Stoppen speen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elvis, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon is twee geworden en nu zijn we gestopt met de speen. Hij raspt namelijk met zijn tanden het plastic van het harde kapje en hij bijt stukken uit de speen zelf.

Gevaarlijk dus en nu zijn we gestopt.

Eerste avond ging alles goed, maar vanacht heeft hij amper geslapen en ook zijn middagdut was erg kort in vergelijking met anders.

Heeft iemand een goede tip om het stoppen makkelijker te maken?

2. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Wij zijn ook in 1 keer gestopt bij onze dochter van 2,5. Ze had hem in principe alleen maar met slapen en als ze heel erg moe of ziek was. Maar ze vroeg er wel heel vaak om overdag. Ze kreeg hem dan niet, maar dat resulteerde in boosheid en driftbuien die wel lang konden duren. Dat was ik op een gegeven moment zo zat dat ik besloot met de speen te stoppen. Ook met slapen. De eerste avond heeft ze 3 uur liggen gillen om haar speen. Tweede avond werd dit een half uur en de derde avond sliep ze binnen 10 minuten. Overdag had ze het soms nog wel even moeilijk op sommige momenten. Maar al met al was het binnen een week helemaal uit haar systeem. Nu vraagt ze er helemaal niet meer om . We moesten er dus even doorheen, maar al met al ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb. Het scheelt nu een hoop frustratie en strijd.

Dus ik denk dat je er nog een paar dagen even doorheen moet en het daarna vanzelf makkelijker gaat.

3. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, Ammie! Daar kan ik wel wat mee. We zullen er dus gewoon door heen moeten.

Deel Deze Pagina