Getsie, muizen in de schuur!

Discussion in 'De lounge' started by lvdm, Nov 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lvdm

lvdm Niet meer actief

Zag er net weer 2 de schuur in glippen...:( we hebben niks in de schuur staan waar ze van kunnen eten, er staat alleen troep :D

Waarom gaan ze dan toch die schuur in?? Hebben jullie ook muizen in de tuin/schuur? En doen jullie er iets aan of laten jullie ze gewoon rondlopen?

Overigens snap ik wel waarom ze gisteren en vandaag in onze tuin waren...Was vorige keer de kliko vergeten aan de weg te zetten dus moest noodgedwongen 3 zakjes afval buiten neerzetten omdat het niet meer in de kliko paste. Nou, meteen kapot gevreten natuurlijk. Maar de kliko is nu weer leeg dus het afval zit weer netjes in de kliko. Maar vorig jaar hadden we ook muizen in de schuur dus wat dat betreft heeft dit 'afvalincidentje' er denk ik niks mee te maken.

Maar vind het gewoon zulke vieze beestjes :(

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wees blij, wij hebben ze binnen!
    Echt, zolang als we er wonen komen die krengen ieder jaar terug. Ondanks t gif en vallen...
    Ik hoor ze gewoon lopen tussen het plafond in de aanbouw.
    En in mijn zwangerschap, als ik dan snachts beneden zat, zag ik ze gewoon lopen.
    Ook ooit gehad dat ik savond een keukenkastje optrok en er eentje me aan keek. Gelukkig ben ik er niet bang van, maar vind t zo goor dat ik overal keutels vind!
    T is trouwens iedere keer maar een paar weken, want nu zie ik ze weer niet en dan komen ze volgend jaar weer een keer te voorschijn

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ik heb eens een rat op de badkamer gehad! zat rustig op de wc en ik kijk voor me staat dat beest me aan te kijken!!! rende met me broek op de knieen schreeuwend de badkamer uit :D later bleek het een tamme rat te zijn die bij n buurjongetje ontsnapt was ehehehe maar schrok me wezenloos!

4. beter muizen dan ratten :$

liever niets natuurlijk;)

Maar ja als in een oud huis woont, dan is de kans op muizen en ratten wel erg aanwezig

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja hier ook muizen gehad. Nog nooit eerder meegemaakt. Wij woonden vroeger altijd in een nieuw huis.

Maar we wonen vlakbij open land dus dan gaan ze overwinteren in huizen dichtbij.

Het is niet fris want die beesten hebben wel ziektes bij zich.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het maakt niet uit of je iets te eten hebt staan of niet. Muizen knabbelen overal aan, bijv. om hun nestje lekker op te vullen.

Het wordt kouder, dus de muisjes glippen naar binnen.

Lekker laten zitten is mijn devies. Maar ik ben er dan ook niet bang voor.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee ik ben ook niet bang. Maar als je ze laat zitten gaan ze zich snel vermenigvuldigen en dat lijkt me niet echt prettig. Ze dragen ook ziekten bij zich. Geen idee of dat schadelijk kan zijn voor huisdieren et cetera.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Hier zitten ze op de zolder....in in de garage...
    Heb zelfs een keer, toen ik zwanger was van mijn dochter, gehad dat ik stro wilde pakken en ik dus een muisvasthad die zich lekker in de stro had gelegd om te slapen...AAAHHHHH ik heb de hele dag mijn handen met dettol gewassen!!!

Ook ging ik s`nachts even plassen zie ik m zo onder de deur in rennen het muisje....haha schrok erger dan ik en er lag een dode muis op de grond in badkamer, want we waren aan het verbouwen en het pafond lag er half uit en waarschijnlijk was de muis over de latten aan het lopen en zo naar onder gekukeld...

9. Alita

Alita Niet meer actief

Wij strooien altijd gifkorrels op de zolder.....kom op wil geen muizen in huis bah!!!

Share This Page