Al sinds dag 1 huilt/gilt/krijst onze kleine meid vreselijk na elke voeding. Er kwam de eerste dagen gewoon schuim uit haar billen, zo zielig... Zodra alle lucht eruit is dan gaat het wel weer en valt ze van ellende in slaap of kijkt nog even opgewekt om zich heen... Op dit moment heb ik óf een slapende baby of een huilende heb ik het gevoel... Én dan nog een peuter die ook enorm dwars doet en de boel ook nog eens bij elkaar gilt en af en toe t bloed onder mijn nagels vandaan haalt zodra het even niet naar haar zin gaat... Erg slopend dus. Heb nu druppels gekocht van de kruidvat tegen darmkrampen, dat lijkt iets te helpen. Heb haar voor het eerst snachts weer in haar bedje kunnen leggen zonder krijsen... Heerlijk geslapen toen! Maar dat was blijkbaar maar eenmalig dat het zó goed hielp... Ik let al op mijn eten (niet pittig eten en kool vermijden e.d.). Ze zeggen 1 borst per voeding, maar daarmee red ik het totaal niet. 1 borst is echt maar de halve voeding, ze drinkt bij beiden even lang tot ze echt 'leeg' zijn. Is dat überhaupt wel goed? Twijfel of kv niet toch beter is. Nu doe ik haar elke voeding pijn, teminste dat gevoel krijg ik.
KV zal het antwoord niet zijn! Is het eventueel al uitgesloten dat het geen koemelk allergie is? Daarnaast krijgen alle baby's in meer of mindere mate last van darmkrampen in het begin, met een piek op 6 weken. Mocht het geen allergie zijn dan is het nog even doorbijten. Voor darmkrampjes werkt dragen in een draagzak erg goed (spreek uit ervaring)
Hier een even oud meisje en ook veel krampjes. Doordat mijn meisje in eerste instantie mijn borsten niet goed leegdronk, moest ze bijgevoed, bij de kunstvoeding had ze net zo goed krampjes hoor. Inmiddels heb ik haar weer volledig aan de borst. Het is gewoon heel heftig deze weken als ze zoveel last van de darmpjes hebben. Mijn eerste had dat voogens mij niet zo erg (die was dan weer extreem snel overprikkeld) en kreeg ook borstvoeding. Het is juist prima om borst 2 aan te bieden, als ze nog trek hebben drinken ze hem leeg en anders niet, kan ook weer zo veranderen.
koemelk allergie is zeker niet uitgesloten. net heeft ze van voeding naar voeding constant liggen huilen. even pauze toen ze bij papa op de buik lag op haar buik. toen enorm veel 'geknetter' en toen leek het wat beter te gaan. is dat ook typisch voor kma? want merk dat het pijnlijke wel heel snel over is zodra ze de lucht/ontlasting kwijt is.
Hoe verlopen de voedingen verder? Heb je een sterke tsr? Krijgt ze wellicht veel lucht naar binnen tijdens het aanhappen?
bij het aanhappen weet ik niet of ze veel lucht binnenkrijgt. boeren doet ze eigenlijk nauwelijks ook al probeer ik het wel elke keer. heb wel een sterke tsr, dat gaat prima. maar niet té sterk denk ik. bij het drinken is ze ook heel rustig, valt vaak in slaap. niets bijzonders eigenlijk. komt alle 2 a 3 uur en snachts slaapt ze soms tot 5 uurtjes max door. alleen dat vreselijk veel huilen door de krampjes soms, dat is zo zielig is ook niet elke keer even heftig.
Sowieso een lactatiekundige mee laten kijken om te checken of ze echt goed aanhapt en geen valse lucht mee zuigt. Verder per direct stoppen met melkproducten, als het kma is zal je al verbetering zien als je stopt met melk, boter, toetjes enz. Helemaal koemelkvrij eten is in veel gevallen niet eens nodig, maar je merkt vanzelf wel of je nog strikter moet zijn of niet. De lactatiekundige kan daar vaak ook wel bij begeleiden.
Volgens de verpleging in het kraamhotel ging het aanhappen goed. Er werd elke dag aantal keer mee gekeken. zal eens kijken of het invloed heeft en melk producten drastisch minderen.
Bij mij kwam het volgens mij door overproductie en sterke tsr, waardoor erg veel melk en lucht. Ik herken je gevoel wel een beetje, dat hij net rustig was en dan weer wou drinken en ik dacht nee gaan we zometeen weer... Ik dacht hoezo noemen ze het krampJES?! Heet deed hem zo verschrikkelijk zeer, oorverdovend krijsen, zo zielig... Met 6 weken ben ik met speentje begonnen en kon hij zuigbehoefte meer daarmee voldoen ipv nog meer melk binnen krijgen. Hij groeide ook ontzettend hard. Ik weet niet wat bij jouw dochter de reden is, maar hou nog even vol... het is superzwaar maar je zit nu rond de piek, binnenkort wordt het echt beter! Beste houding tijdens krampjes was hier op de buik op de arm, met hand tegendruk geven tegen buikje en zachtjes kloppen op billetjes en beetje wiegen. Ik weet niet of t echt wijst op kma... Hier is alles over en drink nog steeds veel melk. Maar als je dat echt wilt uitsluiten, zal je niet drastisch moeten verminderen, maar minimaal een week ofzo helemaal stoppen en als er verbetering is, nogmaals melk drinken om te testen of problemen terug komen, dan kun je met zekerheid zeggen dat het daarvan kwam.
Voor buikkrampjes gebruik ik deze keer probiotica. Dit helpt bi ons veel beter dan infacol of cinababy.