Hallo allemaal, Ik heb mijn borstvoeding inmiddels afgebouwd naar nog maar 1 voeding per dag, de eerste voeding krijgt ze alleen nog uit de borst. Nu ben ik daar helemaal mee aan het stoppen. Vanmorgen heb ik voor het eerst overgeslagen om morgenvroeg pas weer voor het eerst de borst te geven (het is de bedoeling dat ze in eerste instantie om de dag gaat krijgen). Maar..... ik word gek! Mijn oksels doen zeer, ik kan niet slapen, ik heb geen rust in mijn kont en voel me heeeeeelemaal niet lekker in mijn vel. Mijn hersens zijn gefixeerd op mijn borsten. Volgens moeder natuur MOET de melk eruit..... vreselijk gevoel, het lijkt wel stoppen met een verslaving Ik heb het nog lang vol gehouden, maar nu word ik toch gek van mezelf. Ik ben even onder de douche gesprongen en heb de boel een beetje kunnen verlichten..... maar pfffff.... Niet normaal meer dit. Dit drukt geestelijk heel zwaar (terwijl er helemaal niks aan de hand is behalve die stomme hormonen weer) en ik heb er een hekel aan. Ik ben al eens eerder proberen te stoppen, maar toen heb ik het niet volgehouden. Zijn er nog meer mama's die problemen hebben met stoppen? Hoe voelt het voor jullie? gr. Joeja
Ik kan er niet over meepraten want ik wil tot zeker een jaar blijven geven. Maar als ik jou zo lees moet ik ook dat maar niet doen . Sterkte ermee trouwens.
Ik herken het van mijn collega die ging afbouwen... de eerste 2 dagen was ze rond haar gewone kolftijd helemaal van slag. Ze kon zich niet concentreren op het werk omdat die borsten zo duidelijk aangaven geleegd te moeten worden. Het schijnt vanzelf minder te worden, maar kijk uit voor borstontsteking. Misschien voorlipig om de dag kolven en dan steeds wat minder? Of niet stoppen?
Heb je er lang over gedaan om af te bouwen tot waar je nu bent? Ik las in een borstvoedingsboekje dat je er beter aan doet per voeding 1 week te nemen zodat je borsten de tijd hebben om eraan te wennen. Weet niet hoe het bij jou zit. Je kan bijvoorbeeld wel de druk eraf kolven als het te erg wordt en indd opletten voor ontstekingen. Succes!
Ik heb er 2 maanden over gedaan om tot 1 voeding per dag te komen. Dat ging op zich uitstekend. Bijna geen last gehad. Maar nu pffff... het is wat appeltje zegt over haar collega. Ik kan nergens anders meer mijn aandacht op vestigen omdat mijn borsten alle aandacht opeisen. Daar kan je helemaal niks aan doen, ik ben er helemaal op gefixeerd. Ik word knettergek van mezelf op deze manier... Ik denk dat ik na het weekend toch even ermee langs de dokter ga, ik heb inmiddels koortsvlagen ervan. Ik heb vanmorgen mijn man de eerste voeding met de fles laten doen .. ik kon het niet aan.
Waarom kolf je alleen de druk er dan niet af? Dan hoef je niet meteen een hele voeding te kolven, maar wel genoeg om je niet zo 'naar' te voelen. Heb je hulp ingeschakeld van een lk? Zij heeft misschien ook nog tips. Misschien een topic openen in de sectie met vragen aan de lk. Je huisarts zal waarschijnlijk aankomen met pilletjes oestrogeen, die remt de aanmaak van melk. De neveneffecten zijn alleen niet zo best, dus ik zou niet met hormonen aan de slag gaan. Dus ik zou eerst informeren bij een lk.
Ik ben er inmiddels vanaf! Hele makkelijke oplossing gevonden Ik heb ergens een ontsteking in mijn buik en een zware griep te pakken. Afgelopen zondag ging het zo beroerd met me dat ik op de EHBO terecht kwam. Sindsdien zit ik aan een heftige penecilinekuur en is mijn borstvoeding compleet gekeldert. *feestje!* Gr. Joeja