nog steeds tandenpoets drama pfff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lili20, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    nog steeds is het hier poets drama.
    moet haar in de houtgreep houden maar zelgf vind ik dit verschrikkelijk.!!!

kan het nou echt niet op een andere manier? tipss??

ik heb al vannalles geprobeert zelf laten doen, afleiden, met zn tweeen ,voor de spiegel enzz enzzz

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier is het ook zeker tot 1.5jaar een drama geweest en sindsdien gaat het iets beter. Maar nu komen de laatste kiezen door en gaat het weer wat moeizamer.

Bij ons helpt het om het telkens op een andere manier te doen.

Liedje zingen / opnoemen wat je allemaal wegpoetst (dus wat ze gegeten heeft) / voor de spiegel / met een boekje erbij / speeltje erbij / soms met z'n 2en / liggend of juist zittend

Ook heeft de flitspoetser (tandenborstel met knipperlichtje) hier een goede uitwerking. Als het lichtje uit is is ze klaar.... hoi, hoi, hoi :D

Verder hoor ik regelmatig goede verhalen over de elektrische tandenborstel.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben op een gegeven begonnen met een liedje te zingen tijdens het poetsen. Nu weet hij dat zolang ik zing, ik poets en zodra ik klaar ben, hij zelf even mag 'poetsen'.
    Ik zing 'altijd is kortjakje ziek' omdat dat lekker kort is, dus om mee te beginnen ideaal. Inmiddels zijn we zover dat ik het 2 keer zing, hahaha!

Geen idee of het bij anderen helpt, maar hier doet het wonderen. Heeft overigens wel zo'n 5 dagen geduurd voor hij het doorhad, maar toen het eenmaal zover was: perfect!

4. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk idee van die flitspoetser, die ga ik voor later onthouden!
    Hier gaat het meestal wel goed, een enkele keer dat ze tegen spurtelt.
    Als dat niet zo is dan mag ik poetsen wat ik wil en doet ze haar mond open. Wil ze niet dan houd ik haar handje vast en poets ik eerst een keer samen. Daarna mag ik meestal even poetsen. Als ze dan weer niet wilt doen we het weer samen en dan krijgt ze daarna de tandenborstel zelf.
    Zo ie zo krijgt ze altijd na het poetsen de borstel even zelf, als een soort beloning.
    Daardoor weet ze nu wat er komt en dat werkt bij ons wel.
    Wij wilde voor de lol eens kijken met een elektrische, omdat je daar inderdaad goede verhalen over hoort, maar dat vond ze nu nog niks.
    Maar die flitspoetser ga ik zeker onthouden!

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier is tandenpoetsen ook een tijdje drama geweest, echt dan lippen stijf op elkaar houden. Ook alle toeters en bellen maar uit de kast gehaald, niks hielp. En ineens deed ze haar mond weer open en mochten we d'r tanden weer aanraken. Bleek dat ze tandjes kreeg...

6. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ook hier was het elke avond drama, maar ook dat had (bleek achteraf) met het tanden krijgen te maken. Ik pak Veerle op, we gaan samen voor de spiegel staan en ik zing twee keer een liedje... een keer voor de onderkaak en een keer voor de bovenkaak. Daarna mag ze zelf poetsen, de tandenborstel afspoelen onder de kraan en hem terug zetten. Hier werkt het goed, maar net als bij MvS heeft ze eerst even moeten wennen aan het nieuwe ritueel.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Sinds we tanden poetsen met een elektrische tandenborstel vindt onze dochter het prachtig en vraagt ze zelfs of ze mag 'tannepoetse'! :)

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik 2 tandenborstels, danique mag er 1 vasthouden en als zij zit te 'poetsen' poets ik met een tweede borstel gauw haar tandjes. Ik hecht er maar niet teveel waarde aan dat het niet zo geweldig goed gebeurd, dat komt vanzelf wel...

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier werkt de elektrische tandenborstel heel goed!
    Met de gewone is het leuk als ze het zelf mag doen, maar zodra ik het overneem is het huilen en vechten. Met de elektrische vindt ze het weer leuk!

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik mag eerst poetsen en zing daarbij "van voor naar achter van links naar rechts.....) als ik klaar ben mag Julia en zing ik voor haar. Dit doen we 2 keer. De eerste week had ze niet door dat zij na mij mocht, nu wacht ze geduldig tot ik ben geweest omdat ze weet dat zij dan mag.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik neem mijn dochter niet in de houtgreep om haar tanden te poetsen hoor, ze moet het wel leuk vinden anders blijft het een drama...

Hier mag ze eerst zelf poetsen en daarna mama nog even, soms gaat het goed, andere keren niet zo heel goed...

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hier heeft het bijna 3 jaar geduurd...gaat nu super. Samen voor de spiegel, eerst zij daarna ik. Heb verder geen tips want ik heb zelf alles geprobeerd...maar wat nu geholpen heeft?

13. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    uhhhmmm hier is het pas sinds een paar maanden ok om te doen...
    hiervoor was het een drama, ik denk toch dat het wennen is. voorheen deed ik het alleen savonds maar nu ze 2 wordt doe ik het ook smorgens, misschien dat ze er hierdoor meer aan gewend is.
    en nog steeds vind ze het niet altijd even leuk hoor, maar het moet gewoon het hoort er bij zeg ik dan. en dan als ik klaar ben mag ze zelf even 'poetsen'

komt vanzelf goed is hiet mijn ervaring...

Deel Deze Pagina