Hoi! Vanmorgen heb ik samen met mijn dochtertje (bijna 2) al haar spenen verzameld en ze heeft ze zelf in de prullenbak gegooid. Ik heb haar naar bed gebracht voor haar slaapje en ze ligt nu al ruim 20 minuten compleet overstuur te huilen. Moet ik nou volhouden? Maar hoe lang dan? Ben zo geneigd om weer toe te geven maar volgens mij komen we dan nooit van die speen af. Hoor heel graag jullie advies. Alvast bedankt!
Goede vraag ik ben daar zelf ook wel benieuwd na. Hier krijgt mini alleen de speen als hij in zijn bedje ligt verder niet. Maar vraag me idd af hoe je dit moet afbouwen. Sterkte iig...
Misschien stom maar dat vroeg ik me ook af... Als ze hem alleen nodig heeft om in slaap te vallen is het toch geen probleem... En ik zou uit kijken want ze kunnen schijnbaar nog steeds gaan duimen... Wij gaan rond mijn zoontjes 3 e verjaardag de speen weggooien enz.. Ik heb ergens gelezen dat ze dan pas kunnen overzien en snappen dat de speen weg moet... Mijn zoontje is ook bijna 2 en die gaat niet snappen dat als hij hem weggooid dat hij geen andere speen krijgt.. Maar misschien heb jij zo je redenen...
Ik denk ook dat je misschien iets te vroeg hiermee bent, maar dat is inderdaad een eigen keuze natuurlijk!
Zoontje van vrienden van ons is 2,5 en heeft ook voor de nacht nog een speen als hij in slaap is gevallen valt hij er vanzelf uit en heeft hij hem niet meer nodig... Maar je kindje is bijna 2 ? Misschien is dat nog wel wat te jong om af te bouwen ?
Je ebt trouwens op internet vele manieren om het af te leren... Zoals aan een baby laten geven en dan zeggen dat tutjes voor baby's zijn en dat hij/zij geen baby meer is en dat het tutje dan nu voor hem is... Samen door knippen beloningssystemen enz Moet je maar een google genoeg moeders die je voor zijn gegaan!
Ze ligt te slapen!! Ben na 40 minuten naar boven gegaan, heb haar vastgehouden en ze viel binnen een minuut als een blok in slaap. Waarom ze van haar speen moet? Ik vind 2 jaar toch echt een mooie leeftijd om er vanaf te komen. Ze heeft de speen al ruim een jaar alleen nog met slapen maar begon er de laatste tijd overdag ook ineens om te vragen. Bovendien komt er in april nog een kindje bij en als ik dan ook steeds uit bed moet voor haar omdat ze haar speentje kwijt is (en dan liggen er zeker 5 speentjes in bed). Het leek me dus wel een mooi moment. Nu kijken hoe het vanavond gaat. Papa staat wat dat betreft namelijk helemaal niet zo sterk in zijn schoenen en gaat na een minuut huilen al kijken.
Tja, op zich kun je het nu wel doen, maar wat anderen ook zeiden denk ik dat het begrip bij 3 wat beter is, van " je bent nu een grote meid" etc..... Dus het zal wat lastiger gaan denk ik! maar ze slaapt nu in ieder geval lekker
Helaas, bij haar valt de speen er echt niet uit. En 's nachts raakt ze vaak in paniek als ze haar speen niet kan vinden. Dus het is niet dat ze hem alleen maar gebruikt om in slaap te vallen.
Wij zijn een paar maanden geleden gestopt met de speen geven. Hij beet op het laatst om de dag een speen kapot. Iets te dure hobby dus. Hij heeft de speen zelf 's ochtends in de prullenbak gegooid. Het doekje waar zijn speentje aan zat mocht hij wel in z'n bedje houden, dus die hield hij stevig vast. Natuurlijk moest hij wel huilen in bed, maar dan deden we zoals we het altijd doen als hij huilt: elke vijf minuten naar hem toe, even troosten, uitleggen waarom hij de speen niet meer krijgt (omdat hij ze dus kapot bijt) en dat hij nog wel het doekje heeft. Onder stoppen, mobile aan en weer weggaan. De eerste dag duurde het zo'n twintig minuten, na drie dagen was er geen probleem meer. En dat terwijl hij echt verknocht was aan z'n speen en hij nooit wou slapen zonder. Het kan dus wel, ik hoor van meer moeders dat ze het op deze leeftijd al wel doen. Maar wees er dan wel echt voor je kindje. Elke vijf minuten gaan kijken en troosten vonden wij een goede oplossing.
