Kolven: rechts meer melk dan links?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Liene, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Beste Teddy,
    Ik kolf nu geregeld voedingen als ik bijvoorbeeld een dag op pad ga of zoals vandaag, dat m'n zoon naar het kdv is om te wennen.
    Ik gebruik een dubbele kolf van Medela. Mijn rechterborst geeft alleen aanzienlijk meer melk dan links, terwijl ik mijn beide borsten tegelijkertijd kolf. zo juist gaf bijvoorbeeld mn linkerborst amper 50 ml terwijl mn rechter meer dan 100 ml geeft...

Is er een mogelijkheid om links wat op te krikken? Over 1,5 week ga ik weer aan het werk en ik wil graag voldoende kunnen kolven om hem volledig bv te kunnen blijven geven.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Het is heel normaal dat de ene borst meer melk geeft dan de andere. Om je productie wat op te vijzelen zul je vaker beide borsten moeten stimuleren. Ofwel door vaker te voeden of vaker (tussendoor) te kolven. Rust werkt ook bevorderend. Soms kan het helpen om de syntocinon spray te gebruiken bij het kolven om sneller een TSR te krijgen. Dit kun je aanvragen bij de huisarts.

Sterkte met weer gaan werken.

Deel Deze Pagina