopt zijn' hoort er volgens mij wel bij. Luister goed naar je lichaam. Wel een vervelend aspect dat je je niet begrepen voelt. Dat speelt natuurlijk ook mee in je overweging om eerder te stoppen of aan te geven dat je het niet trekt.