Lady bij mij gaat het er niet om dat het niet zou lukken maar ben er veel te bang voor dat hij gaat duimen... Dan liever nog even die speen dan tot hun 18e die duim Ieder moet het voorzich weten maar zou het vervelend vinden als je over een paar jaar weer een topic moet openen omdat ze hun duim steeds pakken...Daarom wilde ik het gezegt hebben!
Ohh ik zie er nou al tegen op haha! Maar kan me voorstellen dat je er vanaf wilde hoor !Helemaal omdat er een 2e komt., Ik merkte gisteravond dat ze erg onrustig sliep, steeds wakker. Kom ik even later bij dr voordat ik op bed ging, lagen dr 2 speentjes helemaal onder in het bedje. Ik heb ze gegeven en de hele nacht niet gehoord. En ik gisteravond maar denken wat is er toch met haar!! Dus ik merk dat ze er nog steeds onrustig door word als ze dat ding niet in dr mond heeft! Nou ja ik wacht er nog wel ff mee totdat ze het misschien wat meer begrijpt!
Moeilijk he! MIjn zoontje is 3,5 en MOET ook van die speen af! Mijn zoontje kwijlt namelijk heel erg, en na een intake met logopedie te hebben gehad blijkt dat de grootste oorzaak die speen is. Zijn hele mond, tanden en tongstand is gevormd naar die speen! Dus ook als hij geen speen in heeft staat zijn mond alsof er een speen in zit! Wij zijn aan het aftellen samen met hem en 2 januari zal de speen in de prullenbak worden gegooid! We hebben het al eens eerder geprobeerd, wat een drama, na 4 nachten gillen, opgegeven, ik weet het, heel zwak, maar we vonden het zo sneu! Maar wij zijn zijn ouders, wij hebben hem verslaaft gemaakt, en wij moeten hem dus ook helepen eraf te komen...hoe moeilijk dan ook! En dan nog even een reactie op waarom, en beter als ze wat ouder is...Dit klopt niet! Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet eerder ben gestopt. Tot 1,5 á 2 jaar heeft een speen nog geen invloed op de stand van mond, tanden en tong, daarna gaat dit heel snel... En de smoes van alleen snachts..die gebruikte ik ook tegen de logopedie, maar bedenk je eens in..alleen snachts is wel 12 uur, dus de HELFT van een etmaal! suc6, ik heb nog een paar dagen om mij en mijn zoontje voor te bereiden(hebben een aftelkalender gemaakt en een kadotje belooft!), maar zet door!
Mieke... Je zegt dat het op waarom niet waar is maar ik heb toch echt gezien bij mijn nichtje dat ze van het speenzuigen gewoon is overgegaan naar het duimen en die is nu 7 jaar en duimt nog steeds... Oja en mijn zoontje heeft hem hier voor het inslapen en daarna haal ik hem eruit.. Smorgens krijgt hij hem dan rond een uur of 6 nog even... Succes iig...
Hier heb ik mijn dochter zelf haat teut laten weg gooien. 's Avonds was het huilen natuurlijk maar heb toen gezegd je hebt hem zelf in de prullenbak gegooid en daarna heeft ze er niet meer om gevraagd. Ons andere dochter gaat een ander verhaal worden die wilde geen teut en duimt nu, maar ach denk ik dan ooit stopt ze daar ook wel eens mee hihi. En ik vind het nu wel erg schattig dat duimpje.
ik ben van plan om volgend jaar voordat ze 3 wordt d'r speen weg te doen... ik vind dat ze er nu nog te veel behoefte naar heeft om in slaap te komen. als ik naar bed ga doe ik hem tegenwoordig wel uit haar mondje halen en leg hem dan wel in haar bedje maar ze heeft hem dan niet meer in haar mond. poosje terug had ik 2 spenen in bed maar daar werd ze zelf ook onrustig van (die speen, nee die speen nee toch die andere... ggrrrr) en veel meer snachts wakker worden voordat ding. nu wordt ze vrijwel nooit meer wakker ervoor (hoe gek..) volgend jaar dus de volgende stap. maar nu nog eventjes niet succes iig! lijkt me pittig aangezien ze er voorheen 5 had en nu 0.