hoi hoi ik heb vandaag voor het eerst gekolfd. eerst mijn borst een klein beetje gekolfd toen heeft mijn zoon gedronken, en toen de rest afgekolfd. en dat bij beide borsten. nu heb ik in totaal 90 cc. en dat staat nu in de koelkast. (ik weet dat het 3 dagen houdbaar is) en nu wil ik dit vaker doen. maar doe ik het goed? of heeft mijn zoontje straks niet genoeg? of breng ik nu de melk productie na een te hoge level? want ik begin met kolven omdat het soms te hard gaat voor mijn zoontje. en hij heeft momenteel spruw dus drinkt al heel onrustig maar dan helemaal. dus ik moet ook niet hebben dat de melk productie te hoog wordt. en nu wil ik het hem aanbieden in een flesje, om hem zo ook aan de fles te laten wennen. maar met hoeveel melk begin je dan? ik weet dat het proberen is hoeveel hij wil. maar begin je met 150 cc of is dat al te weinig? hij is nu bijna 3 weken. of moet ik het kolven anders inpassen in mijn niet schema!?? liefs keina
Hoi, 150 ml om mee te beginnen lijkt me prima. Als je kolft om de melkstroom wat te verminderen voor je baby, kun je het beste ongeveer 50 ml afkolven en dan die borst laten leegdrinken. Doe het niet te vaak op de dag want anders krijg je inderdaad te veel productie. 1 of 2 keer op de dag is prima. Als de voedingen veel rustiger verlopen als je voorkolft kun je het een tijdje voor iedere voeding doen. Je kunt daar dan niet ineens mee ophouden, dat moet dan geleidelijk. succes Linda