Stoppen vliegen er steeds uit

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb nu de droger aan staan en nu wilde ik de vaatwasser aanzetten, maar nu vliegt de stop er steeds uit..
    Nu is het natuurlijk makkelijk om te zeggen, wacht maar tot de droger klaar is;) Maar dit heeft hij nooit gedaan, pas sinds vandaag..
    Stop voor de zekerheid al gewisseld maar hij blijft het doen..

Er is verder niks nieuws aangesloten op die groep
    Heeft iemand enig idee hoe dit komt? En vooral hoe ik er weer vanaf kom?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Waarschijnlijk staan de twee toestellen op dezelfde stop (hetzelfde circuit/groep). Het kan zijn dat er aan de stroomkabel of het stopcontact van één van de toestellen iets scheelt.

Zou even een elektricien laten langskomen of alleszins iemand die er wat meer van weet. 't Is wat ver van thuis anders stuurde ik m'n man ;) Waarschijnlijk is dit heel snel en makkelijk opgelost.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en als je de droger even uitzet, tot de vaatwasser is opgestart en dan weer aanzet? Of heb je dat al geprobeerd?
    Misschien gaat het wel als het eenmaal aanstaat, maar pakt het opstarten van de vaatwasser nét te veel stroom?

En staat er toevallig ook niet nog iets kleins aan op diezelfde groep? Het zal sowieso altijd op het randje zijn geweest, dus zelfs een hele kleine 'verbruiker' kan al te veel zijn...

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heb je niet ergens lekkage???

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heb je een punt, en is ook nog eens heel gevaarlijk.
    Hier begon laatst de meterkast te stinken, monteur gebeld om te checken, was de stop helemaal zwart en aan het wegschroeien omdattie altijd op het randje zat van het kan nog net maar eigelijk kon het dus niet.
    We hadden wel brand kunnen hebben!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb even gebeld en tussen 11 en 15.00 uur komt er iemand langs.. brand moet ik niet hebben natuurlijk.. Heb de droger uitgezet, vaatwasser aan en weer de droger aan en dat ging wel goed.. maar ja, lijkt me ook niet dé oplossing haha..

7. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Misschien ergens kortsluiting.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb nog even gekeken:D BlonT.. heb de verkeerde stop verwisseld:D mn man had een papiertje gemaakt (hebben nog zo'n ouderwetse stoppenkast) en daar had hij beneden en de zolder op verwisseld.. Wist ik wel maar niet meer aan gedacht.. Stop zit er nog steeds in:D laat die man nog wel even komen voor de zekerheid..

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Er kan 3600 watt op een 16 ampère stop ( groep ) en een vaatwasser neemt al snel 2000 watt en een droger ook.
    Daarom vliegt hij eruit.
    Maar je zegt zelf al dat je de groepen hebt verwisseld? Die zekering zal dan kapot zijn, deze kan je vervangen.
    Maar goed, zag al dat er iemand langs kwam ;)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het klopt trouwens wel dat het heel lang goed is gegaan, maar op een gegeven moment is het afgelopen.
    Als je wil, kan je beide machine's nog wel op dezelfde groep zetten, maar dan moet je een 20 ampère erop laten zetten ipv 16 ampère. Maar daar zitten meer voorwaarden aan.
    Ik denk dat de elektricien meneer gaat zetten dat er toch een nieuwere groepenkast moet komen :p

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat zit er dik in! :D

Hier een man die elektricien is en bij ons heel veel groepen gemaakt heeft. Onder het motto beter voorkomen... ;)

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook hoor :D:D:D

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Toen wij hier kwamen wonen en de keuken hebben laten verbouwen is er speciaal voor de keuken een nieuwe groep in gebouwd, omdat het anders veel te zwaar is. De keuken heeft nu zijn eigen groep (vaatwasser, combi-oven, wasemkap, koelkast en alle kleine apparatuur) en de bijkeuken ook (droger, wasmachine, deze heeft ook weer een eigen groep, koelkast).

Deel Deze Pagina