yasmine

Discussion in 'Anticonceptie' started by sarah, Jul 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sarah

sarah Actief lid

Jan 10, 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi!

ik neem nu nog cerazette, maar mocht overschakelen op de yasmine omdat ik veel last heb van tussentijdse bloedingen. Nu ben ik ook migraine patiënt en was mijn vraagje of er misschien mensen zijn die daar ook last van hebben en hoe de ervaring is met de yasmine?

groetjes Sarah

2. mamaSpooky

Jul 14, 2008
    28
    0
    0
    kinderverzorgster
    Oost-Vlaanderen, Ninove
    Het enige dat ik weet is dat Yasmine al een redelijke zware pil is, ik heb er zelf nog een stripje van...Maar ik heb het niet lang gebruikt.
    Als je veel last hebt van migraine zou ik dat toch zeker melden aan de gynae

3. sarah

sarah Actief lid

Jan 10, 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi!

ik heb dit gemeld aan de gyneacoloog, deze zei dat ik moest kijken wat het beste was voor mij. cerazette of yasmine. Dus afwachten nu maar. Hopelijk bevalt de yasmine me beter, met cerazette krijg ik enorm veel doorbraakbloedingen.

groetjes
    sarah

4. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik heb/had yasmin ook.
    Ik vind het een goede pil gebruik hem al vanaf m'n 13de..
    Zit nu even aan de evra plakpil maar bevalt me niet echt.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik had eerst microgynon en nu yasmine. Bij microgynon had ik veel meer last van hoofdpijn dan bij yasmine. Vind het echt een veel fijnere pil. Denk dat het heel erg uitproberen is, ligt er denk ik ook aan waar je migraine van krijgt.

6. sarah

sarah Actief lid

Jan 10, 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi hoi!

ben nu al eventjes bezig met het nemen van yasmine. ben er eigenlijk best tevreden over, eindelijk van die tussentijdse bloedingen af. Nu wil ik het zo gaan regelen met deze pil dat ik in oktober niet ongesteld ben als we op vakantie gaan.
    Wat zou ik doen. 1 keer een week vroeger stoppen met deze pil en dan 1 maand gewoon doornemen. dan denk ik dat ik 2 weken vroeger ongesteld zal zijn. wat denken jullie?
    of zou ik misschien beter gewoon 2 keer deze pil doornemen?

groetjes Sarah

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zou gewoon doorslikken. Volgens mijn huisarts mag je 3 a 4 strips doorslikken, dat doe ik dus ook altijd :)

Share This Page