Mijn zoontje gebruikt vanaf drie maanden zantac. Deze is een aantal keer opgehoogd en vanaf 5 maanden zat hij op 2 maal daags 2ml. Omdat hij bijna niet meer spuugde en nu 8 maanden is, ben ik met 0.1 ml per dag gaan afbouwen. Dit leek heel goed te gaan. Sinds dinsdag geen medicatie meer. Maar sindsdien slaapt hij overdag alleen maar max drie kwartier en gaat steeds sechter eten. Eerst dacht ik buikgriep omdat hij ook diarreebroek had, maar twijfel er nu aan. Hij slaap snachts wel goed. Wat zijn jullie ervaringen?
Onze dochter krijgt nu ook al een paar maanden zantac 2x1,5ml/dag. Ik ben een paar dagen geleden gestopt omdat ik vond dat alles wel goed ging. Zo zijn we ook overgeschakeld van omneo naar standaard en alles liep vlotjes. Na te stoppen met de zantac (wist niet dat je moest afbouwen) sliep ze ook slechter. We zijn nu terug herbegonnen ( 2 dagen gestopt) en nu slaapt ze weer beter. Dus ja denk wel dat het een aan het ander hangt.
Toen wij te vroeg stopte met de nexium kwam vooral het huilen in de avond terug. Geen boeren of slikken. Nou deed hij dat toch al niet. Misschien toch weer geven en kijken of het weer beter gaat? Dat hebben wij gedaan en een tijdje later weer gaan stoppen.
dan is hij nog niet toe aan afbouwen. hier 2 refluxers. colin kon ik afbouwen met 1 jaar en 4 maanden en shannon met 11 maand. Allebei sowieso pas toen ze brood aten.